Gå til innhold

Problemer med Dell laptop


espenj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg vil foreslå for deg å ringe de opp igjen og igjen og igjen til du får snakke med noen som er hyggelig og service innstillt, har ikke noe særlig erfaring med support fra de fordi jeg ikke har hatt noen problemer med noe fra de, men har hørt at det er noen der som er fryktelig dårlig på kundebehandling. så ring til du treffer en som er hyggelig :) vær hyggelig du også selv om du er irritert og skuffet så er det enklere for den i andre enden å være hyggelig tilbake

(har jobbet på support et annet sted i flere år og vet av erfaring at det er mye enklere å være hyggelig å hjelpsom om den som ringer er hyggelig)

 

stå på og ikke mist motet!

Lenke til kommentar
jeg vil foreslå for deg å ringe de opp igjen og igjen og igjen til du får snakke med noen som er hyggelig og service innstillt, har ikke noe særlig erfaring med support fra de fordi jeg ikke har hatt noen problemer med noe fra de, men har hørt at det er noen der som er fryktelig dårlig på kundebehandling. så ring til du treffer en som er hyggelig :) vær hyggelig du også selv om du er irritert og skuffet så er det enklere for den i andre enden å være hyggelig tilbake

(har jobbet på support et annet sted i flere år og vet av erfaring at det er mye enklere å være hyggelig å hjelpsom om den som ringer er hyggelig)

 

stå på og ikke mist motet!

Mm, har prøvd dette skjønner du. Og når jeg går på folkehøyskole så må jeg bruke mobilen så det blir dyrt... har vel brukt en hundrelapp eller to på telefonregning på dem. Problemet er at når du først får en som er hyggelig (som ikke er noe stort problem) så har de ikke myndighet til å gjøre eller hjelpe deg. Bare reklamasjons avdelingen som har myndighet, og de kan ikke nås per telefon. De må kontaktes skriftlig for dokumentasjonens skyld, og det er de som nekter å svare.

 

I beste fall blir man satt over til tech support som heller ikke har myndighet til å gjøre noe. Dette er problemet med "virtuelle selskap" som Dell som ikke har en butikk. Derimot jeg hadde tenkt meg til kontorene deres på Lysaker for å se om jeg kunne klage der. Men jeg har dessverre fått kyssesyken så jeg får holde meg til mail/telefon en stund til.

Lenke til kommentar

jeg har nå fått svar ifra dell igjen.

 

      §17. Kundens forpliktelser

          Kunden er ansvarlig for:

1. Kundens eget valg av Produkt og Produktets egnethet for et bestemt formål;

2. eventuelle telefon- og postkostnader ved kontakt med Dell;

3. eventuelle CFI-spesifikasjoner og anvisninger som Kunden har gitt; samt

4. IM, herunder disses ytelse, lisenser, autorisasjoner og eventuelt ubrukt IM.

Kunden må være imøtekommende og samarbeidsvillig overfor Dell, og gi Dell all informasjon, alt utstyr og den tilgang som er nødvendig for at Dell skal kunne utføre sine forpliktelser. Dersom ikke, er Dell ikke forpliktet til å yte Service eller hjelp. Kunden er ansvarlig for fjerning av produkter som ikke er levert av Dell under Service, sikkerhetskopiering og for konfidensialiteten av alle data i Produktet og alle andre lovmessige krav. I utdanningsøyemed kan Kundens telefonsamtale til Dell komme til å bli overvåket. 

 

En kunde må være samarbeidsvillig og imøtekommende for at han/hun skal ha rett til å motta service fra Dell.

 

Med henvisning til oven ønsker vi å foreta et nytt rettingsforsøk på maskinen og ber deg derfor om å kontakte Dell Teknisk Support, alternativt gi beskjed til oss så vil vi videreformidle beskjed til Support.

 

De krever at kunden skal være så hygglig mot dem enda de er langt ifra hyggelige mot kunden. De krever også at Teknisk Support skal utbedre feilen og har nå trukket tilbudet om en mulig kompensasjon etter utbedring av feilen. De truer også med at jeg kan miste retten til garanti på maskinen og utbedring av feil dersom jeg ikke tar det imot nå.

 

som supermikke sier så kan man kun kommunisere skriftlig:

 

 

Takk for din henvendelse. Vi behandler reklamasjonssaker skriftlig slik at saksgangen skal være dokumenterbar for Dell og kunde. Dette gir dessverre noe utvidede svartider men gir oss anledning til å benytte våre kunders erfaringer i det stadig pågående arbeide med å forbedre vår organisasjon.
Lenke til kommentar

ta kontakt med tv2 hjelper deg eller forbrukerrådet :hrm:

 

EDIT: er det ikke en regel som sier at dersom man ikke får utbedret feilen på maskina eller det har vært hardware feil på den mer enn 3 ganger får du en ny? eller er det kanskje bare policy der jeg jobbet?

Endret av opticus
Lenke til kommentar

"Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel,

med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er

rimelig. "

 

Fra dell sin mail.

 

"Det er en mangel ved produktet, ja, men mangelen er ikke vesentlig før den har vært forsøkt reparert for samme problem 2 ganger, eller 5 ganger for forskjellige problemer."

 

Skrevet av "ufo" tidligere i tråden.

 

 

Så man må få feilen 3 ganger, to ganger for så å sende den til rep. Så en gang til for å kunne kreve at feilen er vesentlig.

 

Jeg derimot har bare sendt den inn en gang, men viste til et titalls poster på dell.com sitt forum angående samme problem som viser at det er et utbredt problem med modellen. Jeg har også to problemer (audio-jack+overoppheting). Men ifølge Ufo så må jeg finne tre feil til før det er bra nok for dem.

 

Latterlig.

Endret av Supermikke
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

dette er en veldig gammel sak, men kan si det at jeg kom så langt at saken endte opp i forbrukertvistutvalget og jeg fikk medhold. dell måtte ta maskinen i retur + tilbake betale hele beløpet inkludert renter! dette skjedde i juli eller august 2005.

 

etter dette valgte jeg å kjøpe meg en powerbook 17" og det er en stor drøm sammenlignet!

Lenke til kommentar
dette er en veldig gammel sak, men kan si det at jeg kom så langt at saken endte opp i forbrukertvistutvalget og jeg fikk medhold. dell måtte ta maskinen i retur + tilbake betale hele beløpet inkludert renter! dette skjedde i juli eller august 2005.

 

etter dette valgte jeg å kjøpe meg en powerbook 17" og det er en stor drøm sammenlignet!

6310958[/snapback]

 

 

 

weehooo :)

 

Grattis! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...