Gå til innhold

Half Life 2 Problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte HL2 da det var nytt, men fikk et ganske kjent problem: DVD min ble ikke godkjent som orginal instalasjon. Er det noen som vet om en måte å fikse dette på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vel, jeg har prøvd å skifte navn på dvd spilleren osv. Det jeg vil er å kunne spille CSS og HL2 online. Det går nok ikke åspille verken online eller offline med mitt spill. Det er nettopp det problemetsom beskrives i linken som er mitt problem..........http://pub.tv2.no/nettavisen/spray/spillso...ticle305780.ece sier nøyaktig hva det er.

Jeg leter MAO etter en patch

Endret av theWWW
Skrevet

Linken gjelder for de som brukte en viss ulovlig cd-key og de som prøvde å kjøpe spill med kredittkortsvindel, samt de som spillte med warez versjonen...

Hva mener du med at dvd-romen ikke ble godkjent som installasjon egentlig? Det vil da ikke hjelpe om du skifter navnet på den.. Dersom du har en lovlig versjon så er det bare å kontakte Valve eller søke i brukerdatabasen etter lignende problemer.

Skrevet

Returner spillet om du fortsatt kan, eller selg det til en kammerat hvor det funker.

Så kjøper du via STEAM og unngår hele DVD problemet.

Jeg skulle ønske flere gjorde som Valve og hadde et steam system. Den dagen jeg slipper å kjøpe en disc av noe slag er allerede for langt unna.

Steam funker!!

AKIRA

Skrevet
Linken gjelder for de som brukte en viss ulovlig cd-key og de som prøvde å kjøpe spill med kredittkortsvindel, samt de som spillte med warez versjonen...

Det står da svart på hvit i artikkelen at det er et kjent problem at lovlige kopier av spillet ikke vil virke med gitte DVD stasjoner, og at løsningener en firmware update eller å endre navn på drevet.

Det du henviser til er antipirat stegene valve har gjort, og omhandles ikke i denne tråden.

AKIRA

Skrevet
Det står da svart på hvit i artikkelen at det er et kjent problem at lovlige kopier av spillet ikke vil virke med gitte DVD stasjoner, og at løsningener en firmware update eller å endre navn på drevet.

Det du henviser til er antipirat stegene valve har gjort, og omhandles ikke i denne tråden.

AKIRA

Ok, beklager leste ikke hele artikkelen.

Skrevet

AKIRA

Ok, beklager leste ikke hele artikkelen.

veldig greit å lese alt før man skriker ut ELLER?

Skrevet

jeg har akkurat bestillt ny pc, derfor har jeg lyst til å kjøpe et spill med veldig bra grafikk og gameplay. vurderte å gi hl2 en sjanse, men siden det er så mange problemer med dvd'er og steam, gidder jeg rett og slett ikke. :nei: har mer lyst til å kjøpe doom 3 nå.

Skrevet
jeg har akkurat bestillt ny pc, derfor har jeg lyst til å kjøpe et spill med veldig bra grafikk og gameplay. vurderte å gi hl2 en sjanse, men siden det er så mange problemer med dvd'er og steam, gidder jeg rett og slett ikke. :nei: har mer lyst til å kjøpe doom 3 nå.

Dersom du vil ha et spill med god grafikk OG godt gameplay så kjøper du iallefall ikke Doom 3! Skaff deg HL2 du, mer for pengene der... Det er ikke SÅ mange som har problemer med Steam heller... selv har jeg aldri hatt noen slags problemer.

Skrevet
steam, gidder jeg rett og slett ikke.

Hva er det å ikke gidde? Du kjøper spillet på steam. Går å legger deg...når du våkner dagen etterpå så kan du spille halflife 2...ikke noe å instalere, ikke noe boks som støver i hylla...just pay and play.

AKIRA

Skrevet

ja, du betaler med Visa...

....leser du det jeg skrev??...eller noe annet? Hva er det som er tungvint? Du skal jo sove uansett. Så hvis PCen står der å putrer å laster ned så merker jo ikke du det. Kontra å gå i butikk, kjøpe spillet, sette i spilleren, instalere i 15 min, regge på steam, laste ned update...spille.

eller..

Logge inn på steam, betale, laste ned når du sover og så spille...

AKIRA

Skrevet (endret)

jeg skjønner poenget ditt, men jeg foretrekker å "ha spillet i hylla". men jeg får se. kanskje jeg ender opp med rome total war eller noe...

edit: mye leifer. :blush:

Endret av Gamer-guru

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...