Gå til innhold

IE Og Firefox

Edstro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt Firefox lenge nå, og kommer aldri til å bytte tilbake til IE så lenge den er i sin nåværende form.

Bruker adblock extension.. genial sak!

Skrevet
Jeg bruker selv opera og er superfornøyd med denne, med untagen at det er noen sider som den ikke helt liker....

Derfor må jeg ha IE i tillegg pga dårlig støtte på opera på noen sider.

Hvis firefox "støtter" alle sider, sletter jeg IE med en gang og bruker firefox og opera :)

har du noen sider å henvise til? selv kommer jeg inn på absolutt alt, bortsett fra sidene som microsoft har feilkodet med vilje for å holde andre nettlesere unna (msn-sider og winupdate og tilsvarende).

du bør uansett ikke slette ie, da du trenger nettleseren til winupdate og slikt. det er forresten ikke lett å slette ie, selv om det går med noen tweaks. du kan selvsagt laste ned updates manuelt også, men det er enormt mye mer pes enn å bare beholde ie... :)

Skrevet

hehe, du har åpenbart ikke testet opera! 

jeg har, og kan bekrefte at firefox rett og slett er den beste nettleseren som jeg har prøvd til nå!

og du mener også at ie er bedre enn opera?

si meg, hvilken versjon av opera testet du? kan umulig ha vært 7.54 eller 7.6.

Skrevet

På hw.no er de noe fuzz der reklamene flyr litt før de setter seg, (opplevde ikke dette i IE) ellers ikke opplevd annet enn at sidene jeg besøker er normale

Skrevet

Synes også Firefox er ganske så overlegent IE og Opera. Jeg hadde nok brukt Opera hvis jeg kunne kommet meg inn på alle sider, men er mange av mine faste sider som ikke fungerer i Opera, men går helt glatt i Firefox og IE.

Skrevet
Hvordan er det med firefox når det gjelder "støtte" for alle internett sider da? fungerer den med alle sider på nett?

Jeg bruker selv opera og er superfornøyd med denne, med untagen at det er noen sider som den ikke helt liker....

Derfor må jeg ha IE i tillegg pga dårlig støtte på opera på noen sider.

Hvis firefox "støtter" alle sider, sletter jeg IE med en gang og bruker firefox og opera :)

Kom ikke inn på Tele 2 sin nettbutikk med Firefox. Fikk denne meldinga:

Skrevet (endret)

tja, har du enablet javascript og cookies? jeg bruker opera og kom inn uten problemer nå. :)

edit: minner meg forresten på en feilmelding som jeg mottok i dag. en dame som fikk feilmeldingen: "cannot connect. click connect to reestablish network connection."

jeg ba henne om å klikke på "connect" og guess what? det løste problemet hennes.

btw: no pun intended... :)

Endret av el_cash
Skrevet (endret)

tja, har du enablet javascript og cookies? jeg bruker opera og kom inn uten problemer nå. :)

Jupp! tror det i hvertfall.. Skal sjekke for sikkerhets skyld..

Endret av Vultur Gryphus
Skrevet (endret)
Sendt epost til dette firmaet med spørsmål om hvorfor ikke Frefox støttes jeg og oppfordrer alle til å gjøre det - nu!

Har gjort det for lenge siden!! Sendte en ganske krass mail til dem! :realmad: Jeg oppfordrer også folk med Firefox/Opera som ikke kommer inn på den nettbutikken om å sende mail til det selskapet! Det er totalt uholdbart!!

Endret av Vultur Gryphus
Skrevet

grunnen til at man kommer inn med opera er at den identifiserer seg som om den er en IE browser og ikke en opera browser. (dette kan selvsagt slåes av og på)

min mening er at firefox og opera er omtrent på lik linje.

Opera har tabs og den husker hvilke sider man har vært på når man likker den osv. men kan jo gjøres på firefox med noen ingrep og så..

-zyklopz-

Skrevet
På hw.no er de noe fuzz der reklamene flyr litt før de setter seg, (opplevde ikke dette i IE) ellers ikke opplevd annet enn at sidene jeg besøker er normale

firefox bugger litt på hw.no :hmm:

men bruker opera til det meste..

firefox på gmail for exempel :thumbup:

Skrevet
grunnen til at man kommer inn med opera er at den identifiserer seg som om den er en IE browser og ikke en opera browser. (dette kan selvsagt slåes av og på)

min mening er at firefox og opera er omtrent på lik linje.

Opera har tabs og den husker hvilke sider man har vært på når man likker den osv. men kan jo gjøres på firefox med noen ingrep og så..

-zyklopz-

Tipper det! Men hvordan?

Skrevet

IE til normalbruk. :thumbup:

Opera til*unsafe*bruk. :whistle:

På min (og jeg vet om andre)maskin er IE generelt raskere.

Største tingen som irriterer meg hos Opera er at den laster ned sinnsykt tregt en webside når man samtidig er inne på samme server og laster ned filer.

Skrevet

har brukt Opera i 1.5 år nå. definitift mye bedre enn IE, eneste minuset er at Opera sluker systemresurser. men bruker ikke så mangen andre programm når man sørfer. så det griner jeg ikke (så mye) for :p

Skrevet

-zyklopz-

Tipper det! Men hvordan?

i opera er det ikke verre en og trykke "F12", så skal du få en en liste med nettlesere som man kan kle seg ut som :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...