Gå til innhold

lukke åpnede pipes på x800pro...


Anbefalte innlegg

hei, saken er den at jeg flashet mitt sapphire toxic x800pro vivo til et x800xt, men kortet ble ustabilt. :no: det jeg da har gjort er å flashe tilbake det gamle bioset. men dette skulle hjelpe lite.. :cry: intill jeg merker at jeg merker at de fire pipsene jeg åpnet enda er aktive :mad: så.. da må vell neste steg være å lukke disse.. hvordan kan jeg få til dette. :hmm: ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, saken er den at jeg flashet mitt sapphire toxic x800pro vivo til et x800xt, men kortet ble ustabilt. :no:  det jeg da har gjort er å flashe tilbake det gamle bioset. men dette skulle hjelpe lite..  :cry:  intill jeg merker at jeg merker at de fire pipsene jeg åpnet enda er aktive  :mad:  så.. da må vell neste steg være å lukke disse.. hvordan kan jeg få til dette. :hmm: ?

Jeg VEIT seriøst hvor ille dt føles. :cry:

Har hatt samme problemmet.

 

:yes: Men dt er alltid lys i tunnelen.

 

 

Du må få flashet dt til Gigabyte sin XT bios først.

Da skal de 4 siste pipelien komme frem inn i lyset

og samtidig endrer biosen timmingen i minne på grafikkortet.

Nå er kortet nesten stabilt men stopper i spill som Far Cry.

Kortet trenger da mer spenning.

Etter gigabyte biosen så flasher du dt til ATI radeon sin X800XT PE bios

Da skal kortet være fjellstabilt ;)

Lenke til kommentar

nei enda ikke noen stabiliteter å finne :no:

 

men det jeg vet helt sikkert om kortet er at det er 1.6 ns på ramen (har skjekket)

og at core klarer rundt 550 mhz! men når jeg leter etter max mem clock på atitool kommer jeg aldri lengre enn 465 mhz! men av en eller annen grunn er kortet en smule ustabilt. mer spenning eller.. ka du tru?

Lenke til kommentar
nei enda ikke noen stabiliteter å finne :no:

 

men det jeg vet helt sikkert om kortet er at det er 1.6 ns på ramen (har skjekket)

og at core klarer rundt 550 mhz! men når jeg leter etter max mem clock på atitool kommer jeg aldri lengre enn 465 mhz! men av en eller annen grunn er kortet en smule ustabilt. mer spenning eller.. ka du tru?

Har du overklokket resten av systemet? Spesielt (for mye) overklokking av minnet gjør kortet ustabilt.

Lenke til kommentar
ja jeg har 16 pipelines nå og  jeg merker at poengsumen fallt kraftig i 3dmark etter at jeg åpnet pipsene. resten av systemet er uklokket. men jeg merker at fps på atitool stadig øker når jeg klokker. men sånn er den saken.  :hmm:

Hva slags bios er dt du har brukt? :ermm:

x800xt.f1 (noe gigabyte greier..) pluss et annet et bare for å se om der ble noen forskjell, men uten hell

Lenke til kommentar
ja jeg har 16 pipelines nå og  jeg merker at poengsumen fallt kraftig i 3dmark etter at jeg åpnet pipsene. resten av systemet er uklokket. men jeg merker at fps på atitool stadig øker når jeg klokker. men sånn er den saken.  :hmm:

Hva slags bios er dt du har brukt? :ermm:

x800xt.f1 (noe gigabyte greier..) pluss et annet et bare for å se om der ble noen forskjell, men uten hell

:no: noe gigabyte greier?

 

Du burde være meget nøykatig med bioser . Feil bios kan resultere i svart skjerm.

Du må være nøyaktig for at resultatet skal bli levelig.

 

Det er en del tråder her på forumet om X800biosene.

Prøv et søk du

Endret av {Zevz}
Lenke til kommentar
ja jeg har 16 pipelines nå og  jeg merker at poengsumen fallt kraftig i 3dmark etter at jeg åpnet pipsene. resten av systemet er uklokket. men jeg merker at fps på atitool stadig øker når jeg klokker. men sånn er den saken.  :hmm:

Hva slags bios er dt du har brukt? :ermm:

x800xt.f1 (noe gigabyte greier..) pluss et annet et bare for å se om der ble noen forskjell, men uten hell

:no: noe gigabyte greier?

 

Du burde være meget nøykatig med bioser . Feil bios kan resultere i svart skjerm.

Du må være nøyaktig for at resultatet skal bli levelig.

 

Det er en del tråder her på forumet om X800biosene.

Prøv et søk du

jeg er klar over at jeg må ha riktig bios og jeg vet jeg har brukt riktige bios, ettersom jeg også har prøvd med flere av dem. men uten noe hell. men jeg er helst interessert å få lukket de pipsene jeg åpnet for å se om der blir noen forbedring. ingen som vet hvordan kommando som kan lukke disse?

Lenke til kommentar

hei!

 

been there, done that!

 

GLEM gigabyte bios!

 

sjekk ut www.techpowerup.com og finn W1zzard's modifiserte flashrom. med denne flasher du tilbake til origial bios som du selvfølgelig har tatt backup av!

 

............. og hvis du ikke har tatt backup av den, så finner du den også på denne siden.

 

hilsen en som måtte flashe med svart skjerm etter et "mishap". og ja! kortet virker supert enda. :thumbup:

 

her er'n: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=188

 

(i tilfelle du ikke fant den selv) :innocent:

Endret av mariuski
Lenke til kommentar
ja jeg har 16 pipelines nå og  jeg merker at poengsumen fallt kraftig i 3dmark etter at jeg åpnet pipsene. resten av systemet er uklokket. men jeg merker at fps på atitool stadig øker når jeg klokker. men sånn er den saken.  :hmm:

Hva slags bios er dt du har brukt? :ermm:

x800xt.f1 (noe gigabyte greier..) pluss et annet et bare for å se om der ble noen forskjell, men uten hell

:no: noe gigabyte greier?

 

Du burde være meget nøykatig med bioser . Feil bios kan resultere i svart skjerm.

Du må være nøyaktig for at resultatet skal bli levelig.

 

Det er en del tråder her på forumet om X800biosene.

Prøv et søk du

jeg er klar over at jeg må ha riktig bios og jeg vet jeg har brukt riktige bios, ettersom jeg også har prøvd med flere av dem. men uten noe hell. men jeg er helst interessert å få lukket de pipsene jeg åpnet for å se om der blir noen forbedring. ingen som vet hvordan kommando som kan lukke disse?

hvis dere ikke vet det . så er "x800pro" et "x800xt" men det gikk ustbilt på XT hastighet så de klokket det ned og sat "VIVO" på det (navn) isteden for å bytte ut rammen og gpuen "noe nytt ATI har begynt med i det siste.

 

NB! det er sikker ikke helt riktig på alle kort da

Lenke til kommentar
hei!

 

been there, done that!

 

GLEM gigabyte bios!

 

sjekk ut www.techpowerup.com og finn W1zzard's modifiserte flashrom. med denne flasher du tilbake til origial bios som du selvfølgelig har tatt backup av!

 

............. og hvis du ikke har tatt backup av den, så finner du den også på denne siden.

 

hilsen en som måtte flashe med svart skjerm etter et "mishap". og ja! kortet virker supert enda. :thumbup:

 

her er'n: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=188

 

(i tilfelle du ikke fant den selv) :innocent:

takker $Å mye..

Endret av krest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...