Gå til innhold

Hvilken bærbar bør min kompis kjøpe?


pcf

Anbefalte innlegg

Han skal bruke den til grafisk arbeid med bildebehandling, litt musikk, kanskje videoarbeid og generell kontorbruk.

 

Jeg anbefaler en Dell (f.eks Inspiron 8600c), men siden han er vant til Mac er han interessert i en eller annen iBook eller PowerBook.

 

Kan noen hjelpe meg med å komme på gode PC vs Mac-argumenter, evnt. slå et slag for en kul Mac og hvor man får kjøpt det litt billig? Evnt. anbefale andre gode bærbare enn bare Dell. (Maskinen må være stille i drift og ha bra ergonomi, spesifikasjoner og skjerm.)

 

Takker,

 

 

PC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ingenting om hvor mye han vil bruke.

 

Hvis du leser "sticky" -tråden om kjøp av bærbar, vil du se at mac anbefales til grafisk bruk og videoredigering (dette pga operativsystemet og programvare). Da kompisen din gjerne kunne tenke seg en mac, må jo dette være ypperlig.

 

Dersom han skal kjøpe pc, har mye penger, og er opptatt av kvalitet og ergonomi (som du skrev), anbefaler jeg (og flere tidligere, ser jeg) IBM thinkpad t-serie. Er skrevet endel tråder om hvorfor (søk).

Lenke til kommentar
Han skal bruke den til grafisk arbeid med bildebehandling, litt musikk, kanskje videoarbeid og generell kontorbruk.

 

Jeg anbefaler en Dell (f.eks Inspiron 8600c), men siden han er vant til Mac er han interessert i en eller annen iBook eller PowerBook.

 

Siden han skal bruke maskinen til det du nevner, anbafaler jeg ham en Apple-maskin. Rett og slett fordi Mac er bedre på all mulig 2D, videoredigering og musikkredigering/opptak.

 

Hvis han derimot skulle arbeidet med 3D/rendring, så hadde jeg anbefalt PC/ X86.

 

Alle de største spillene kommer også til Mac.

 

 

 

Tipper han vil kjøpe nytt, men sjekk ut http://www.macstar.com/MacB/AllLists.t som er et kjøp/salg sted for Apple.

 

12tommers skjerm er for lite til bilderedigering, etc. 15 tommern(har denne selv) og 17 tommern er brillefine.

 

-Christian som bruker Mac (Powerbook) til 2D - Adobe, QuarkXPress og (HP XW6000 til) 3D - Alias Maya.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...