Gå til innhold

Hvor mye kan JEG få da?


Anbefalte innlegg

Ja, da jeg skal oppgradere nå snart så blir det vel å selge unna litt ting.

Lurer på om det er best å selge samlet, eller i deler.

 

- Abit KG7 hovedkort

- AMD Duron 1.6 Ghz

- 256 MB RAM

- Gainward GeForce FX5200 Ultra

- Thermalright SP97 kjøer

 

Hovedkort og CPU er jo egentlig ikke verdt så mye, men greit om du skal ha en PC til internettbruk eller lignende. Fungerer helt fint.

Skjermkortet er kun litt over et halvt år gammelt, og fungerer også fint.

 

Kjøleren derimot har jeg ikke så lyst til å selge, men den passer ikke den nye sokkelen. Dette er en fin kobberkjøler med heatpipes som virkelig holder temp'en nede! Passer med 80 og 92mm vifte (80mm medfølger).

Info: Thermalright SP97

 

Prisantydning? Samlet, eller hver for seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nå sagt 1000. Men kjølern og skjermkortet er det som trekker opp, så om man treffer den rette kan man få mer. Men JEG ville gikk ca 1000 for det, pga at CPU og HK trekker ned.

 

Skulle jeg kjøpt det løst ville det blitt noe sånt:

 

- CPU - 200,-

- HK - 200,- ?

- Minne - 150,-

- Skjermkort - 300,- ?

- Kjøler m/ vifte - 350,-

 

Sum: 1200,- :)

 

 

 

Edit:

150 for minnet hvis det er dårlig, feks PC2100. Er vel det socket A klarer å utnytte?

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Har selv et par pcer stående her, den ene er en P4 1,5 ghz med RD-ram. Gadd ikke å selge denne pga at jeg aldri fikk noe igjen for den svin dyre ramen.

 

Men hva skal man med filserver?

Når jeg sitter der med pcen min vil jeg ikke at internetten blir slukt av filservern, så da starter jeg heller nedlasting osv når jeg ikke sitter ved pcen. Bedre å få 1000 for noe man aldri kommer til å bruke :)

 

Og så tviler jeg på at pZion har lyst på en server stående på rommet, hvertfall ikke hvis denne kommer til å bråke. Han må uannsett kjøpe et kabinett, PSU (hvis dette ikke følger med), harddisk osv, så det kommer til å bli en utgift uannsett.

Lenke til kommentar
Ja, da jeg skal oppgradere nå snart så blir det vel å selge unna litt ting.

Lurer på om det er best å selge samlet, eller i deler.

 

- Abit KG7 hovedkort

- AMD Duron 1.6 Ghz

- 256 MB RAM

- Gainward GeForce FX5200 Ultra

- Thermalright SP97 kjøer

 

Hovedkort og CPU er jo egentlig ikke verdt så mye, men greit om du skal ha en PC til internettbruk eller lignende. Fungerer helt fint.

Skjermkortet er kun litt over et halvt år gammelt, og fungerer også fint.

 

Kjøleren derimot har jeg ikke så lyst til å selge, men den passer ikke den nye sokkelen. Dette er en fin kobberkjøler med heatpipes som virkelig holder temp'en nede! Passer med 80 og 92mm vifte (80mm medfølger).

Info: Thermalright SP97

 

Prisantydning? Samlet, eller hver for seg?

Legg den ut på QXL, du får kanskje 2 lapper for den vis du er heldig.

Personlig sett er den ikke verdt mer enn 1000 kr

Lenke til kommentar

Men jeg har hverken bruk for filserver eller delene i det hele tatt :)

1000,- er ikke så mye, men det er fortsatt 1000,- jeg kan bruke på de nye oppgraderingene f.eks...

 

Om jeg legger den ut på QXL bør jeg nesten ha et kabinett å stappe den i, samt CD-ROM osv... men det kan jeg få tak i.

Eneste er at jeg kanskje ikke vil få noe igjen for den gromme kjøleren :) Men men, vi får se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...