Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Siste sjangse før jeg drar kabel, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store problemer med trådløst internett, med kabel går alt knirkefrtt, men ikke med trådløst, da får jeg ikke ip eler noe, 3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway 802.11g 54 Mbps, WPA, WDS, Nitro heter routeren, og kortet heter realink et eller annet, fulgte med MSI K8N Neo2 Platinium. Kan det være at dette kortet bare er dritt? Har oppdatert til nyeste firmware, og kjørt den wizarden til ruteren, men var mye der jeg ikke fatta så kan være noe der. Eller kansje at kortet rett og slett er game over? Hvis jeg ikke får den fiksa snart drar jeg opp kabel på rommet mitt, vil helst ikke, men blir eneste løsning. :no:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har innstalert alle driverne som kom på cd, men vet ikke hvor jeg kan få enda nyere hvis det fins...

edit: Mener du jeg skal avinstalere driverne, ta ut kortet, instalere driverne og sette det i?

edit2: Har en liten mistanke om at det er dette kortet jeg har, det er helt ligt, bare jeg er ikke sikker på om jeg har den store hvite greia helt frammerst å kortet, men antennen og kabelen er helt lik, bare hvit, samme metode til å skru på. Og kortet er helt likt, de 2 hullene til lysene er også på mitt.

Endret av hba
Skrevet

Du har vel ikke tildelt ip manuelt til wlan kortet ditt? la routeren ta seg av det.

Gå i profilen til wlankortet på system og sjekk at alt er i orden der og om det har evt har blitt disablet.

sjekk instillingene på routeren. Min wlan router kom ferdig konfigurert med trådløs sending skrudd av :p

Skrevet (endret)

På maskinen:

Kjører du WinXP? har du da installert SP2? (SP2 har stor forbedring av trådløst støtte)

Når du søker etter trådløse nettverk, finner du noen?

På routeren:

Er dhcp server aktivert på routeren?

Får du noen feilmelding på routeren?

Har du satt på mye sikkerhet, WPA, filtering eller hva du måtte finne? eller har du det helt åpent først?

Edit:

Hvor skal signalet gå?

Hvor langt?

Mellom hvor mange etasjer?

Gjennom hvor mange vegger?

Tre eller mur vegger eller noe annet?

Står antennene i rett vinkel så du får best signal mot rommet du har pcen i?

Endret av Xyrez
Skrevet (endret)

WPA og WEP er slått av, trådløs sending er slått på, nitro mode er på, hva nå det er. Vet ikke noe om dhcp, fant det ikke. Men har ikke noen av dere mail? Så kan vi ta det over msn hvis dere gidder, går så mye fortere, legg til meg da...

edit: Kjører xp home sp1 på den som bruker kabel(den jeg sitter på nå), og xp pro sp1 på den som har trådløst.

Endret av hba
Skrevet

Gjør følgende:

Se etter feilmeldinger på routeren.

Se i manualen etter dhcp instillinger.

Ta en titt i troubleshooting guiden, som sikkert fulgte med.

Har du satt at ssid skal broadcastes? om ikke, så sett ssid selv på maskinen, eller sett til broadcasting.

Vær sikker at alt av kryptering og sikkerhet er slått av på routern. Eventuelt koble den fra resten av nettverket for sikkerhets skyld når du lar den stå helt åpen.

Se at trådløsfunksjonen er aktivert.

Og gjerne flytt routeren til maskinen, eller maskinen til routeren. Så dem ikke er så langt fra hverandre.

Om du ikke får noe tegn til liv eller bare ustabilitet, prøv å installer SP2.

Skrevet (endret)

Jeg fatta ingenting, jeg har gjort alt i manualen men det fungerer enda ikke. Prøvde nå å ta statisc ip selv om jeg er 92% sikker på at jeg har automatisk. Men det går ikke, selv om jeg evt at alt jeg skrev der var rett, står det noe om at lan ip faller i samme subnet som internett ip. Og jeg forstår null og niks av det som str inne på den config sida til ruter, kan ikke noen hjelpe meg over msn? Det går myyyyyyye fortere.

edit: Har jeg sagt at jeg har chello? Kansje det er av betydning.

Endret av hba
Skrevet

OK siden ingen vet noe så blir det vel til at vi må skaffe utstyr til å borre i taket, så vi ikke treffer en vannledning eller noe. :D

Hvis noen kan hjelpe meg her er det enda tid!

Skrevet

Prøv å flytt den trådløse sendern. De er som regel litt sensitive. Pass på så den ikke stå i nærheten av mur. Det kan kutte signalene helt. Jeg har måttet kjøpe en repeater i stua for å få signalene rundt pipa i stua...

Skrevet (endret)

Nei, lasta ned men var på engelsk og jeg har norsk, finner ikke en plass jeg kan laste ned på norsk utenom windows update, og jeg har jo ikke internett på min pc, så må lastes ned og flyttes opp vha cd, plus at jeg har piratkopi.

edit: Det er ikke at jegh ikke får signal, prøvde å sette pcen 2 meter fra routeren, det virka fortsatt ikke. Kansje kortet ikke er kompitabelt med routeren, er sikkert bare drit siden det fulgte med gratis med hovedkortet. Får ikke ip-adresse!

edit2: Igjen, det hadde vært lettere gjenom msn! Kan ikke en av dere legge ti meg eller sende deres mail i pm? Lover å ikke spamme dere ned etterpå! :thumbup:

Endret av hba
Skrevet

du må ha kontakt mellom kort og base før du kan styre med protokoll instillinger. Kan nesten garantere at du har hoppet over noen skritt i oppsett av kortet. Følg en guide!

Skrevet

Jeg har ikke noen manual for kortet i det hele tatt, jeg har fulgt guiden, men det står bare om hvordn du konfigurerer maskinen til å funke med ruteren, der slutter guiden og står det at restens tpr i wizarden elns. Tror du det funker å ta ut kortet, avinstalere driverne, instalere dem igjen og sette inn kortet igjen?

Skrevet

Ja fr vle bli det, bare ikke 1000, bruker den trådløse ruteren, men blir litt stress, taket er av gips, og så kommer isalosjon og enda mer gips, og alle strømkablene og vannledningene. Så v må finne utstyr som gjør at vi finner kablene etc. Er ikke bare bare vet du. Men har helst lyst på trådløst da.

Skrevet
Jeg har store problemer med trådløst internett, med kabel går alt knirkefrtt, men ikke med trådløst, da får jeg ikke ip eler noe, 3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway 802.11g 54 Mbps, WPA, WDS, Nitro heter routeren, og kortet heter realink et eller annet, fulgte med MSI K8N Neo2 Platinium. Kan det være at dette kortet bare er dritt? Har oppdatert til nyeste firmware, og kjørt den wizarden til ruteren, men var mye der jeg ikke fatta så kan være noe der. Eller kansje at kortet rett og slett er game over? Hvis jeg ikke får den fiksa snart drar jeg opp kabel på rommet mitt, vil helst ikke, men blir eneste løsning. :no:

Herregud, ta heller og ring kundeservice..... Jeg hadde 2stk Jensen routere og en Topcom modem, alle var ødelagt. Jeg ringte jensen kundesupport, fyren sa den var fucka, så fikk jeg et 5 siffer av ham, og fikk en ny router.

Da jeg kom hjem å satt i strømmen routern virket den ikke...

Ringte kundesupport, fikk enda et nytt nummer og fikk enda en router, fyrene på Expert var fly forbanna på meg for at jeg fucka alle routerne dems.. :p

Men denne gangen så dreit han i nummeret og ga meg en splitter ny Topcom router. :D

Modemet fikk helt noja kan man si... det blinket som et juletre (nå som vi er i jula... ;) )

Så ringte jeg 05000 altså Telenors kundesupport, så fikk jeg en ny i posten 3dager etterpå.

Routeren og Modemet fungere neste plekkfritt den dag i dag. God Jul!

Mvh Stian_A

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...