Gå til innhold

Multiplier på P4


bajsmaster

Anbefalte innlegg

Har endelig klart å skaffe meg en brukt P4 3,06 533mhz fsb med HT. Denne har jeg installert på et Asus P4T533-C hovedkort. Når jeg kommer inn i bios, får jeg opp følgende valg på cpu speed:

 

1200 Mhz

1600 Mhz

Manual

 

På manual kan jeg velge maks 150/38, men på cpu multiplier er den grået ut og er ikke høyere enn x12. Så var det dette med at en kan kun stille multiplier på unlocked cpu`er. Problemet nå er at med denne standard settingen får jeg ikke cpuen opp i 3,06 ghz engang ....

 

Hovedkortet står i jumper-free modus.

 

Noen som har noen tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er litt merkelig, er at når jeg bytter fra jumper-mode til jumper-free-mode, så får jeg velge alle forhåndsdefinerte hastigheter i bios, men når jeg så saver og restarter ... bare går den tilbake til default som er 1200 mhz, og da får jeg ikke lenger lov å velge annet enn 1200/1600 etc som tidligere :(

Lenke til kommentar
Det som er litt merkelig, er at når jeg bytter fra jumper-mode til jumper-free-mode, så får jeg velge alle forhåndsdefinerte hastigheter i bios, men når jeg så saver og restarter ... bare går den tilbake til default som er 1200 mhz, og da får jeg ikke lenger lov å velge annet enn 1200/1600 etc som tidligere :(

Så hvorfor ikke bare bruke jumperene da? :roll:

Lenke til kommentar

Et annet merkelig fenomen i forbindelse med testingen rundt dette er at hver gang jeg bytter mellom jumper-free og jumper-mode på hovedkortet, så dør strømmen på rommet mitt når jeg skrur på strømforsyningen. Jeg må da ut i sikringsskapet først for å få bootet pc`n igjen

 

Installerte Sisoft sandra 2005 i dag og fikk plutselig se at cpuen er en Mobile P4 .... så butikken har klart å sende meg feil cpu :(

 

Typisk.......

Endret av bajsmaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...