Gå til innhold

DATA -> TV


MaGmA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har eit gammaldt geforce 3 200 med s-video utgang. Eg berre plugger det i s-video inngangen på tv`n vis den har det :-) Men min tv har det ikkje så eg bruker om former til ein gul kabel :-)

 

Så må du skifte skjærm på skjærmkort instillingane... Av og til å ein dra filmen til høgre lr venstre for få den fram på tv`n.

 

Eg har funne ut alt selv med å prøve meg framm :D

 

Dette er ein tungvint løysing :-/

 

Ein får kjøpe monster kabel pakke på elkjop til rundt 300 kr med lyd bilde og s-video på 5 eller så var det 10 meter :love: Viss ein forteler probet sitt der får ein altids hjelp

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124195&cks=PLS

 

Litt rotete men håper du fekk til hjelp

post-23-1103680845_thumb.jpg

Endret av londoy
Lenke til kommentar
har noe lignende selv...har en scart kabel med s-video inngang og lyd inganger...det jeg ikke helt vet er hva jeg skal ha tv'en på eller hva jeg skal gjøre på dataen for at den skal vises :p mange innstillinger jeg kan bruke :p hehe...

Jeg har delt opp tven og dataen til to forskjellige desktops, har noen ganger besøk av småunger i familien, setter jeg bare på tegneserier på desktop 2 (tv) og kan fortsette med deg jeg selv vil på desktop 1(lcd).

 

Men har ikke brukt det på lenge da jeg nesten utelukkende bruker den stasjonære som filserver i disse dager. Men det var en fiffig løsning når jeg bare hadde min stasjonære.

 

Har et gammelt nvidia kort.

Lenke til kommentar

Prøver en forklaring på tv-ut med nvidia (66.xx) drivere og de fleste andre:

 

1. Koble kabel fra s-video inngang på tv til den samme på skjermkortet (rund sak med pinner)

 

2. Hvis relativt nye nvidia drivere er installert så må en aktivere nview hvis dette ikke er gjort. Dette gjøres under egneskaper/advanced/GeforceXXXX et sted.

 

3. Jeg bruker som regel cloneview, da får jeg pc bilde på både tv og skjerm.

Slås på slik: høyreklikk på skrivebordsbakgrunnen, velg egenskaper/properties,

Velg advanced, velg GeforceXXXX, dukker da opp en meny

med Nview innstillinger, velg clone: tv+skjerm, da

blinker skjermen og viser bildet på tven. Start film og velg full

skjerm i avspillingsprogrammet. Selve filmen vises bare på tven.

 

Hvis Nview er aktivert som hjemme hos meg er det en snarvei i systemtrayen direkte til Nview settings. Jeg slår alltid av screensaveren og auto shut off på skjermen før jeg setter meg i godstolen, plagsomt når dette aktiveres midt i filmen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har et lignende oppsett på min PC, men jeg har koblet det til en trådløs audio/video-sender som igjen er koblet til TV'en. Det fungerer delvis, men lyden skurrer alt ettersom hvilke programmer jeg har oppe. Hvis jeg for eksempel kun sender musikk til stereoanlegget med bare WinAMP oppe, går det som regel bra, men hvis jeg starter en film på PC'n begynner lyden å skurre i det bildet starter å sende. Jeg har et GeForce4 Ti4400 som jeg bruker nView til å klone skjermene med. Hvis noen kan komme med noe konstruktiv informasjon om hvordan dette kan fikses, så mottas det med takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...