Gå til innhold

kritikk på "eternal white rose"


Anbefalte innlegg

hei

Søstra mi har laget en hjemmside.

Selv mener hun at den er fin, mens jeg mener det er en grei "jenteside", men ikke noe nyskapende mesterverk. Hun lurer på om noen kan komme med forslag til hva hun kan ha på siden, som kanskje kan gjøre den bedre. F.eks. kule effekter o.l. Ellers er kritikk bra også! :D

Siden er på langt nær ferdig, så på andre deler av den enn startsiden, er det ikke noe annet enn bannere... :blush:

 

Ikke kom med klager på koden, hun er ikke så veldig flink...

 

 

Så istedenfor å opprette bruker til henne, lot jeg henne bruke min..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke ta det ille opp, men siden var ikke akkurat en fryd for øyet.

Bortsett fra koden, som kanskje er grei nok, men likevel rart strukturert:

 

- Overkomprimerte JPEG-bilder?

- Mangler AntiAliasing på fonten i header

- Besøkstelleren var rett og slett grim.

- Generelt sett veldig rotete, mangler noe som holder designet på plass

- Typografien er lite pen.

Lenke til kommentar

Søstra her!! God jul til deg også! :cry:

Kan du forklare dette på en mer forståelig måte, slik at vanlige nordmenn også forstår det?

- Overkomprimerte JPEG-bilder?

- Mangler AntiAliasing på fonten i header

- Besøkstelleren var rett og slett grim.

- Generelt sett veldig rotete, mangler noe som holder designet på plass

- Typografien er lite pen.

 

:ermm:

Endret av Krisse
Lenke til kommentar
Søstra her!! God jul til deg også! :cry:

Kan du forklare dette på en mer forståelig måte, slik at vanlige nordmenn også forstår det?

- Overkomprimerte JPEG-bilder?

- Mangler AntiAliasing på fonten i header

- Besøkstelleren var rett og slett grim.

- Generelt sett veldig rotete, mangler noe som holder designet på plass

- Typografien er lite pen.

 

:ermm:

Kvaliteten (kall det størrelsen) på bildene er redusert for mye slik at de er kornete.

AntiAliasing gjør at skrifta får glattere/penere kanter slik at den blander seg naturlig inn i resten av headeren. Nå er skrifta kornete og ser stygg ut.

Besøkstelleren var STYGG!

Sida er ikke satt opp på en naturlig måte, man må lete kenge etter menyer osv.

"Typografi (utfört av en typograf) är konsten att överföra (sätta) dokument

och bilder från andra medier till produktion i tryckpress"

Lenke til kommentar

Mini kritikk

For all del, siden hadde grafiske deler som kunne gjort siden til noe pent i manges øyne. Men geocities ødelegger alt med sine "popups" eller integrerte reklamer (og en del andre ting som bandwidth exceeded).

 

Besøksteller er etter min mening bortkastet. De er unøyaktig og gir ikke riktig bilde av hvor mange som er innom.

 

Litt om kritikk

At kritikken kommer i form av ord en ikke forstår og hvor også kritikken kan føles "som et personlig nederlag" fordi kritikeren mener designet ikke falt i smak, gjør det ikke automatisk lov til å bli spydig tilbake. Ta heller imot kritikken og er det noe du ikke forstår; ord som typografi, overkomprimert JPG og antialias, så er det jo lov å spørre hva dette er for noe, på en lærevillig måte, eventuelt søke på Google eller i en ordbok.

 

Og ikke minst, det er jo mange flotte tråder her i webdesign forumet du kan søke etter ting og tang du lurer på.

 

For all del, ta også titt på andres nettsider (mange her i forumet som har bra design/oppbygning) for inspirasjon og for å lære seg hvordan andre folk foretrekker en nettside skal være.

 

Skal man lykkes med noe, må man være litt ydmyk og tåle kritikk. Så bruke det til å gjøre designet bedre. Prøv og feil.

 

Får håpe du tørr å legge ut neste design til kritikk :p

 

Opps, skriveleif var her.

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Takk, glad du sa alt på en så fin måte, og ikke slaktet meg totalt... :!: Siden blir nå totalt forandret, og jobbes fremdeles med. Det eneste som har kommet opp er header, skriveområde og meny.

 

Nytt spørsmål: For meg ser siden helt grei ut nå, med tanke på fargene altså, men Hockey har helt andre farger enn meg, og tegningen i headeren syns nesten ikke. Er det slik hos dere andre også?

 

http://www.lecrap.tk - hvis det funker. Ellers er det den samme siden.

 

Og en annen ting: jeg har et problem med at siden blir veeeldig strukket. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men dere kan jo se selv...

Lenke til kommentar

Litt kjedelig fargebruk. Du kunne med fordel hatt litt flere farger, skape litt større kontraster. Det hvite i bildet kunne gjerne vært en annen farge, det skaper et for stort blikkfang her. Menyen burde vært lenger oppe, det blir litt overvekt nederst på siden. Samtidig liker jeg oppsettet, det var tøft med avrundete hjørner osv. Men hva er det med scroll på bunnen da? :p

Stao pao!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...