Gå til innhold

SLi 6800ultra, fx55, vapochill, minne `?


Anbefalte innlegg

Skal vi se her..

 

Jeg bygger et følgende system

 

cpu kjøling Vapochill XEII 180w 230v

cpu Fx55

hk Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort S939 PCI-E nForce4

Minne ikke helt sikker..

skjermkort sli 6800ultra

Os hdd raptor

psu hmmm leter etter en på rundt 550-650W

 

 

Så var det dette med minne da... første som kom til hodet mitt var

Crucial BallistiX 2x512 pc3200 en 200Mhz brikke, men så kom jeg til å tenke på at med to 6800ultra kort så hadde det kansje vært en fordel å ha høyest mulig fsb, siden med et slikt sli oppsett vil systemet ha et problem med å mate nok info til ultra kortene. Derfor vil jeg ha høyest mulig fsb speed.

 

Jeg ser at Crucial BallistiX tåler noe opp mot 260-275, jeg har jo ulåste multipliers på fx55'n så det blir ikke no problem å nå høye frekvenser,

men så kommer det inn et annet dilemma, og det er hvor mye tåler hovedkortet? det er jo laget for 200Mhz, så kommer hk til å takle 300Mhz fsb ? og hvilket minne greier stabilt å kjøre 300Mhz?

 

Føler at det er mange ting jeg ikke helt har fått med meg på dette systemet.. håper noen kan hjelpe meg litt ? takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Geil UltraX PC3200 klarer det nok. Ellers finnes det gode PC4000 brikker som klarer enda høyere frekvenser. (Har ikke no navn på noen spes gode her nå).

Tror nok at hovedkotet stopper før ramen. Har ikke DFI laget noe med nf4 sli chipset?

 

Ellers et ganske heftig sys du har der ser jeg :dribble:

 

Forslag til psu: Enermax 600W eller OCZ Powerstream 600W ;)

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Så at den ocz pc3200 platinum r2.. men jeg finner kun de OCZ PC3200 Enhanced Latency Platinum 512 MB, er det noe forsell mellom disse eller er det samme sak?

 

OCZ PC3200 Enhanced Latency Platinum vs OCZ PC3200 Platinum R2 ??

 

 

Jeg så på strømforsyningene Enermax 600W, OCZ Powerstream 600W og en Thermaltake Silent Purepower 560W så virker de ganske like i strømstyrke

 

her er spesefikasjonene.. (etter hva jeg ser så er thermaltake vell så sterk som de andre jeg tar kansje feil??)

 

ocz 600W

 

Enermax 600W

 

Thermaltake 560W

Endret av TurboTrond
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

S-ata2 ja, ikke dumt det nei.. Hovedkortet er jo s-ata2 klar.. men diskene er ikke akkurat ute..

 

hvis det er stor ytelse forsell melllom s-ata2 og s-ata, så kjøper jeg bare nye

s -ata2 disker når de kommer og flytter s-ata diskene i en annen pc =)

 

 

 

Valgte Gainward sitt GeForce 6800Ultra 256MB SLI PCI-Express Gold Sample, blir spennende å se hva disse kortene yter med en klokka fx55.

Men så var det å skaffe seg denne Power packen fra Gainward da, noe som virker ganske håpløst til dags dato.. :hrm:

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg en av disse RAM kittene :

GeiL PC3200 Ultra X Series eller OCZ PC3200 Platinum Rev2 Begge to overklokker bra!

 

Har en FX-55 selv og har finni ut at stramme RAM timings gir best ytelse i virkelige situasjoner som spill. Fant ut at 13 x 208 2-2-2-10 og agressive chipset timings er raskere enn 10 x 270 2.5-3-3-10 og standard chipset timings. Klart hvis du kjøper en OCZ Booster og presser RAM brikkene opp i 260 MHz 2-2-2-10 så er det raskere enn noe av det jeg sa :cool:

 

Med din VapoChill så burde du klare 3 GHz glatt, men utover det kommer helt an på om du får en bra FX-55 eller ikke. Jeg fikk en dårlig FX-55 som bare klarer 2.7 Ghz på luft, men de gode klarer 2.85 Ghz på luft, kanskje 2.9.

 

Vet at SLI med 2 stk 6800 Ultra frister, men hva med å kjøpe ett Radeon X850XT PE kort nå. Så selger du det til høsten og kjøper 2 stk nVidia NV47 kort da ?

Lenke til kommentar

En Fx55 utvikler ca 89W orginalt , så 180W effektiv kjøling burde holde. Har sett på LS og mach II og er ikke helt sikker på om det er verdt litt ekstra penger for å øke kjøleevnen 20W..(må jo ha kabinett også)

 

En stor grunn til at jeg velger XEII (230V) er fordi jeg da slipper å kjøpe et Lian Li kabinett til gull og grønne skoger, dessuten synes jeg at Vapo kabinette er et ekstremt pent kabinett.=)

 

 

PSU : Enten OCZ Powerstream 520W eller den nye 600W

 

Hvis jeg skal ha 2x6800ultra, 1x6800ultra =110W 2x6800xultra=220W. 220W/12V=18,33A

OCZ600W har +12V1(20A), +12V2(18A) +5V(46A) +3,3V(34A) ok så til spørsmålet: "Trekker 3dkortnene strømmen fra +12V og +5V? eller trekker den alt fra +12V linja?

Endret av TurboTrond
Lenke til kommentar

Alt fra +12V. Min OCZ 520W har 2 egne kabler som er laget for å koble til 2 skjermkort, eller 2 harddsisker. Står VGA/HDD på dem :cool:

 

Edit : Jeg har bare ett 6800U kort da, som jeg har koblet begge disse kablene på. Glemte at du skal ha PCI-E...Men det blir ikke noe problem. 600W versonen har med 2 stk 6-pin PCI-E plugger om jeg ikke tar feil. Min har bare en 6-pin plugg.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville gått for OCZ Powerstream 600w! Bare les tester av disse psu'ene...satte inn 520w versjonen selv igår, den blir ikke varm engang...kunne sikkert klart meg med modellen under

 

Når det gjelder minne, er jeg også på leting etter noe nytt og bedre.

 

Følger denne tråden i håp om å snappe opp tips i så måte

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...