Gå til innhold

Microsoft krever at jeg installerer messenger 4.6 !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig har det brgynt å poppe opp en irriterende melding:

"security warning" - "do you want to install and run Messenger 4.6 blablabla"

jeg trykker på "NO", men etter ca 10 min. kommer den igjen! det er et sånnt vindu likt de du får når du surfer på internett og skal installere plugin (som f.eks java virtual machine), og det er MSN explorer som prøver å få meg til å laste det ned. (det har "msn skin") - selv om MSN6 bare kjører i bakgrunnen.

Noen som har blitt utsatt for lignende, og vet hva som skal gjøres? uten å laste ned den "nye versjonen"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :grin:

Saksøk microsoft for at de ga deg sykiske lidelser for "masing" for å installere den nye version av messanger :grin:

ikke går minder enn 10mill kr... rimelig sum mener jeg.

[ Denne Melding var redigert av: keithho på 2002-06-03 22:03 ]

Skrevet

Ja...

hva er det ikke micro$oft krever deg til å gjøre nå!?!?!?!

Men det kommer forhåpentligvis en versjon av Windows hvor du slipper å legge inn alle tilleggsprogrammene i Windows

Skrevet

Fjerne MSN?

Kjør-> "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove" i command prompt.

For å hindre MS til å sende deg slike meldinger. Gjør flg. Gå til Control Panel > Perf. & Maint. > Administrative Tools > Services.

Dobbelklikk Messenger Service, endre fra 'Automatic' til 'Disabled' og klikk på "stopp"-knappen.

Funker ikke dette! Legg inn et nytt innlegg. :smile:

Skrevet

Den 2002-06-03 21:55, keithho skrev:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :grin:

Saksøk microsoft for at de ga deg sykiske lidelser for "masing" for å installere den nye version av messanger :grin:

ikke går minder enn 10mill kr... rimelig sum mener jeg.

Hadde neppe gått i Norge..

Skrevet

Det jeg egentlig lurte på var hvorfor de plutselig har begynt å sende den meldingen hele tiden. har aldri fått den før.

Gidder ikke laste ned versjon 4.6 fordi jeg bruker messenger plus, og dessuten så kommer det nye versjoner hele tiden, og jeg gidder ikke oppdatere. så vidt jeg vet har versjon 4.7 kommet ut!?

Skrevet

Jeg prøvde meg på MSN-Explorer en tid, og riktignok så programmet veldig fint ut, men snakk om innskrenkede innstillingsmuligheter! Det er jo lagd for absolutte gnomenisser. Så det avinstallerte jeg. (Jeg kan nemlig gjøre det, da jeg ikke kjører XP). MSN-Messenger derimot er en meget nyttig sak når man har Hotmail; spretter opp en liten sak hver gang jeg får mail. Men Windows XP har vel forsatt Windows Explorer, har den ikke?

mvh

André.

Skrevet

Det er vel ikke for ingenting at det står at IE6 er basert på kjerneteknologi fra XP når man installerer det i '9x?

Skrevet

MSN Explorer er dritbra til å sjekke mail i - Men det er alt! alt annet suger MSN Explorer i!

Mail, og messenger er det eneste jeg vil bruke MSN til, og det er vanskelig. det går for eksempel ikke an å få opera til å bli standard nettleser. den åpner MSN explorer uansett. (har prøvd alt som går an å prøve)

Skrevet

Quote:

Mail, og messenger er det eneste jeg vil bruke MSN til, og det er vanskelig. det går for eksempel ikke an å få opera til å bli standard nettleser. den åpner MSN explorer uansett. (har prøvd alt som går an å prøve)

Ja, men jeg tror den nye oppdateringen av WinXP skal fikse dette (grunnet rettsak), det som er litt kjipt, er at alle fremtidige oppdateringer av Windows kommer til å koste penger, det er nylig bestemt av microsoft. Så da blir det ingen gratis nedlastninger av service packs lenger... Enda et steg fremover i kampen mot piratkopiering... Ja, blir det verre nå, så går jeg over til Linux! Neida...:smile:

mvh

André.

Skrevet

Quote:

Den 2002-06-04 17:13, andre_aronsen skrev:

Ja, men jeg tror den nye oppdateringen av WinXP skal fikse dette (grunnet rettsak), det som er litt kjipt, er at alle fremtidige oppdateringer av Windows kommer til å koste penger, det er nylig bestemt av microsoft. Så da blir det ingen gratis nedlastninger av service packs lenger... Enda et steg fremover i kampen mot piratkopiering... Ja, blir det verre nå, så går jeg over til Linux! Neida

mvh

André.

Det kan da umulig være riktig at fremtidige service packer skal koste penger... har du en link?

Skrevet

Quote:

DeejPhant skrev (2002-06-04 17:17):

Det kan da umulig være riktig at fremtidige service packer skal koste penger... har du en link?

Joda, jeg hørte det egentlig bare på nyhetene, men linken lå ganske åpent til på microsofts hjemmeside:

http://www.microsoft.com/licensing/program.../sa/windows.asp

Microsoft Software Assurance...Jaja..

Så det betyr at etter 31.Juli må man kjøpe abbonnement på oppgraderinger, en oppgraderingslisens. Det betyr igjen at man må kjøpe to lisenser hvis man både vil ha operativsystem og fremtidige oppgraderinger. Kjipt for alle som bruker ulovlig Windows det, de får da ikke direkte tilgang til oppdateringer, slik som før... I tillegg passer de på å etterlate _masse_ bugs og drit i første utgaven, og så kommer de med oppgradering litt senere, men da må folk betale enda mer. Litt sleipt spør du meg...

Ser ut som jeg må kjøpe studentversjonen av XP likevel...Med oppgradering. Man kan jo ikke bruke XP slik som den er i førsteutgaven, det er jo uferdig programmvare.

mvh

André.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...