Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg et D70, og er litt paranoid mtp om kameraet mitt er 100% ok...

 

Da jeg kameraet av stativet etter en prøvetur, falt det ned på et teppe fra ca en halv meters høyde. Kameraet virker helt ok. Dersom jeg beveger kameraet forsiktig fram og tilbake, høres en lyd som om noe er løst inni der, noe metall eller noe, som klirrer forsiktig. Om dette var sånn før det falt eller ikke, vet jeg ikke.

 

Så: er det slike lyder i deres kameraer?

 

mvh

Jens

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det kan være noe med automatisk bilderotasjon. Tror det sitter en "kule" der inne som føler når du holder kameraet på høykant. Slik kan du se bildet "rett vei" i bildevisningen etterpå uten å vri på kameraet. Tror det iallefall er det på 300D som jeg har.

 

Arrester meg hvis jeg tar feil...

 

AW

Lenke til kommentar
Tror det kan være noe med automatisk bilderotasjon. Tror det sitter en "kule" der inne som føler når du holder kameraet på høykant. Slik kan du se bildet "rett vei" i bildevisningen etterpå uten å vri på kameraet. Tror det iallefall er det på 300D som jeg har.

 

Arrester meg hvis jeg tar feil...

 

AW

Helt korrekt. Har en slik lyd i klokken min også. Stusset en god stund på dette jeg også for en tid tilbake.

Lenke til kommentar
Helt korrekt. Har en slik lyd i klokken min også. Stusset en god stund på dette jeg også for en tid tilbake.

Hm. Tror jeg må ønske meg ny klokke. Jeg har ikke automatisk bilderotasjon på min..

He, he. Er ikke automatisk bilderotasjon, men automatisk lys slik at når du vrir klokken mot deg, tennes lyset.

Lenke til kommentar
Helt korrekt. Har en slik lyd i klokken min også. Stusset en god stund på dette jeg også for en tid tilbake.

Hm. Tror jeg må ønske meg ny klokke. Jeg har ikke automatisk bilderotasjon på min..

He, he. Er ikke automatisk bilderotasjon, men automatisk lys slik at når du vrir klokken mot deg, tennes lyset.

Hehe, ok, det har jeg jo faktisk:) men har aldri hørt noen skrangling hittil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...