Gå til innhold

Desktop MX + MX1000 = problem?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I dag ble jeg den lykkelige eier av en MX1000-mus, som skulle byttes ut med MX700 som var del i Logitech Cordless Desktop MX.

 

Alt fungerte helt fint, helt til det ble litt krasj-bong-bæng.

 

Først hadde jeg MX1000 koblet til MX700-dockingstasjonen, og alt så ut til å fungere, foruten om at musen ble gjenkjent som en eldgammel treknappers mus uten scroll fra Logitech.

 

Ok, da tok jeg frem MX1000-dock og koblet til, og alt ble perfekt.

 

Nå hadde jeg altså MX700-dock OG MX1000-dock tilkoblet, forholdsvis med tastatur og mus tilkoblet.

 

Etter en liten stund ble ting litt rart. MX1000 ville ikke reagere, men når jeg trykket på RESET under musa tok MX700-dock overhånd, og sensitiviteten ble skrudd på full guffe, selv om alt er skrudd ned i Windows/Logitech-programvare.

 

Det jeg må gjøre er å koble ut MX700-dock, og få MX1000-docken til å finne selve musa, og deretter koble til MX700-dockingstasjon.

 

Noen som har samme "problem"?

 

Litt VELDIG synd å selge en mus som jeg nettopp har fått, og liker så utrolig godt.

 

Hvis ingen vet her, må jeg nok ringe Logitech.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mx 700 dokken i et MX desktop er for tast. og mus i en docking...

Det du kan prøve er å connecte dokking stasjonen til mx 1000 til mx 1000'en igjen? Uten at MX desktop Dockingen er plugga i?

Alternativt prøve å connecte mx700 til sin docking-stasjon også...

 

Rare greier... prøv og feil... På den måten finner man ut av det meste....

Lenke til kommentar

- Karibi-Kåre - Hva med å bruke putte MX1000 stasjon i skuffen ?

 

MX1000 passer brukbart i en MX700 stasjon for lading og de får kontakt med hverandre. Så slipper du en egen stasjon for tastatur og en for mus.

 

Jeg kjenner ikke til om det er noe kvalitet/teknologiske fordeler med å bruke MX1000 sin, men det funker iallefall å bruke de på den måten.

 

EDIT : Med MX700 stasjon mener jeg MX Desktop stasjon, altså for mus OG tastatur.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar
- Karibi-Kåre - Hva med å bruke putte MX1000 stasjon i skuffen ?

 

MX1000 passer brukbart i en MX700 stasjon for lading og de får kontakt med hverandre. Så slipper du en egen stasjon for tastatur og en for mus.

 

Jeg kjenner ikke til om det er noe kvalitet/teknologiske fordeler med å bruke MX1000 sin, men det funker iallefall å bruke de på den måten.

 

EDIT : Med MX700 stasjon mener jeg MX Desktop stasjon, altså for mus OG tastatur.

altså, det er en fordel å bruke mx 1000 sin da, mx 1000 bruker en overførings teknologi som er 2 ganger raskere enn mx 700/900, har så fall lest det en plass da, men alle kan ta feil :p

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg fant løsningen.

 

Jeg kobla alt til PS/2 og det ser ut for å fungere nå.

 

E.T.: Ingenting slår da MX1000. MX510 er samme sak som MX700 bare at tråden er der, og alle vet at tråd suger, med mindre man bruker det til nettverk og strøm, samt diverse overføring.

 

Alt av Razor er seriøst crap.

MX510 er langt ifra det samme som MX700

 

Tråd suger _ikke_

 

Razer har forøvrig en av de beste musene på amrkedet nå..

Lenke til kommentar
Razer har forøvrig en av de beste musene på amrkedet nå..

De har vel 2 blandt de beste, og en musematte blandt de beste. Alt av Razer er drit! :roll:

 

E.T.: Ingenting slår da MX1000. MX510 er samme sak som MX700 bare at tråden er der, og alle vet at tråd suger, med mindre man bruker det til nettverk og strøm, samt diverse overføring.

 

Joda, det er noe som slår MX1000. Og ikke la deg lure av at den har "laser", den bruker akkuratt samme sensor som MX510! (og MX500?)

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar

Jeg prøvde først med kun MX700-dock, og det fungerte jo fint, foruten om at musen ble oppdaget som en eldgammel mus med tre knapper, uten scroll.

 

Jeg fikk heller ikke stilt på sensitiviteten på den, men jeg fikk ladet.

 

Jeg bruker ikke akkurat MX1000 på grunn av laseren, men mest på grunn av ergonomien.

 

Razer-musene har da ikke noe form for ergonomi, bruker tråd, ser forferdelige ut (smak&behag) og de har vel nettopp begynt med optiske sensorer, og jeg stoler bare ikke på de.

 

MX700 er ikke avleggs, den fungerer fint, men MX1000 fungerer mye bedre.

 

Case closed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...