Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Syk av wlan?


Anbefalte innlegg

mobil er en helt annen greie enn WLAN! WLAN sender typisk på 30-40mW mens mobiltelefoner sender på flere tusen mW, mobilen holder du også inntil tinningen.. noe jeg tviler at du gjør med antennen til WLAN kortet ditt :p

Jeg er nokså enig, men to ting jeg kom til å tenke på; wLan har dobbelt så høy frekvens som mobiltelefoner. Kan hende det ikke har noe å si, men..

wLan står på 24/7 og sender så mye data det klarer mens mobilen snakker man litt i nå og da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Står en del i dette pdf-dokumentet:

 

http://www.fcc.gov/Bureaus/Engineering_Tec...t56/oet56e4.pdf

 

Se f.eks. det som står under overskriften "What biological effects can by caused by RF energy?"

 

 

Kan legge til at jeg helst unngår å snakke over 20-30 minutter i mobil. Den blir ganske varm etter 20-30 minutter og jeg føler meg uvel.

Du blir varm i hodet fordi batteriet blir varmt, og fordi du holder en isolerende plastbit inntil hodet. Strålingen har heller lite å si for akkurat det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Strålingen fra en WLAN-antenne kan vel kanskje ikke sammenliknes direkte med mikrobølgeovnens effekt på mat (forskjellig intensitet, for eksempel), men etter min mening ville det være merkelig dersom forandret intensitet fjernet alle virkninger.

Salt er beviselig dødlig ved høye doser, men uskadelig ved små. Det samme gjelder utallige ting.

 

AtW

Lenke til kommentar
Dei fleste har vel hørt om barn som har fått missdannelser på grunn av radarer på båter der fedrene deira teneste gjorde, og tillfeler der deisjølve har fått kreft. Det er også ein sammenheng mellom høyspendt lingjer og brystkeft blandt kvinner. Og sist men ikke minst, har jo mobiltellefonen vert beskyldt for å alt fra å gi folk hjerne svulst til å føre til sterelitet.

 

dessverre er det ikke bevist at elktromagnetisk stråling (i form av wlan mobiltelefon ol.) kan føre til sykdom. men som perbl sier, er en blind test. Der du ikke hvet om wlanet er på eller ikke eneste muligheten for å sikkert kunne fastslå om wlanet ditt påvirker deg.

Har tilgode å se skikkelig dokumenter på det med misdannelser, har du noen lenker? Velger du ett lite nok utvalg av mennesker, så vil alltid en eller annen sykdom være overrepsresentert, og media vet null og niks om slikt. Derfor er det vanskelig å si noe om denne saken.

 

Sammenhengen mellom kreft og høyspentlinjer er høyst diskutabel, og det finnes plenty av undersøkelser som ikek finner noen sammenheng, selv om brystkreft-greia var litt interessant, iogmed at effekten var indirekte (strålingen gjør at folk sover mindre, og det fører til overhyppighet av brystkreft, var det ikke noe i den duren).

 

Mobiletelfon er beskyldt for så mangt, men det finnes få beviser på disse beskyldningene.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det bare det er meg det er noe feil med, eller er det vanlig å gå rundt å engste seg for slike ting?!

 

Syns disse diskusjonene aldri har noen ende, blir dere aldri lei :mad:

Folk engster seg for så mangt, og RF-stråling er jo ihvertfall kvasireelt, Finnes jo masse folk som tror på homeøpati og jordstråling også.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har du prøvd flatskjerm? Om du har CRT ville jeg prøvd å fått lånt en flatskjerm av en venn. Er det mørkt i rommet? Om det er mørkt i rommet, må øynene arbeide mer og blir slitne, som igjen fører til hodepine og andre kjedlige ting. Jeg vet det er hardt, men ta en pause fra PC'en. Det har du sikkert godt av. Ta en joggetur kanskje?

Eller kanskje du rett og slett er hypokonder?

 

Test om du har hypokondria.

Endret av zorm
Lenke til kommentar

selv om de har samme frekvens som microbølgovn betyr det jo ikke at det er det. wlan og mobil har veldig liten effekt så har ikke tro på at det er det som gjør det. sitter selv 24/7(både skole og hjemme) og kjenner mange andre som gjør det. ingen som har problemer.

 

kan jo selvsagt ikke si at dette gjelder deg også, men min engen erfaring og tro.

Lenke til kommentar
Det er jo bevist at noen mennesker får samme symptomer som deg av elektriske signaler i huset. f.x. TV'n eller bare en lampe. Så kanskje den antenna di har samme virkning på deg.

 

Bare en tanke..

Hmm, interessant, har du noen lenker? Har lest om overfølsomhet for EM-felt, men har tilgode å se noen skikkelige undersøkelser som det, og ihvertfall noe som gjør fenomentet "bevist" i forskningsmessig forstand.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har du prøvd flatskjerm? Om du har CRT ville jeg prøvd å fått lånt en flatskjerm av en venn. Er det mørkt i rommet? Om det er mørkt i rommet, må øynene arbeide mer og blir slitne, som igjen fører til hodepine og andre kjedlige ting. Jeg vet det er hardt, men ta en pause fra PC'en. Det har du sikkert godt av. Ta en joggetur kanskje?

Eller kanskje du rett og slett er hypokonder?

 

Test om du har hypokondria.

Resultat: 21 poeng

Sunne mennesker uten angst over egen helse har normalt en score mellom 14 til 28 poeng. Det er ikke noe som tyder på at du er hypokonder.

 

 

Ja, det vriker som om denne tråden har bltit såpass lang at ikke alle har giddi å lese alt :D

 

hehe. uanz. det jeg har funnet ut for en god stund siden og har skrevet lengre oppe er at wlan er ikke årsaken til min forverret livskvalitet. Det som mye tyder på er årsaken er at jeg har en form for horomon ubalanse i kroppen så gjør at jeg ikke tåler så mye anstrengelser.. f.eks så var jeg å arbeidet 6 timer (frilansing).når jeg endelig var ferdig og kom meg hjem. så blødde jeg neseblod. Påfølgende dag klarte jeg ikke å gå på skolen og måtte være sengeliggende til jeg hadde nok energi til å krabbe ut av senga..

 

noe er definitivt galt..

 

når jeg er opplagd skriver jeg i denne posten slik som nå. :thumbup:

 

*fremdeles positiv*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...