Gå til innhold

Symbian telefoner, must?


£€O

Anbefalte innlegg

#Hva er det som gjør at symbian-telefoner er bedre enn andre mobiler?

#Er det noen som kan forklare meg ordentlig hva symbian er og gjør? (linker er fint)

#Hva er å foretrekke ved symbian?

#Hva kan man gjøre med symbian?

#HVA er symbian, at det er et operativsystem vet jeg, men hva mer?

 

 

Vh. LEO

 

(P.S: har testet noen telefoner med symbian og synes det er helt greit og at det er fint at man kan laste ned ting til det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort fortalt: Ja det er et OS med åpen kildekode. Det betyr at du kan finne alle mulige/umulige programer til telefonen din. Noen av programene er noe du virkelig har bruk for. Tekstbehandlere regneark powerpoint osv. Mens andre er bare kule å ha :-) Min peronlige favoritt er et Anti-mygg program som skal holde myggen unna. Hvor mange kjenner du som har det på sin telefon :-)

Lenke til kommentar
Kort fortalt: Ja det er et OS med åpen kildekode. Det betyr at du kan finne alle mulige/umulige programer til telefonen din. Noen av programene er noe du virkelig har bruk for. Tekstbehandlere regneark powerpoint osv. Mens andre er bare kule å ha :-) Min peronlige favoritt er et Anti-mygg program som skal holde myggen unna. Hvor mange kjenner du som har det på sin telefon :-)

Smart.. Ville ikke trodd at symbian var så "viktig" på en måte.. feed me with knowledge :D

Lenke til kommentar

Symbian er et "bedere" opprativsystem, for å si det sånn. Det støtter flere tilleggsprogrammer, mulighet for oppgradering av programmet (ikke bare nyere verson av programmet til den telefonen, men også støtte for oppgradering til nyere telefon, som P900 kan oppgraderes til P910i osv, mens andre opprativsystem bare kan oppgradere til nyere software, men ikke bytte til annen telefon)

Det er også mulighet for å se gjennon ALLE filene på telefonen. Også de som hører til opprativsystemet, oppstartsprogrammet, og ekstra hardiskstasjoner, som hører til opprativsystemet, og som du ikke kan lagre bilder o.l. på(a og z)

Og så er det alltid litt lengere fram i teknologien ;)

Lenke til kommentar

Ulempen er at telefonene har begrenset prosessorstyrke og vil bli trege av Symbian.

 

Dette er uholdbart for meg. Blir gal etter bare 5min med en slik telefon. Har hatt P900, 6600 og 7610. Alle ble byttet i en enklere modell etter max 5 dager.

 

Hadde lyst på P910i, men denne ble alt for treg for min smak.

 

Men fungerer hjernen din også forholdsvis tregt, så kan det jo passe.

Lenke til kommentar
Ulempen er at telefonene har begrenset prosessorstyrke og vil bli trege av Symbian.

 

Dette er uholdbart for meg. Blir gal etter bare 5min med en slik telefon. Har hatt P900, 6600 og 7610. Alle ble byttet i en enklere modell etter max 5 dager.

 

Hadde lyst på P910i, men denne ble alt for treg for min smak.

 

Men fungerer hjernen din også forholdsvis tregt, så kan det jo passe.

hvis hjernen min tenker treigt???? TAKK A!

Kan det tenkes at du er en av få som ikke liker symbian? Virker slik, men jeg håper da at du vil finne en telefon som kan passe din "hjerne" :innocent::innocent:

 

vh. leo

Lenke til kommentar
Symbian er et "bedere" opprativsystem, for å si det sånn. Det støtter flere tilleggsprogrammer, mulighet for oppgradering av programmet (ikke bare nyere verson av programmet til den telefonen, men også støtte for oppgradering til nyere telefon, som P900 kan oppgraderes til P910i osv, mens andre opprativsystem bare kan oppgradere til nyere software, men ikke bytte til annen telefon)

Det er også mulighet for å se gjennon ALLE filene på telefonen. Også de som hører til opprativsystemet, oppstartsprogrammet, og ekstra hardiskstasjoner, som hører til opprativsystemet, og som du ikke kan lagre bilder o.l. på(a og z)

Og så er det alltid litt lengere fram i teknologien ;)

Hvilke tilleggsprogrammer kan jeg få til symbian som jeg ikke kan få til andre a?

Er det noen operativsystemer som er bedre enn symbian a?

Hva liker du best ved symbian? Hvilken mobil har du?(SE P900 somm avbildet? Hivs du har den skjønner jeg at du ikke har no dårlig å si :D)

 

vh. £€O :D:D

Lenke til kommentar

Under "lesertester" på dette forumet, les den øverste posten "De beste mobilprogrammene". Her finnes en brøkdel av ALLE Symbian programmer som finnes.

 

Hvorfor jeg synes Symbian OS er gennialt, er selvfølgelig pga. du har mulighet for tredjeparts programvare. Samt at du kan drive med mange aplikasjoner; f.eks. skrive en melding mens du ser en film.

 

Mye mere muligheter enn andre vanlige, kjedelige OS.

 

Det står i signaturen min hvilken telefon jeg har, siden du lurte.

Lenke til kommentar
hvis hjernen min tenker treigt???? TAKK A!

Kan det tenkes at du er en av få som ikke liker symbian? Virker slik, men jeg håper da at du vil finne en telefon som kan passe din "hjerne" :innocent::innocent:

 

vh. leo

Jeg sa ikke at den fungerer treigt. jeg sa at det OM den gjorde det ville ikke Symbiantelefoners treghet være noe problem.

 

Symbian er i prinsippet helt topp, men det er synd at vi ennå ikke har kraftige nok verktøy til å håndtere det.

 

Så nei, jeg er ikke en stor fan av det, slik ting ser ut nå. Om et år eller to er jeg forhåpentligvis av en annen oppfatning

Lenke til kommentar
hvis hjernen min tenker treigt???? TAKK A!

Kan det tenkes at du er en av få som ikke liker symbian? Virker slik, men jeg håper da at du vil finne en telefon som kan passe din "hjerne"  :innocent:  :innocent:

 

vh. leo

Jeg sa ikke at den fungerer treigt. jeg sa at det OM den gjorde det ville ikke Symbiantelefoners treghet være noe problem.

 

Symbian er i prinsippet helt topp, men det er synd at vi ennå ikke har kraftige nok verktøy til å håndtere det.

 

Så nei, jeg er ikke en stor fan av det, slik ting ser ut nå. Om et år eller to er jeg forhåpentligvis av en annen oppfatning

Ok, det var da enda bra :innocent:

har du telefon med symbian?

likte du innholdet på noen av de?

 

vh. £€O :tease:

Lenke til kommentar
Ulempen er at telefonene har begrenset prosessorstyrke og vil bli trege av Symbian.

 

Dette er uholdbart for meg. Blir gal etter bare 5min med en slik telefon. Har hatt P900, 6600 og 7610. Alle ble byttet i en enklere modell etter max 5 dager.

 

Hadde lyst på P910i, men denne ble alt for treg for min smak.

 

Men fungerer hjernen din også forholdsvis tregt, så kan det jo passe.

hvis hjernen min tenker treigt???? TAKK A!

Kan det tenkes at du er en av få som ikke liker symbian? Virker slik, men jeg håper da at du vil finne en telefon som kan passe din "hjerne" :innocent::innocent:

 

vh. leo

Dette er vel nesten-mobbing? :hmm:

Jeg har lagt merke til at Eirik-H har lagt det VELDIG tydelig fram at faktisk har en 6260, som faktisk er en symbiantlf.. :thumbup:

Vurderte nettopp å anmelde begge for mobbing.. :nei:

Lenke til kommentar

Dette er vel nesten-mobbing? :hmm:

Jeg har lagt merke til at Eirik-H har lagt det VELDIG tydelig fram at faktisk har en 6260, som faktisk er en symbiantlf.. :thumbup:

Vurderte nettopp å anmelde begge for mobbing.. :nei:

Hvis du også hadde sett litt lenger opp, hadde du sett at jeg sa OM. Anklaget ingen for å ha treg hjerne.

 

Symbiantelefonene er per dags dato TREGE, og slik er det bare.

 

Jeg liker ikke det. Om noen liker at det er slik får være dems sak. Samme for meg.

Lenke til kommentar

Hmmmm :hmm:

 

Dette var spennede å lese må jeg si :p

 

Noen av dere sier at symbian telefoner er trege?

Sammenlignet med hva da?

En pc?

 

Tenk på alle de funksjonene som sitter i en symbian telefon da.

Er det no rart den ikke er super rask. Den har jo ikke mer enn 123mhz(6260,7610)

Den håndterer jo så mye informasjon.

 

Jeg synes det er utrolig at noen har klart å lage telfoner som klarer det.

Hvis dere synes symbian telefoner er trege så er dere veldig kresne.

 

Jeg kan ikke si at symbian telefoner reagerer med en gang du vil det men det er ikke langt unna.

Jeg ville ikke kalt de trege.

 

Nå som jeg har hatt forskjellige symbian telfoner i 2 år så hadde ikke jeg klart meg 1 uke uten.

 

F.eks min 6260. Jeg sitter ikke å uffer meg i menyene. Den er ganske rask.

Bildene åpnes raskt, kjapp i menyene.

 

De som klager er veldig kresne, synes ikke de burde klage.

Bare se hvor mye som er stappa inni en liten klump.

Lenke til kommentar

Syns Symbian telefoner er genial...kan gjøre evig mye rart med di!

Vil ikke si at di er trege. eneste er at det tar litt tid å slå på mobilen. men det er jo fordi at det er mye informasjon som skal opnes. Fungerer ganske likt som en pc på mange områder. Må bare si at jeg er storfornøyd med min Nokia 7610 (Symbian telefon)

Lenke til kommentar

Noen av dere sier at symbian telefoner er trege?

Sammenlignet med hva da?

En pc?

 

Tenk på alle de funksjonene som sitter i en symbian telefon da.

Er det no rart den ikke er super rask. Den har jo ikke mer enn 123mhz(6260,7610)

Den håndterer jo så mye informasjon.

Symbiantelefoner er trege i forhold til telefoner uten Symbian. Slik er det bare.

 

Selvfølgelig er det en god grunn til at de er tregere.

For noen er muligheten til å legge inn ekstra programvare såpass viktig at dette oppveier det faktum at telefonen blir tregere av det.

 

Jeg derimot, som ikke har trenger flere funksjoner enn det f.eks er i 6230 eller K700i, vil ikke bytte bort rask respons mot denne muligheten.

 

Om noen mener jeg er kresen får så være, men hvorfor skal jeg velge en treg telefon med de funksjonene jeg trenger fremfor en rask telefon med de funksjonene jeg trenger?

Lenke til kommentar

Jo, mer kresen person en Crazysteps skal du lete lenge etter.

Forstår godt at du mener at en Symbian telefon er treg. Men her er det er snakk om en veldig liten margin. Vil ikke akuratt direkte si at 6630 er treg. Jeg er den type person som makter å vente et halv sekund når du starter en applikasjon.

 

Godt nyttår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...