Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med tilkobling FTP, sp2 problem?


Anbefalte innlegg

Jeg har 3 maskiner som er koblet mot nett via samme trådløs modem/firewall/ruter.

 

Jeg prøver og koble meg til en venn's ftp.

"hovedmaskin" har alle nye oppdateringer SP2, Norton firewall osv, nr 2 har kun SP2 og Norton antivirus, og nr 3 har kun XP pro, uten noe oppdateringer eller firewall.

Med denne sistnevnte kommer jeg inn på hans ftp, men ikke med noen av de andre maskinene.

Jeg har prøvd og skru av alt av firewalls, og sikkerhetsinnstillingen i Explorer, og også lagt til som sikkert område.

Likevel får jeg bare denne lommelykta som står og leter, før det kommer tidsavbruddmelding.

 

Jeg lurer nå på om dette kan ha noe med SP2 å gjøre, altså ikke selve brannmur, sikkerhetssenter delen, men noe annet.

Ser liksom ingen annen forskjell på den maskinen jeg kommer inn med og de andre utover dette nå.

 

Noen som har ideèr til hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fuzion Skrevet 19/12/2004 : 19:35

  Har det samme problemet, og det oppstod først etter installasjonen av SP2. Har prøvd å deaktivere firewall'n i XP, men uten at det hjalp noe. 

Ja, jeg har sterkt på følelsen av at dette har noe med SP2 og gjøre.

Det er vel endel "tetting av sikkerhets hull" med i de oppgraderingene, som ikke nødvendigvis bli borte av og skru av firewall i sikkerhetssenter...

Lenke til kommentar
Jeg har 3 maskiner som er koblet mot nett via samme trådløs modem/firewall/ruter.

 

Jeg prøver og koble meg til en venn's ftp.

"hovedmaskin" har alle nye oppdateringer SP2, Norton firewall osv, nr 2 har kun SP2 og Norton antivirus, og nr 3 har kun XP pro, uten noe oppdateringer eller firewall.

Med denne sistnevnte kommer jeg inn på hans ftp, men ikke med noen av de andre maskinene.

Jeg har prøvd og skru av alt av firewalls, og sikkerhetsinnstillingen i Explorer, og også lagt til som sikkert område.

Likevel får jeg bare denne lommelykta som står og leter, før det kommer tidsavbruddmelding.

 

Jeg lurer nå på om dette kan ha noe med SP2 å gjøre, altså ikke selve brannmur, sikkerhetssenter delen, men noe annet.

Ser liksom ingen annen forskjell på den maskinen jeg kommer inn med og de andre utover dette nå.

 

Noen som har ideèr til hva jeg kan prøve?

Har hatt AKKURAT samme problem, skrudd av alt uten at det hjalp... Det eneste som fungerte for meg var å rett og slett avinstallere Norton firewall antivirus osv... Legg inn Zonealarm, og legg til ip range 10.0.0.1 - 10.0.0.254 (selvsagt etter DITT ønske) og som Trusted.. Skal du ha antivirus så legg in Norton 2005, bedre enn 04.. Men Norton Firewall er noe av det største pis... jeg har vært borti, så jeg anbefaler på det sterkeste å ta en prøve version av ZoneAlarm, og ev. etter hvert betale for en pro version.. Men frykt ikke gratis versionen fungerer utmerket, og firewall`n er HELT topp...

 

Prøv og se selv...

Lenke til kommentar
Men Norton Firewall er noe av det største pis... jeg har vært borti, så jeg anbefaler på det sterkeste å ta en prøve version av ZoneAlarm, og ev. etter hvert betale for en pro version.. Men frykt ikke gratis versionen fungerer utmerket, og firewall`n er HELT topp...

 

Prøv og se selv...

Mulig det, mulig det...

Men nå har det seg slik at jeg har prøvd på en maskin nr 4 her også, den har aldri hatt eller har noe fra Norton, den har derimot SP2, og det er vel ellers eneste forskjell fra den ene maskinen jeg klarer å komme inn med.

 

(den jeg kommer inn med har faktisk tilogmed Norton innstalert, men disablet)

 

Så dette blir heller bare en bekreftelse for meg på at Norton får skylden for alle mulige problemer.

 

Det eneste jeg kan se er at det må ha noe med SP2 eller andre sikkerhetsoppdateringer, den jeg kommer inn med har ikke disse.

Lenke til kommentar
Men Norton Firewall er noe av det største pis... jeg har vært borti, så jeg anbefaler på det sterkeste å ta en prøve version av ZoneAlarm, og ev. etter hvert betale for en pro version.. Men frykt ikke gratis versionen fungerer utmerket, og firewall`n er HELT topp...

 

Prøv og se selv...

Mulig det, mulig det...

Men nå har det seg slik at jeg har prøvd på en maskin nr 4 her også, den har aldri hatt eller har noe fra Norton, den har derimot SP2, og det er vel ellers eneste forskjell fra den ene maskinen jeg klarer å komme inn med.

 

(den jeg kommer inn med har faktisk tilogmed Norton innstalert, men disablet)

 

Så dette blir heller bare en bekreftelse for meg på at Norton får skylden for alle mulige problemer.

 

Det eneste jeg kan se er at det må ha noe med SP2 eller andre sikkerhetsoppdateringer, den jeg kommer inn med har ikke disse.

Okey...

 

Disse problemene er det kun via ftp?... Hvilket ftp program bruker du? Hvilken ftp server er det på Hovedmaskinen.. Prøvd å åpne en port "om mulig" til den brukeren?? Hovedmaskinen er ikke i samme bygning?? altså det går ikke via lan eller??

Lenke til kommentar
sxxxe83 Skrevet 23/12/2004 : 21:09

Okey...

 

Disse problemene er det kun via ftp?... Hvilket ftp program bruker du? Hvilken ftp server er det på Hovedmaskinen.. Prøvd å åpne en port "om mulig" til den brukeren?? Hovedmaskinen er ikke i samme bygning?? altså det går ikke via lan eller??

Ja altså, skal vi se, er ikke noen ekspert på dette jeg, men den serveren, jeg skal inn på er på jobben til en venn, altså et godt stykke unna. Vet ikke hva slags ftp som er på den. Jeg prøver bare og komme inn med Explorer (har ikke prøvd med ftp program) Ruter/porter/lan hos meg er likt for de jeg ikke kommer inn med, som den ene gamle (XP clean innstall) som det går greit med.

Jeg logger på som han, med hans navn og passord.

 

For meg ser det ut som maskinen kanskje ikke finner server i det hele tatt, for den hersens lommelykta (XP leter...) kommer opp med en gang, før jeg begynner med passord.

På den jeg kommer inn greit med, er lommelykta oppe en brøkdel av et sekund før den forsvinner, og når jeg da skriver passord kommer jeg rett inn.

 

(han vennen min som eier maskinen kommer faktisk ikke inn hjemme fra seg selv heller, etter at han oppdaterte sin maskin...)

 

Kunne det vært en idee som du er inne på og prøve med et ftp program kanskje.

Mye av disse sikkerhetsgreiene i XP handler vel om IE?

Isåfall finnes det noe enkelt og greit som er gratis og lett og fjerne igjen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
sxxxe83 Skrevet 23/12/2004 : 21:09

Okey...

 

Disse problemene er det kun via ftp?... Hvilket ftp program bruker du? Hvilken ftp server er det på Hovedmaskinen.. Prøvd å åpne en port "om mulig" til den brukeren?? Hovedmaskinen er ikke i samme bygning?? altså det går ikke via lan eller??

Ja altså, skal vi se, er ikke noen ekspert på dette jeg, men den serveren, jeg skal inn på er på jobben til en venn, altså et godt stykke unna. Vet ikke hva slags ftp som er på den. Jeg prøver bare og komme inn med Explorer (har ikke prøvd med ftp program) Ruter/porter/lan hos meg er likt for de jeg ikke kommer inn med, som den ene gamle (XP clean innstall) som det går greit med.

Jeg logger på som han, med hans navn og passord.

 

For meg ser det ut som maskinen kanskje ikke finner server i det hele tatt, for den hersens lommelykta (XP leter...) kommer opp med en gang, før jeg begynner med passord.

På den jeg kommer inn greit med, er lommelykta oppe en brøkdel av et sekund før den forsvinner, og når jeg da skriver passord kommer jeg rett inn.

 

(han vennen min som eier maskinen kommer faktisk ikke inn hjemme fra seg selv heller, etter at han oppdaterte sin maskin...)

 

Kunne det vært en idee som du er inne på og prøve med et ftp program kanskje.

Mye av disse sikkerhetsgreiene i XP handler vel om IE?

Isåfall finnes det noe enkelt og greit som er gratis og lett og fjerne igjen?

Koster riktig nok penger for en registrert version, men du kan da bruke den en 30 gratis dager eller no.. Verd å prøve kanskje.. flash fxp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...