Gå til innhold

Maskinen booter hvert min!


Anbefalte innlegg

Hva kan det være? En løs komponent? Regner med det er ett virus.. Men hvilket!?

Jeg får ingen nedtelling til booten.

 

Jeg kommer meg inn i SafeMode, men får ikke kjørt virusscan fra CD. Har kjørt spybot og ad-aware, og fjernet endel ting, men det hjelper ikke mot at maskinen restarter.

 

Har prøvd et par fixer fra SafeMode, (husker såklart ikke hvilke) men til ingen nytte. Noen av de fikk en error mens de scannet maskinen, de andre fant ingenting.

 

Noen som har noen råd? Noen som vet om noen fixer jeg kan kjøre?

 

 

Vil ikke formatere disken, fordi det er altfor mye ting der jeg rett og slett _må_ ha...

 

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du går på egenskaper på min datamaskin, - avansert, - så går på innstillinger under "Oppstart og gjenoppretting", så merker du "Start på nytt automatisk" AV. Når du gjør dette så vil du få en feilmelding istedenfor at den restarter.

 

Feilkoden du får opp kan du søke etter på www.microsoft.com, og da vil du få mulige grunner til feilen, og løsninger.

Lenke til kommentar
Om du går på egenskaper på min datamaskin, - avansert, - så går på innstillinger under "Oppstart og gjenoppretting", så merker du "Start på nytt automatisk" AV. Når du gjør dette så vil du få en feilmelding istedenfor at den restarter.

 

Feilkoden du får opp kan du søke etter på www.microsoft.com, og da vil du få mulige grunner til feilen, og løsninger.

Det går ikke... Maskina (viruset) tillater ikke det.. Den bare booter med en gang hvis jeg prøver meg der....

 

Maskina har vært nede 1. år nå. Og jeg er drittlei, så lei.. Må ha tilbake tingene mine der.. :(

Lenke til kommentar

Det går så fort, men tror det står: a log of this error has been created

 

Hvor kan jeg finne den da?

 

"min datamaskin, - avansert, - så går på innstillinger under "Oppstart og gjenoppretting", så merker du "Start på nytt automatisk" AV. Når du gjør dette så vil du få en feilmelding istedenfor at den restarter."

 

Dette fungerer ikke, fordi man må inn i administrator greier Prøvde meg, men det fungerer altså ikke.........

 

:cry::cry::cry::cry::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar

- Last ned denne, og denne

- Extract de i winzip e.l.

- Legg de i en mappe og kopier de inn på pc-en du har problemer med

- Start opp pc-en i sikkerhetsmodus

- Start "sysclean.com" -filen

 

Dette er en gratis virus-scan fra trend som ikke krever noen internettforbindelse, og jeg har linket deg slik at du vil laste ned de nyeste virus-oppdateringene.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Det går så fort, men tror det står: a log of this error has been created

 

Hvor kan jeg finne den da?

Hvis du har windows 2000 eller XP kan du høyreklikke på min datamaskin, og velge "manage", så går du på "Event viewer", så vil du få en liste over meldinger du har fått, her får du også en feilkode som går ann å søke opp på www.microsoft.com .

Men det virker jo som du har fått et virus, så prøv den forrige løsningen jeg ga deg.

Lenke til kommentar
- Last ned denne, og denne

- Extract de i winzip e.l.

- Legg de i en mappe og kopier de inn på pc-en du har problemer med

- Start opp pc-en i sikkerhetsmodus

- Start "sysclean.com" -filen

 

Dette er en gratis virus-scan fra trend som ikke krever noen internettforbindelse, og jeg har linket deg slik at du vil laste ned de nyeste virus-oppdateringene.

 

Lykke til ;)

Takk, takk. :)

 

Skal prøve..

Er det bare å kjøre den ene?

Må legge de på CD og brenne ut. Det går vel greit, det?

Lenke til kommentar
- Last ned denne, og denne

- Extract de i winzip e.l.

- Legg de i en mappe og kopier de inn på pc-en du har problemer med

- Start opp pc-en i sikkerhetsmodus

- Start "sysclean.com" -filen

 

Dette er en gratis virus-scan fra trend som ikke krever noen internettforbindelse, og jeg har linket deg slik at du vil laste ned de nyeste virus-oppdateringene.

 

Lykke til ;)

Fikser den ting automatisk?

 

Tror ikke den fikser noe, jeg.. Men jeg er kanskje bare negativ, siden jeg begynner bli helt desperat...

Endret av Stine
Lenke til kommentar

Hvis ingenting av det som er foreslått går - kan du ikke ta ut harddisken og sette den i en annen maskin som slave og så tømme harddisken for det du vil ta vare på? Da er det jo bare å sette harddisken inn igjen i din pc - formater og kjøre igang igjen. Kanskje litt lurt å starte fra bunn igjen?

Endret av husmann
Lenke til kommentar
Hvis ingenting av det som er foreslått går - kan du ikke ta ut harddisken og sette den i en annen maskin som slave og så tømme harddisken for det du vil ta vare på? Da er det jo bare å sette harddisken inn igjen i din pc - formater og kjøre igang igjen. Kanskje litt lurt å starte fra bunn igjen?

Jap, har tenkt tanken :)

 

Men jeg er livredd for slike ting, for jeg kan ikke noe om det i det hele tatt... Men blir nødt til det hvis dette ikke går *Litt engstelig* :)

Lenke til kommentar
- Last ned denne, og denne

- Extract de i winzip e.l.

- Legg de i en mappe og kopier de inn på pc-en du har problemer med

- Start opp pc-en i sikkerhetsmodus

- Start "sysclean.com" -filen

 

Dette er en gratis virus-scan fra trend som ikke krever noen internettforbindelse, og jeg har linket deg slik at du vil laste ned de nyeste virus-oppdateringene.

 

Lykke til ;)

Fikser den ting automatisk?

 

Tror ikke den fikser noe, jeg.. Men jeg er kanskje bare negativ, siden jeg begynner bli helt desperat...

Jada, den fikser det den eventuelt finner. Den oppretter en *.txt -fil når den er ferdig å scanne, der kan du se om den har funnet noe eller ikke.

 

 

Men det kan være flere grunner enn virus til at pc-en restarter. Den kan f.eks. være at cpu-en blir for varm, hvis du åpner opp pc-en og ser om cpu-vifta går, evt. legger på noe kjølepasta så har du iallefall utelukket èn ting.

Du kan jo også sjekke i biosen om pc-en er satt til å slå seg av hvis cpu-når en viss temperatur, så kan du prøve å øke den litt, og se om pc-en står på noe lenger.

 

Det kan som sagt være veldig mye som spiller en rolle i sånne problemer, det går jo ann å putte harddisken i en annen pc, og sjekke om det samme skjer der. Hvis det fungerer fint så er det noe galt med noe(n) av komponentene i pc-en din.

 

Du kjenner ingen som kan litt om pc som kan hjelpe deg? Vet det er ganske håpløst å drive å fikle inni pc-en når du aldri har gjort det før, og å sende den inn til noen som jobber med data koster fort et par tusen kroner.. Vet ikke om den egentlig er verdt det jeg(?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...