Gå til innhold

Hvor rask prosessor trengs til x800xt/pro?


immo

Anbefalte innlegg

Hei folkens..

Jeg har i dag et system med radeon 9800 pro.. Dette fungerer forsåvidt bra men det har seg slik at jeg har investert i LCD på 20" og ønsker å kunne kjøre spill i "nativ" oppløsning på 1600x1200 med god flyt og uten hakking i intense kampsituasjoner.. (driver en del klanspilling www.dirtysniper.com)

Etter skjermkjøpet er ikke budsjettet til nye deler veldig høyt.

Det jeg lurer på er som tittelen antyder hvor bra prosessor jeg trenger for å drive x800xt/pro, og om jeg f.eks ikke vil merke forskjell på disse to grunnet prosessorbegrensing..?

 

Mitt system er som følger:

Abit NF7-S (rev 1.1 333M@360MHz)

XP2400+ (2000@2166MHz)

1024MB Twinmos 3200DDR (CL2,5 Winbond-chip)

Seagate 120GB 8MB

Audigy 2 ZS

Windows XP

 

Spill jeg håper å drive i 1600x1200:

Delta Force Joint Operations

Halflife 2/CS:S

++

 

Hadde håpet på å slippe å oppgradere annet enn skjermkort da jeg ikke har råd til noe "totaloverhaling"...

 

Immo

Endret av immo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er nok litt begrenset med denne cpu'en. Jeg husker en artikkel for en stund siden der det ble antydet (og testet) at man burde har xp2800+/P4 2,8 eller over for ikke å bli begrenset med Ultra og XT i allefall. Om dette blir like begrensende på X800 Pro vet jeg ikke men jeg ville nok uansett vurdert en ny cpu hvis hovedkortet støtter det.

Lenke til kommentar

Hmmm.. min er jo klokka til ca 2700+.. kanskje skru opp farta på vifta og gå for 3000+ hastighet..

 

Vil liksom ikke bruke for mye penger på "gammel" tech når så mye nytt er på vei :)

Noen andre som vet om det vil være forskjell på xt/pro på mitt system..?

Endret av immo
Lenke til kommentar
Hmmm.. min er jo klokka til ca 2700+.. kanskje skru opp farta på vifta og gå for 3000+ hastighet..

Da tror jeg nok du klarer deg ganske bra ja :) Du får nok uansett kjempeytelse med disse kortene. Du har ikke en elendig CPU og du har 1024MB minne så det er jo et godt utgangspunkt.

Stemmer jo det. Men FSB på den cpuen er 133x2 (266), og tror ikke de kortene er heeelt gla i dette..

Uansett, klokk den opp til 200fsb (400mhz), så vil du klare deg meget bra! ;)

Lenke til kommentar
Spill jeg håper å drive i 1600x1200:

Delta Force Joint Operations

Halflife 2/CS:S

Er faktisk unødvendig å kjøre disse i 1600x1200 når du fint får 100 FPS med 4xAnti Alising. Jeg kjører alle spill i 1024x768 eller 1280x960 på det høyeste med 4xAA på mitt X800PRO VIVO og jeg vil faktisk si dette er penere enn 1600x1200 uten 4xAA.

 

Kjører jeg opp på 1600x1200 med 4xAA er det ikke alltid ting går så glatt, så om du vil ha en enorm oppløsning til f.eks CS:S (kan være kjekt når man skal kunne se folk over lengre distanser) så vil jeg råde deg til å skru av all Anti Alising.

Lenke til kommentar

Jeg kjører CPU på 360MHz..

Så litt over barton-kjerne men mangler jo 512 cach.

 

Når det gjelder oppløsning er det ikke fordi jeg ikke "liker" 1024x768 og AA.. det er for å kunne kjøre den oppløsninga skjermen er laga for.. dette for å få en kombinasjon av rask flyt og sylskarp grafikk (samt litt pent). Kjører ikke AA i Joint Ops..

Spilte Halflife med 4x AA (1024x768) på Radeon 9800 pro'en og dette gikk strålende på High..

Endret av immo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...