Gå til innhold

Julekalender 2004 - dag 23


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm.. etter å lest den på thg ble jeg plutselig i tvil .. har aldri hatt et eneste problem med min superflower psu , tror jeg prøver den jeg :) har regna ut at alle diskene bare trenger 14A på +12v så sånsett.. men så trneger vel hk'et sitt og da. vi får se.. går det ikke så går det ikke :)

Lenke til kommentar

Jeg kan tross THG's problemer anbefale denne på det varmeste :thumbup:

 

Kjørte tidligere en Chieftech Psu, modda med en 120mm vifte (ikke at jeg hadde problemer med den, men jeg skulle sette inn endel nye disker). Jeg fikk hendene på denne, og det nærmest oser kvalitet av den.. :dribble:

 

Jeg kjører den med følgende hw:

Amd Xp+2500, 5 stk 200gb seagate disker, 2 Lg brennere, Ati Radeon 9800Xt og 5 stk. 80mm vifter.

 

Har ikke hatt noen problemer med Psu'et, det skal dog sies at jeg er langt fra å tyne Psu'et til maks..

 

Edit:

Bør oxo nevne støynivået. Den er musestille! Legger jeg øret inntil så kan jeg så vidt høre viftene gå.. Hadde jeg kjørt den hardere, ville seff viftene dratt på noe. Men den er i utgangspunktet en veldig rolig robust og massiv sak :yes:

 

God Jul folkens!

Endret av Pedro80
Lenke til kommentar

Hmm..leste en noe om Tagan-PSU'er på Tomshardware, de hadde visst hatt en del problemer med disse, og gjorde at stresstestingen av en P4 LGA775-plattform feilet.

 

"Tuesday, Dec 21, 2004: The day started with no issues. Both systems were running perfectly and did not report and errors. However, it did not last very long. At 11:31 am, the Intel system failed again and turned itself off.

 

After comprehensive analysis of all components we identified the source of the problem. The Tagan-built power supply TG480-U22 delivered a standby voltage of 5V, however could not be turned on again. Our test engineers suspected the Tagan device to be the problem already the day before, since the system demonstrated similar behavior then. Our power supply test station finally cleared any doubts and confirmed this device to be the problem's origin. The failed component from Tagan will stay in THG's test lab in Munich until the end of the test and can be reviewed by the manufacturer.

 

Tagan's weaknesses are not new to us. A total of five power supplies suddenly failed in our labs during the past year. A newly designed and rubberized casing is unlikely to improve the reliability of the devices.

 

We substituted the TG480-U22 with an Antec NEO480. The system has been running again since 12:12 pm EST."

 

Stresstesting av Intel og AMD hos tomshardware

Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med denne? Fristet til å kjøpe til serveren min til Jul :p

Jepp, jeg har en 480W Tagan - og jeg kan ikke annet enn å anbefale den. Har hatt den et par-tre måneder nå, og den kjører i et Intel system (Socket 478), og er stille, vakker og stabil. Leverer mer enn nok power til mitt system, som faktisk er ganske hungrig etter Watt. Se specs'en for systemoppsett.

Lenke til kommentar
Den testen det refereres til er an annen Tagan (U22) den har dual +12v rail . Dette er U01 single rail +12v . Altså ikke samme produkt .

Mulig det, men det virker ikke som det bare var det ene poweret de hadde hatt problemer med.

 

"Tagan's weaknesses are not new to us. A total of five power supplies suddenly failed in our labs during the past year. A newly designed and rubberized casing is unlikely to improve the reliability of the devices. "

 

Kan godt være at de har vært uheldige, men det kan også tyde på at de ikke bruker verdens beste komponenter i PSU'ene sine.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke vurdere Bzerk 500W istedetfor? Den leverer 34A på 12V.

Er det en dårligere strømforsyning?

Jeg også har vurdert Bzerk'en, men når jeg så dette tilbudet på Tagan'en så hadde jeg tenkt til å bestille den siden jeg har hørt at det er god kvalietet på den. Men etter å ha lest denne tråden så er jeg ikke så sikker lenger, de fleste er fornøyde men noen har hatt problmer også....

 

Så hva ville dere valgt: Tagan'en eller Bzerk'en?

Bzerk 500 W

Lenke til kommentar
Den testen det refereres til er an annen Tagan (U22) den har dual +12v rail . Dette er U01 single rail +12v . Altså ikke samme produkt .

Mulig det, men det virker ikke som det bare var det ene poweret de hadde hatt problemer med.

 

"Tagan's weaknesses are not new to us. A total of five power supplies suddenly failed in our labs during the past year. A newly designed and rubberized casing is unlikely to improve the reliability of the devices. "

 

Kan godt være at de har vært uheldige, men det kan også tyde på at de ikke bruker verdens beste komponenter i PSU'ene sine.

Merkelig at ingen her på hardware har hatt problemer med denne da..Har en selv og den fungerer 100% og er uten støy.

Lenke til kommentar

Basere sine uttalelser om et produkt ut ifra hva EN hardware-side mener (om et annet PSU også...) blir som å tro på Gud utelukkende fordi man har lest det i bibelen. Les mer om PSU'et på disse sidene:

 

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21097

http://www.3dvelocity.com/reviews/tagan/tg480.htm

http://www.pcreview.co.uk/article-4310.php

http://modtown.co.uk/mt/review2.php?id=taganpsu

 

Og JA, jeg er en meget fornøyd bruker av strømforsyninga. Les min erfaring her

Endret av Nemo}
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...