Gå til innhold

Western digital 8mb VS 2mb cache


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen som har noen linker til tester som viser hvor mye forskjell det er mellom 8mb og 2mb cache på Western Digital Caviar harddisker.

Trenger å vite om det er noe vits i å kjøpe 8mb istedet for 2mb. Skal snart kjøpe harddisk... :wink:

 

Takker for svar !!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine erfaringer er ikke helt de store.Har hatt den i ca 1 uke, så jeg har ikke begynt å bruke den for fullt enda. Men jeg kan ikke si at jeg merker noen dramatiske forskjeller.. Har en WD 20GB 7200rpm ATA66 fra før av. Den disken du snakker om har støtte for ATA100, men siden hovedkortet mitt ikke støtter ATA100 så får jeg vel ikke utnyttet den skikkelig. Men 8Mb cache feature'n, er noe helt annet, så jeg bør egentlig ha merket forskjeller, siden ATA og cache er noe helt forskjellig. Trodde jeg skulle merke mye når jeg kopierte Mp3 filer i haugevis, men den gang ei.

 

Prøvde å teste den selv. Når jeg kopierte en AVI fil på 630MB fra den nye disken til den gamle, tok det 40 sekunder. Internt i den nye 1min å 10 sek. Internt i den gamle, 1min å 30 sek. Vet ikke om det er på slike overføringer en skal merke forskjeller.

Men,men.Dette er bare mine erfaringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...