Gå til innhold

Kjøleskapspc som idè


Anbefalte innlegg

Tenkte litt her en dag, fører til mye rart ofte, og kom på at et kjøleskap i hotell størrelse ville vært bra som kabinett, god kjøling burde det kunne bli også.

 

Er et par ting som jeg lurer på da.

 

1. Hvis jeg tetter det helt, vil det da bli for varmt? Regner med at kondens da ikke blir noe problem, men kjøler skapet nok, og hvor stort burde det eventuelt være for å få tilstrekkelig kjøling ved tett oppsett?

 

2. Om jeg får tak i et kjøleskap med integrert fryser, kan jeg da montere vifter som blåser luft gjennon frysedeln og så ned i kjøleskapet, og så ut ett eller annet sted uten å få for mye kondens?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kondens blir det nok heller lite av. Vis du stikker nasen inn i kjøleskapet på kløkkenet vil du se at alt av fuktighet fryser fast på baksiden.

Et kjøleskap kan du ofte regulere temperaturen på, helt ned til 2 grader celsius mener jeg. Så god nok kjøling før du nok.

 

Det er nok heller hvordan enkelte komponenter oppfører seg i kulda du bør tenke på... Stiller du kjøleskapet til 7-8 grader så skal nok alt gå som bare det

Lenke til kommentar

det vil ikke funke, siden et kjøleskap ikke tåler konstent belastning, det er laget for og skru seg av og på, ettersom den ikke kan holde 100 på kulda, kompisen min prøvde og etter 4 døgn så lukta kjøleskapet svidd og etter en uke kortslutta noe inni det, og det er enda værre med en fryser, men kombler du litt, så kan du nok bruke elementene i kjøleskapet til og kjøle, eller du kan. gjøre så det ikke blir så veldig belasta.

Lenke til kommentar

Mange har nok tenkt på dette før deg..

Problemet er bare at kjøleskap kun er laget for å holde temperaturen nede. Den kjøler ikke hele tiden, kun når den merker at det er blitt varmere enn det skal. En PC produserer varme så da må kjøleskapet kjøle hele tiden, noe det ikke er ment for...

Det vil fungere, men kjøleskapet vil nok gå tapt etter en stund...

Lenke til kommentar
Hva med et aircondition system? De står på 24/7 om sommeren?

 

det vil nok funke, tror jeg. men dafinnes det mange billigere løsninger også sikkert.

 

eiD: er du treg eller :p:tease:

 

(bare tuller)

da blir det vel mye billigere med vannkjøling enn å betale et par tusen for AC og strømregningen og lignende

Lenke til kommentar
Hva med et aircondition system? De står på 24/7 om sommeren?

 

det vil nok funke, tror jeg. men dafinnes det mange billigere løsninger også sikkert.

 

eiD: er du treg eller :p:tease:

 

(bare tuller)

da blir det vel mye billigere med vannkjøling enn å betale et par tusen for AC og strømregningen og lignende

Vapo Chill blir jo også billigere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...