Gå til innhold

Komplett vannkjøling system - 2000-3500kr


Anbefalte innlegg

Ok, nå har jeg nettopp lest en to siders annonse om Waterchill i et blad og vurderer seriøst og huke opp med litt vann i min nye maskin. Hmm, vel... Har lest sticky's på toppen her og en god del tråder men jeg blir ikke så veldig klok da vannkjøling ikke er en av mine sterke sider. Lista i linken over er ikke helt ferdig så det er noen komponenter som skal byttes ut, bare for å få det sagt. Så down to business. Jeg er fullstendig newbie hva vannkjøling angår og innrømmer det med glede. Da vil jeg helst ha et komplett sett og ikke én og én del for da blir jeg aldri ferdig :whistle: Er det en komplett pakke så skal jeg alltids klare og innstallere den ved å følge veiledning gjennom en manual, jeg er ikke SÅ antiteknisk da ;)

 

Trodde at det ville være en del tester av vannkjøling her på hw.no da det var det første jeg sjekka men den gang ei. Har også sjekka prisguiden og den gjorde meg ikke stort klokere den heller. Jeg vet at slike tråder som min egen sikkert florerer på forumet her men jeg har faktisk lest veldig mye frem og tilbake men har funnet ut at jeg vet såpass lite at jeg "beklageligvis" følte behovet for å poste en tråd. Beklager på forhånd til dere som hater dette, vet hvordan det er.

 

Om folk fortsatt henger med i det jeg skriver så får jeg håpe noen er så elskverdige å foreslå et par-tre komplette pakker. Prisnivå = 2000-3500. Gjerne sleng inn et par ord om de så blir denne karen glad vettu :thumbup:

 

Ahh, pokker. Dere er vel kanskje interessert i å vite socket. LGA775 socket er hva jeg skal ha :yes:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du er hvertfall morsom! :!: :!: :!:

 

Jasså, så populært altså whistle.gif

 

:!: Lo godt når jeg så den der...

 

dessverre har jeg like like peiling på vannkjøling som deg... men veti om et par linker til sider som kanskje kan gi deg et bilde.. google på "danger den", og inne på microplex er det mye rart... (hørt at danger den er bra, men var der inne og er litt dyrt også...)

 

MvH Daniel

Lenke til kommentar

Ok, la oss si at jeg går for oppsettet i siste post. Jeg slipper og betale 500 spenn for CPU vifte som jeg egentlig skulle ut med. Jeg slipper og betale 250 spenn for skjermkort kjøler ++... MEN, om jeg skal ha vannkjølling så går jeg bort fra kabinettet jeg egentlig skulle ha, altså et Lian Li PC6099B og velger heller et Lian Li kabinett som ifølge microplex er veldig klar for å smekke inn vannkjøling. Da blir det heller et Lian Li PC6277B kabinett. Trenger jeg overhodet å bestille noen ekstra vifter annet enn de som følger med dette kabinettet ? Så hadde jeg planer om Tagan 480W PSU'en. Vil denne holde nå med vannkjøling, X850XT PE skjermkort og 2x200GB Seagate Serial-ATA disker i raid og P4 3.4Ghz Intel socket 775 CPU ? Det er jo en dyr og anerkjent PSU vet jeg, men holder den for mitt bruk. Om jeg kommer til å slenge inn mange fler disker får jeg heller bytte PSU etterhvert, men ikke tenk på det dere :) Skal ut med så mye penger allerede at jeg heller kan ha det som et neste prosjekt :yes:

 

Helt til slutt så må jeg vel legge på 24% moms fra den Danger Den sida. Blir jo nærmere 3000 spenn alt i alt. Er det virkelig så bra at jeg trenger å bestille vannkjøling fra statene ? :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen gode forslag å bidra med - jeg tolket trådstarter dit at han ville ha et "ferdigkomonert sett". Forslagene hittil er vel diverse handlekurver. For oss som ikke har peiling på vannkjølig fra før så er det vel noe "trygt" ved å kjøpe et sett. Blir hvertfall ikke noe spesial spesial fra USA på meg. Så - - er spent på å se hva som dukker opp av forslag :)

Lenke til kommentar
Vel, de handlekurvene inneholder jo akkurat det samme som et komplett sett gjør da, bortsett fra en bruksanvisning, men det sinnes jo uansett hundrevis av guider på nettet. Vanligvis er det enklere å oppgradere når man velger individuelle deler også :whistle:

Jupp, enig med deg der!

Hvis du liker det settet jeg satte opp til deg fra Cool'N Silent, kan jeg ta screenshot av absolutt alt du trenger derfra?

Lenke til kommentar

Sorry og måtte skuffe boyza her men jeg hadde til nå gått bortifra vannkjøling da det ble litt for dyrt, men så sjekka jeg julekalendern her på hw.no nå nettopp og ser vannkjøling av CPU til 500 spenn, hvilket er akkuratr det samme jeg hadde tenkt å bruke på CPU vifte, så why not tenker jeg. Er settet verdt spenna eller er det bare jall ?

 

For de som ikke orker og finne det selv så skal jeg være snill julenisse ;) å gi litt info her.

 

img_-1866462239_0.jpg

------------------------------------------------------

thermaltake_vannkjoling.jpg

 

Julekalendern - Dag 24 :thumbup:

Laveste pris jeg fant i prisguiden var rundt 850 spenn originalt så det er jo en nice price, men er det noen downsides ved dette settet, sett bortifra at det koster en slikk og ingenting :yes:

 

Fikk veldig lyst nå, kjøpte jo PSU'en (Tagan 480W) som var i kalendern igår :w00t:

 

EDIT: Fant en test nå: Test - Dette ser jo virkelig lovende ut. Tror jeg åpner lommeboka imorgen etter jobb jeg så får jeg se om noen av dere andre har noen kommentarer. *Glede seg* santa.gif

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...