Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ønsker nytt bredbånd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale meg en god bredbåndsleverandør ?

Jeg må gi opp Chello !

Hastigheten er ikke det viktigste, men må klare IP telefoni.

Lav pris teller en del.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Min mening er at de eneste leverandørene som duger er Nextgentel og Catch. De kjører så godt som like priser og like produkter. Selv har jeg en 1700/512 linje fra Catch. Den makser jeg på 220k ned og 50k ut. Det holder for min del, og det holder i masser til IP telefoni. Jeg betaler 500kr per mnd. De har andre alternativer også.

www.catch.no

www.ngt.no

Skrevet

Hva med en fiberbasert leverandør. Som f.eks. lyse eller en av deres parnere rundt i Norge. Det er litt begrenset etter hvor du bor, men jeg har en lista over energilevendører som samarbeider med lyse, og da altså også levere samme tv og telefontjenster. Og med 4 mbps opp og ned, ser jeg ikke hvorfor ip-telefoni skal fungere.. Hvilken kommune bor du i? Så kan jeg se om en av lyse sine partnere holder tilbyr sine tjenster i din kommune. VIl si at lyse er ganske billige i forhold til det en får for pengene. Var først og fremst 2 og 10 mbps de tilbød. Men så doblet de fra 2 til 4 mbps uten og gå opp i pris. Info finnes vel på lyse.no

Skrevet

Med tanke på Bluecom så er jeg ikke enig i at de er noe alternativ. De er dyre på pris og har dårligere linjer. En annen ting er kundeservice hos Bluecom. Har ikke vært borti maken til dårlige rutiner. De er vennlige og imøtekommende på telefon/mail, men enten så blir ingenting gjort, eller så tar det "100år" før noe skjer. For meg tok det nesten 1 år å bli kvitt de etter at jeg flyttet og sa opp mitt abonnement.

Er du ute etter greit pris og god ytelse er det for mitt hode kun NGT eller Catch som duger :)

Skrevet
Med tanke på Bluecom så er jeg ikke enig i at de er noe alternativ. De er dyre på pris og har dårligere linjer. En annen ting er kundeservice hos Bluecom. Har ikke vært borti maken til dårlige rutiner.

Lengesiden du sjekket ut BC med andre ord, de har raske og billige linjer der hvor de leverer på eget eller Catch sitt utstyr.

Min erfaring med de er at de er svært greie på support og at de fikser ting, jeg har efraring med flere titalls BC-linjer og kan tryggt anbefale de som leverandør. BC er nå en del av Catch.

Skrevet (endret)

Føler for å dele mine erfaringer: 4 stk i samme hus som meg kjøpte en 3000/512kbps linje fra Catch fordi de prioriterte gaming. De er alle sammen meget misfornøyd, høy ping selv om man bruker linjen alene og mye downtime..

Jeg med min 2400/640kbps NGT linje derimot.. kongelig ping og ingen downtime.

På begge linjene er download farten i orden.

EDIT: De har faktisk tenkt å skifte til NGT, så får de 8mbit for kun ca 90kr mer i mnd.

Og angående IP telefoni, så har NGT et bra tilbud. Man får faktisk 150/64 kbps ekstra båndbredde om man anskaffer IP telefoni.

Endret av BadLoser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...