Gå til innhold

Muligens problemer med HDD?


Tenshi

Anbefalte innlegg

Hei folkens, nok en gang kommer jeg inn her for å spørre om hjelp.

 

Jeg har en vanlig hdd på 60GB som er ca 2 - 2 1/2 år gammel, og er vel det som man sier "jentebrukt", med andre ord pent brukt. Maskinen min har aldri motatt noe hardhendt behandling. Har alltid brukt anti-statisk matte og armbånd når jeg har operert inni PCen og hele pakken, alt "by the book".

 

Men i det siste 1 - 1 1/2 årene har PCen min køddet seg gjevnlig. Har ofte sletet med at PCen har laget en sånn slags "slå seg av-slå seg på"-lyd i samme slengen hvis dere skjønner. Akuratt som den slår seg av også på igjen på samme sekundet. Og som oftest ca. 30 sekunder etter den lyden var, fryser PCen og jeg må bruke restart-knappen for og få den på igjen.

 

Dette kan høres ut som en vanlig klikk, men når det skjer så mye som med min PC, så er noe seriøst i veien.

 

Det som har skjedd nå 4-5 ganger, er at PCen plutselig ikke klarer og slå seg på. Og jeg har intet annet valg enn å formatere og installere hele maskinen min på nytt, noe som er SINNSYKT kjipt med tanke på at jeg bruker maskinen min til spilling, photoshop, webprogrammering o.s.v. Og må installere alle programmene og spillene på nytt, utrolig kjedelig.

 

Men til poenget, måtte bare fortelle historien bak det hele, hehe.

 

Det som skjer når jeg skal installere XP på nytt, er at jeg får opp info om mine partisjoner, som altså er 2 partisjoner. på C-disken der jeg installerer Windows XP Pro, står det "Filformat ukjent", noe som er veldig merkelig, med tanke på at filformatet egentlig ikke skal kunne forsvinne av seg selv. Mens på D-disken står det vanlig "Filformat NTFS", altså slik som det SKAL stå.

 

Først trodde jeg at dette var ett virus, men når det samme skjer 4-5 ganger, så er det ikke noe virus. Og jeg lurer på om det kan ha noe med HDDen min å gjøre, for det er helt utenkelig at det er virus eller lignende når jeg har hatt nyeste Norton Antivirus, Ad-Aware, SPybot og brukt Opera for og ikke bli smittet av sikkerhetshullene til Internet Explorer. Er det mulighet for at HDDens område hvor filsystem blir lagret er ødelagt, eller at HDDen på en eller anne måte er ødelagt?

 

Noe er hvertfall seriøst gale,nå har samme problemet oppstått 2 ganger på 1 uke, og slik orker jeg ikke fortsette lenge.

 

Takker for all hjelp på forhånd :)

 

Tenshi 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...