Gå til innhold

Oppsett av Samsung D500 MMS/GPRS/WAP tråden.


Anbefalte innlegg

Ren data oppkobling for bruk til å sjekke mail og feks bruke mobilen som modem.

 

Gå inn på meldinger - epost - innstillinger - e-postprofil - serverinnstillinger

 

Velg første profilen og fyll inn:

 

Profilnavn: Hva du vil

APN: internet

Brukernavn: *blankt*

Passord: *blankt*

DNS1: 0.0.0.0

DNS2: 0.0.0.0

 

Lagre > Lagre

 

Du må så sette opp dine egne epost kontoer. Husk at SMTP serveren for telenor brukere skal være smtp.online.no uansett hva slags email konto du har.

 

AKIRA

Hei!

 

Jeg har nå fulgt denne oppskriften, men jeg får fortsatt ikke til å motta epost fra gmail-kontoen min. Det går glimrende å sende epost, men den vil ikke motta..

 

Noen forslag? Bør jeg prøve å forandre på porter for smpt eller pop?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har forsøkt telenor sitt oppsett (i forskjellige varianter) og dette oppsettet herfra, med port 8080 og med port 9201 uten at det hjelper..

 

Når jeg forsøker å sende MMS får jeg følgende feil: "ukjent abonnent"

Når jeg forsøker WAP får jeg: "Nettverk ikke tilgjengelig"

 

Har prøvd kundeservice hos telenor, forøvrig lite hjelpsome som vanlig, som mente det måtte være feil ved telefonen. Kundeservice hos Samsung mente det måtte være noe galt med oppsettet..

 

Er det noen andre som har opplevd samme problemene? Har ikke lyst å sende telefonen på rep, og få den igjen med beskjed om at det var en filleting i oppsettet som ikke var riktig..

 

anyone?

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å konfigurere SyncML-funksjonaliteten i D500? Det står at SyncML støttes, men har ikke greid å finne hvor dette kan gjøres. Jobben min har en kalender-server som kjører SyncML, slik at jeg ønsker å synkronisere mine jobb-avtaler med D500 ved å koble meg til kalender-serveren via SyncML... hjelp!!

 

mvh

Tor-Ivar

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei.

Ang. oppsett av netcom mail er jeg litt usikker. Har ikke registrert meg hos netcom for å sende mail, og har heller aldri gjort dette. Må jeg gjøre dette på forhånd før jeg konfigurerer telefonen til å bruke en netcom-konto? Det ligger allerede et kontonavn på telefonen min kalt "netcom-webmail", greit å redigere denne og fylle inn i henhold til guiden for netcom-mail?

 

Har også veldig lyst til å kunne sende mail fra hotmail-kontoen min, noen som kan gi meg en liten guide til dette? Hadde satt meget pris på det.

 

Beklager hvis noen av spørsmålene mine er ganske dumme, men jeg må jo spørre!

 

Mvh,

Haakon

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Heisann, har kjøpt meg d500e med netcom abb, og har innstallert gprs og mms setting, men alikavel har eg problemer med og koble meg til nett.

 

Feilmeld som følger:

 

Gprs: Nettverk ikkje tilgjengelig

Mms: Ikkje tilgjengelig bærer

 

Er det noe eg har gjort feil kaskje ? Noen som har hatt lign, problemer

eller har noen hint, har prøvd å slette å innstallere på nytt og.

 

På forhånd tusen takk !

 

gjc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...