Gå til innhold

Anbefalte innlegg

God kveld.

Etter at jeg har lest igjennom en del worklogs her på forumet, fikk jeg lyst til og lage mitt egent kabinett.

 

Ideen har jeg hat i hodet i noen dager nå, og jeg har bestemt meg for å bygge det.

Først vil jeg gjerne ha noen kommentarer fra dere, tips og råd.

Jeg har laget en skisse over kabinettet, som jeg skal linke til litt under her.

 

Prosjektet ar fått navnet " AirStream (Luftstrøm),", pga alle viftene som skal inn her. Kabinettet skal ha en veldig fin og bra kjøling.

Til nå har jeg kun arbeidet med designet og målene.

 

Målene er : 43x20x46,5 CM. ( HxBxL)

 

Jeg har ikke bestemt meg for farge. Noen forslag?

 

Jeg linker til bilde av skissen her : Klikk her.

 

 

Er helt ny her på forumet og hele dette opplegget. :roll:

 

Mvh

Bjørn Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

 

Jeg har veldig lyst til og gjøre dette, så .... kommer nok til og gjøre det! :!:

 

Jeg har tenkt litt på deg selv ja. Jeg skal ikke bruke dette kabinettet personelig. Dette er bare for gøy liksom, men jeg har kanskje tenkt og bygge en ny pc og bruke den som " skrive og internett " maskin. Så, håper det blir fint! :p

 

Tilbake til kabinettet. Har noen forslag på hvilken type tre plater jeg bør kjøpe?

 

4 5,25 brønner holder vel?

Lenke til kommentar

Jeg ville nok setti inn en 12cm vifte i front, istede for 10, som du har tegna opp.

4 x 5,25" brønner burde holde. 2 holder sikkert også, kommer helt ann på hva du skal ha inni, og om du vil ha oppgraderingsmuligheter.

 

 

Velkommen til forumet ;)

 

 

Edit:

 

300 poster :cool:

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Finfin skisse...

 

Men i forhold til de fleste andre kabinetter er ikke plexi på motsatt side.

Tenker du at hk skal stå på plexi eller skal du montere alt andre veien?

 

Jeg bare sier 120mm vifte er veldig stort så mål, mål og mål igjen før du bestiller.

Hadde egentlig tenkt på det på mitt kabinett, men er glad for at jeg iikke bestilte 120mm, hadde ikke hatt plass på den måten jeg tenkte.

 

Stå på :w00t: (forus powah)

Endret av torgros
Lenke til kommentar

LaStranda :

 

Jeg har planlagt 120mm vifte. Men som sagt, så er ikke skissen ferdig. Må måle, måle, måle og så måle litt til først.. :yes::roll:

 

 

Torgros :

 

Torstein, rett? ;)

 

Jeg skal ha plexi på andre siden ja. Jeg har ikke tegnet høyre siden, der plexi virkelig skal være.

Hovedkortet skal festes på den venstre siden, der som glasset er tegnet opp nå.

 

Jeg har noen 120mm vifter liggende, som jeg skal bruke når jeg tegner skissen inn på platen. Lettere og se om det passer eller ikke da.

 

Har noen forslag på hvilken type tre plater jeg bør kjøpe?

 

Go forus/hinna powa.. :w00t:

Lenke til kommentar

Tenker på noe i tre jeg og. Løsningen for min del, med hovedkort kan fort bli hovedkortplata som microplex selger løst. Den koster 245, og da har man holder til det meste, også følger det med en vifte. Vil forresten anbefalle 120mm vifter, da de kan dytte like mye luft uten å bråke noe mer, og støvfilter dersom vifta skal være nærme gulvet.

 

Du burde også tenke litt på støy.

Hvis dette ikke spiller noen rolle, flott for deg, men mindre støy er som regel bedre :p

Lenke til kommentar
Tenker på noe i tre jeg og. Løsningen for min del, med hovedkort kan fort bli hovedkortplata som microplex selger løst. Den koster 245, og da har man holder til det meste, også følger det med en vifte. Vil forresten anbefalle 120mm vifter, da de kan dytte like mye luft uten å bråke noe mer, og støvfilter dersom vifta skal være nærme gulvet.

 

Du burde også tenke litt på støy.

Hvis dette ikke spiller noen rolle, flott for deg, men mindre støy er som regel bedre :p

Er knallfornøyd med den LianLi hk plata. det er bare å sette den rett inn skru fast og sette på hk. no problem :love:

 

De 120mm jeg har på min radiator kan man knapt høre, det eneste man hører er lufta som blir blåst :thumbup:

Lenke til kommentar
MDF er relativt dyrt, og tungt, i forhold til finér. Men absolutt å anbefale om man ønsker seg et best mulig utgangspunkt for god finsh!

Enhver trevarehandel med "respekt for seg selv" bør levere MDF-plater, også i Stavanger!

må bare rette litt her. MDF plater er billige og mye bedre å bruke til modding enn finer. Var ute her om dagen å kjøpte meg en mdf plate som jeg har lagd om til en benkplate målene på plata var ca. 2m lang, 1m bred og 2,2cm tykk den ga jeg 380kr for noe jeg anser for å være gansk billig siden mdf er et enklere matrialet enn finer å jobbe med.

 

tro meg kjøp en mdf plate og spar deg bryet plus kantene blir mye penere etter at du har kappet ut platene dine med sag

Lenke til kommentar

Bør bare nevne dette, har hørt folk si at støvet som kommer når man skjærer i MDF er giftig. pga "Formaldehyde" (er ikke sikker på norsk ord, brukes blant annet for å preservere lik) i treet.

 

har også hørt folk si at det ikke er giftigt, så jeg vet ikke.. bare noe å tenke på.

 

men ellers, stå på! :) Sandnes Powah!!

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...