Gå til innhold

Noen som har erfaringer med XFX GeForce 6800GT?


Spillorakelet

Anbefalte innlegg

Skal ha nytt skjermkort som skal koste rundt 3000kr.

 

Foreløpig virker DENNEkortet som det beste valget. Er det noen som har erfaringer med det?

 

I første omgang skal det fungere alene i et nytt nForce4 hovedkort men har planer om å kjøpe et til når det trengs (og økonomien tillater det)

Regner med at det har gått ned i pris innen den tid.

 

Håper noen har testet dette kortet og kan gi med deres meninger om ytelse,støy,etc.

 

Er det andre kort dere heller vil anbefale så legg gjerne ut linker! (helst ikke mye over 3000kr)

Endret av Damsgaard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I første omgang skal det fungere alene i et nytt nForce4 hovedkort men har planer om å kjøpe et til når det trengs (og økonomien tillater det)

Er du sikker på at det er AGP-versjonen du skal ha? (du linker i hvert fall til et AGP-kort) Mener å huske at nForce4 kun støtter PCI-express. nForce3 er for AGP.

Endret av klarsen91
Lenke til kommentar
Linket selvfølgelig til feil kort..

Nå er linken riktig!

 

Dette kortet koster endel mindre enn f.eks Gainward sitt tilsvarende kort, er det så mye dårligere?

 

Vil gjerne høre fra noen med erfaring fra dette kortet!

Gainward kort koster gjerne litt mer, av diverse grunner.

Jeg mener fortsatt at du får hva du betaler for, men dette XFX kortet er nok veldig bra.

Lenke til kommentar

Er tildels enig i at man får det man betaler for... Kjøper man noe veldig billig er det somregel en grunn til at det er så billig!

 

Men når det gjelder skjermkort fra forskjellige produsenter virker det som noen av merkene koster litt ekstra bare pga av navnet! Sier ikke at det er grunnen til at Gainward koster mer men kan det være verdt å betale nærmere 1500 kr mer for et kort som har samme ca specs?!

 

Som sagt skal jeg ettervært kjøre skjermkortet i SLI derfor virker XFX sitt kort som et godt alternativ!

 

Er det noen som har testet dette kortet?!

Lenke til kommentar

Hvordan er lydnivået på koret ditt?

Vil helst ikke ha en uler lignende mitt Powercolor 9800pro kort..

 

Er veldig usikker på om jeg skal bruke rett over 2000,- på et 6600gt kort eller nærmere 4000 for et gt 6800 kort, er jo mye penger!

 

gt6600 kortene har bare 128mb ram mens 6800gt kort har 256mb ram, spillene framover vil vel ha stor fordel av mere ram?

Battlefield2 ser bla. ut til å bli et spill som vil kreve endel..

 

Vil gjerne ha flere synspunkter rundt dette!

Lenke til kommentar
Skal ha nytt skjermkort som skal koste rundt 3000kr.

 

Foreløpig virker DENNEkortet som det beste valget. Er det noen som har erfaringer med det?

 

I første omgang skal det fungere alene i et nytt nForce4 hovedkort men har planer om å kjøpe et til når det trengs (og økonomien tillater det)

Regner med at det har gått ned i pris innen den tid.

 

Håper noen har testet dette kortet og kan gi med deres meninger om ytelse,støy,etc.

 

Er det andre kort dere heller vil anbefale så legg gjerne ut linker! (helst ikke mye over 3000kr)

Jeg vet at 6800GT kort skal være veldig bra'e skjermkort.

Men jeg ville ikke kjøpt XFX fordi det har vært mye ulike erfaringer med

dette korte. :hmm:

Også er det et merke som ikke er så kjent.

Det er heller ikke det billigste 6800GT korte.

 

Se her:

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

Lenke til kommentar
Er tildels enig i at man får det man betaler for... Kjøper man noe veldig billig er det somregel en grunn til at det er så billig!

 

Men når det gjelder skjermkort fra forskjellige produsenter virker det som noen av merkene koster litt ekstra bare pga av navnet! Sier ikke at det er grunnen til at Gainward koster mer men kan det være verdt å betale nærmere 1500 kr mer for et kort som har samme ca specs?!

 

Som sagt skal jeg ettervært kjøre skjermkortet i SLI derfor virker XFX sitt kort som et godt alternativ!

 

Er det noen som har testet dette kortet?!

Hoved grunnen til at Gainward KAN være dyrere enn sine konkurrenter er fordi:

 

Gainward har flere utgaver av samme skjermkort! Du har eks. 6800GT

Gainward har helt vanlige Standard utgaver som er billig.

Golden Sample som skal yte like mye eller kanskje mer enn et vanlig 6800Ultra.

Gainward har også et Extreme utgave som di kaller GLH(goes like hell).

GLH skal være det beste i kortets serie eks. 6800GT GLH skal ha 1200/400+ mhz orginalt(Dette er mye mere enn alle andre konkurrenter har på sine kort).

Selv om det er samme 6800GT brikken som di andre merkene har.

 

Men Gainward sine kort har høyere klokke frekvens på sine Golden Sample og GLH kort. Disse kortene er derfor mye dyrere enn vanlige kort, men yter mere.

 

Gainward er gamle travere i grafikkortbransjen og har opparbeidet seg et rykte for å ha noen av de beste grafikkortene penger kan kjøpe. :thumbup::D

Se mere info her:

http://www.pcunleash.com/bbs/zboard.php?id...temReview&no=37

Lenke til kommentar

XFX er helt sikkert et helt greit merke, tør å påstå at det ikke finnes noen "dårlige" merker innen skjermkort kategorien. De må alle ha den samme nvidia 6800GT brikken, men hovedsakelig er kjøleløsningen som varierer. Jeg hadde rett og slett kjøpt meg det billigste GT kortet jeg hadde funnet. Mener at det ikke er verdt å betale så mye mer for .feks Gainward. Tror du trygt kan gå for XFX, det er et anerkjent merke i resten av verden! :thumbup:

Endret av fflex
Lenke til kommentar
XFX er helt sikkert et helt greit merke, tør å påstå at det ikke finnes noen "dårlige" merker innen skjermkort kategorien. De må alle ha den samme nvidia 6800GT brikken, men hovedsakelig er kjøleløsningen som varierer. Jeg hadde rett og slett kjøpt meg det billigste GT kortet jeg hadde funnet. Mener at det ikke er verdt å betale så mye mer for .feks Gainward. Tror du trygt kan gå for XFX, det er et anerkjent merke i resten av verden!  :thumbup:

Ser du ikke hva jeg har skrevet!?

Du må lese å se på linkene mine før du sir noe dumt.

Som du ikke har helt peiling på. :whistle:

Lenke til kommentar
Skal ha nytt skjermkort som skal koste rundt 3000kr.

 

Foreløpig virker DENNEkortet som det beste valget. Er det noen som har erfaringer med det?

 

I første omgang skal det fungere alene i et nytt nForce4 hovedkort men har planer om å kjøpe et til når det trengs (og økonomien tillater det)

Regner med at det har gått ned i pris innen den tid.

 

Håper noen har testet dette kortet og kan gi med deres meninger om ytelse,støy,etc.

 

Er det andre kort dere heller vil anbefale så legg gjerne ut linker! (helst ikke mye over 3000kr)

Jeg vet at 6800GT kort skal være veldig bra'e skjermkort.

Men jeg ville ikke kjøpt XFX fordi det har vært mye ulike erfaringer med

dette korte. :hmm:

Også er det et merke som ikke er så kjent.

Det er heller ikke det billigste 6800GT korte.

 

Se her:

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

Jeg skal ha et PCI-E kort, de kortene du linket til som er rimligere er AGP kort...

Skal jeg først bruke så mye penger på et skjermkort må det være framtidens format som er PCE-E.

Da får jeg også muligheten til å kjøpe et samme kort senere (når det blir rimligere) å bruke dem i SLI. Altså blir det mye rimligere neste gang det trengs en oppgradereing..

 

De testene jeg har lest av dette XFX kortet er værtfall bra men vil gjerne høre fra folk som har kortet!

Lenke til kommentar
Skal ha nytt skjermkort som skal koste rundt 3000kr.

 

Foreløpig virker DENNEkortet som det beste valget. Er det noen som har erfaringer med det?

 

I første omgang skal det fungere alene i et nytt nForce4 hovedkort men har planer om å kjøpe et til når det trengs (og økonomien tillater det)

Regner med at det har gått ned i pris innen den tid.

 

Håper noen har testet dette kortet og kan gi med deres meninger om ytelse,støy,etc.

 

Er det andre kort dere heller vil anbefale så legg gjerne ut linker! (helst ikke mye over 3000kr)

Jeg vet at 6800GT kort skal være veldig bra'e skjermkort.

Men jeg ville ikke kjøpt XFX fordi det har vært mye ulike erfaringer med

dette korte. :hmm:

Også er det et merke som ikke er så kjent.

Det er heller ikke det billigste 6800GT korte.

 

Se her:

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

Jeg skal ha et PCI-E kort, de kortene du linket til som er rimligere er AGP kort...

Skal jeg først bruke så mye penger på et skjermkort må det være framtidens format som er PCE-E.

Da får jeg også muligheten til å kjøpe et samme kort senere (når det blir rimligere) å bruke dem i SLI. Altså blir det mye rimligere neste gang det trengs en oppgradereing..

 

De testene jeg har lest av dette XFX kortet er værtfall bra men vil gjerne høre fra folk som har kortet!

Se her da:

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k :w00t:

Lenke til kommentar

hehe, tom ivar..... Tydelig at du er litt fan av gainward. Ja, de operer med høyere klokkefrekvenser enn standard. Men koster dog mye mer enn et standard GT kort. Hvorfor ikke bare kjøpe et ordentlig Ultra kort til de prisene? Ikke alle som er så interessert i å drive med klokking. Gainward blir sett på som kortet for entusiaster, men for ola nordmann så merker man ikke om man har Gainward eller Club3d kort i maskinen når man spiller f.eks Battlefield, Hl2 osv....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...