Gå til innhold

Problemer med surround på Logitech x-530


Anbefalte innlegg

Jeg har høyttalerne Logitech X-530(5.1) og har satt inn alle ledninger og plugger på riktig sted i følge bruksanvisningene til høyttalere og lydkort (integrert i MSI K8N NEO2 PLATINUM, 8-kanals). På alle applikasjoner jeg kjører får jeg likevel bare 2.1 lyd, dvs ingen lyd i center-høyttalere og backspeakers...

 

Jeg har *dobbeltsjekke nå* satt opp lydkortet i kontrollpanelet for å kjøre 5.1 lyd, så alt skulle egentlig være i skjønneste orden. Jeg har også noen skjøteledninger til bakhøyttalere som er kjøpt på Clas Ohlson, men det er ikke de som er problemet (har prøvd uten...)

 

Jeg får hverken lyd i de 3 høttalerne på HL2, CS:S, DVD-filmer eller noe...

 

Er det ikke sånn hvis du har programmer som bare gir tokanals lyd, så bruker den bare stereo på de andre høyttalerne også?

 

Ellers er jeg tom for ideer, jeg ønsker råd og tips, så mye dere kan gulpe opp, det er sikkert noe jeg har oversett.

 

Takk for svar!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Updatate: har kjørt program og bekreftet at alle speakerne er riktig koblet og alt er bare velstand. har også kjørt "Den siste samurai" og funnet ut at alt funker utmerket i film, men dette går ikke i HL2 og CS:S. Så det blir vel mer en feil med et enkeltprogram. Hva bør jeg prøve å gjøre? er det noen måte å avskaffe problemet på her?? kanskje det hadde vært smart å sett etter en patch??

Lenke til kommentar

som jeg skrev i min "updatate", funker nå alle høyttalerne, og jeg har gjort det både Tored og e321 har sagt.. jeg lurer på om jeg bare prøver å innstallere HL2 på nytt jeg....

EDIT: til lydkortet fikk jeg ikke med noen minijack-sak, såvidt jeg kan huske

 

Forresten er lydkort et Realtek AC'97

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
som jeg skrev i min "updatate", funker nå alle høyttalerne, og jeg har gjort det både Tored og e321 har sagt.. jeg lurer på om jeg bare prøver å innstallere HL2 på nytt jeg....

EDIT: til lydkortet fikk jeg ikke med noen minijack-sak, såvidt jeg kan huske

 

Forresten er lydkort et Realtek AC'97

Hvordan fikk du alle til å funke?! Har samma lydkort som deg, men jeg får bare 2.1 til å funke...

Lenke til kommentar

Jeg har omtrent bare gjort alt som står i tråden her..

Har du lastet ned nyeste driver?

http://www.realtek.com.tw/downloads/dlac97...8&Software=True

 

Der får du med en tool som innstallerer seg i kontrollpanelet under lyd, som Tored nevnte. Dette var en MSI-utitily der jeg kunne gå inn og klikke på hver enkelt høyttaler, så fikk jeg en lyd fra de respektive høyttalerne. Slik sjekket jeg at alt var riktig koblet. Kanskje det var med programvare e.l. til høyttalerne? Etter dette prøvde jeg film, TV-kort og musikk, og alt var bare fryd og gammen...

 

Forresten, angående HL2 og CS:S så funket bare center-høyttaler når jeg spilte det etter at jeg lastet ned nyeste driver. Da MÅTTE det være noe galt med spillet mot driverne, for før hadde jeg da vitterlig 2.1 lyd..

Lenke til kommentar

Den beta drivaren eg skulle laste ned? den øverste?

Eg kjem meg inn på kontrollpanelet der, og lydar men det er ikkje slik at eg kan trykke på ein og ein høgtalar.... kanskje det kjem etter at eg har lagt inn denne beta drivaren da.. skal prøve! :yes:

 

Edit: Lasta ned det beta styret, og no fungera jaggu alle sammen! :dontgetit::thumbup:

 

(men ikkje i counter strike source, der berre centern fungerar... :cry:

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

Hei!

 

Hadde et lignende problem som dere. Min løsning var at jeg måtte gå i --> åpne volum kontroller --> Alternativer--> avanserte kontroller --> da komme alle høytalerene i surrond anlegget opp-->Trykk avansrt på center og rear. Da skal det være en hake i den rubrikken som står der.

Les hva som står inne i avansert på center og rear så forstår du!

 

Slik fikk jeg fikset mitt problem. Hadde også prøvd alt.

 

Har samme surround og Lydkort som der, så dette burde funke!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...