Gå til innhold

Nett-problemer med Fedora 3 *LØST*


laerda

Anbefalte innlegg

I dag installerte jeg Fedora Core 3.

Problemet er det at jeg ikke kommer inn på internett. Internettet det er snakk om er ADSL fra Tele2. Jeg hadde håpet at det ble konfigurert automatisk, men det ble det ikke. Jeg kan nesten ingenting om linux, men har hørt at Fedora skulle være enkelt, så jeg bestemte meg for å prøve. <håper noen kan hjelpe meg, for uten nett blir det strake veien tilbake til windows

Endret av MaxTiger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Gå inn i terminal og skriv su og tast root passord (hvis du ikke allerede er root) og skriv netconfig og tast inn det den vil ha, så er du iallefall på rett vei...

 

Edit: Har ikke noe særlig erfaring med tele2

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Har Tele2-ADSL selv, og fungerer helt utmerket.

Har du prøvd "Applikasjoner -> Systemverktøy -> Veiviser for konfigurasjon av Internett -> Ethernet-tilkobling? ( IKKE xDSL-tilkobling )

Det er det jeg har prøvd, har prøvd både å motta automatisk, og å sette alt til det samme som XP-maskinen min(forskjellig IP, da ;) )

Lenke til kommentar

Dette har jeg plundra med også. Har liksom ikke fått "skikkelig" root tilgang når jeg bruker "su".

I KDE som jeg brukte tidligere så hadde jeg et valg som het "open terminal in super user mode" eller no' sånt, men dette har jeg ikke sett i gnome.

 

Min løsning har blitt "Ctrl+Alt+F2". Da kan jeg logge inn og være skikkelig root:)

Tok litt tid før jeg skjønte at jeg måtte trykke "Ctrl+Alt+F7" for å komme tilbake i X igjen:)

 

Dette er garantert en omvei, men for de som føler at ikke alle kommandoer fungerer selv om man har "su'et" så kan dette være en midlertidig løsning.

Endret av trost i taklampa
Lenke til kommentar

Man bruker "su -" om man vil ha "skikkeleg" root-tilgang.

 

Bruker man "su -" kjem ein til /root mappa, men om ein berre bruker "su" står ein i same mappe osv.

 

Om ein skal su'e til ein annan brukar:

 

su - <brukar>

 

The optional argument - may be used to provide

      an environment similiar to what the user would expect  had

      the user logged in directly.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...