Gå til innhold

Spammere brukte pcen min!


Anbefalte innlegg

Jeg ble matt da jeg i morres slo på pcen min... Med en gang jeg slo den på, og kom inn i windows begynnte pcen min å sende ut hundrevis av mail (jeg fikk mange "skanner mail" popups i hjørnet av skjermen)

 

Jeg ble mistenksom, (merkelig nok) og nappa ut tpkabelen. Og begynnte å scanne maskina for spyware. Men ingen ting funnet, og fannt ut at jeg skulle prøve å oppdatere antivirus og anti-spyware programma mine. Men etter scan, fannt den fortsatt ikke noe skitt på maskinen.. WTF?!

 

Nå måtte jeg gå drastisk til verks og killa alle prosesser 1 etter 1 for å finne kilden til spamminga fra min pc. Og tilslutt killa jeg en proxyserver-service, og pheww, det stoppa :cool::blush:

 

Er heeelt sikker på at poxyservern var kilden til problemet. Men hvordan er det mulig? Har spammer'n skanna internetnett etter gratis proxyservere for å finne noen de kan spamme igjennom?

 

snakk om sleipinger.. :thumbdown:

 

*sette passord på proxyservern sin*

 

-MrPingu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ble matt da jeg i morres slo på pcen min... Med en gang jeg slo den på, og kom inn i windows begynnte pcen min å sende ut hundrevis av mail (jeg fikk mange "skanner mail" popups i hjørnet av skjermen)

 

Jeg ble mistenksom, (merkelig nok) og nappa ut tpkabelen. Og begynnte å scanne maskina for spyware. Men ingen ting funnet, og fannt ut at jeg skulle prøve å oppdatere antivirus og anti-spyware programma mine. Men etter scan, fannt den fortsatt ikke noe skitt på maskinen.. WTF?!

 

Nå måtte jeg gå drastisk til verks og killa alle prosesser 1 etter 1 for å finne kilden til spamminga fra min pc. Og tilslutt killa jeg en proxyserver-service, og pheww, det stoppa :cool::blush:

 

Er heeelt sikker på at poxyservern var kilden til problemet. Men hvordan er det mulig? Har spammer'n skanna internetnett etter gratis proxyservere for å finne noen de kan spamme igjennom?

 

snakk om sleipinger.. :thumbdown:

 

*sette passord på proxyservern sin*

 

-MrPingu

Hei... hva antivirus bruker du og evn. firewall?

 

Jeg hadde også eit problem med proxy for ein stund siden

da var det plutseligdt mye mail som gikk ut fra min hotmail i MSN Messenger.....

 

Jeg gikk inn i instillingene og så på proxy og jah... der lå de ein helt ukjent ip...

 

Jeg har også skannet pc'n min med Norman Antivirus, AVG Antivirus og Spybot.

men ingen finner flere virus eller spyware...

 

Min løsning:

 

Instaler NOD32 prøveversjon og kjør ein virus scan med dette... jeg fikk

18 virus som verken norman eller avg fant med NOD32... kjører nå full versjon av dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...