Gå til innhold

Artifacts etter bytting av kjølere.


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte vannkjøling for noen dager siden. Alt av moteringen gikk smertefritt helt til jeg startet opp. Da kom det plutselig en haug av artifacts på skjermen (masse farger, men jeg kunne fortsatt skimte hva som sto der) USB bracketen som fulgte med hovedkortet(MSI) lyste bare grønt og viste at alt var fint. Det virket som alt var fryd og gammen bortsett fra at skjermen var full av farger.

Så jeg tenkte som så og demonterte GPU blokken og satt på den orgianale vifta, og det funket fortsatt ikke.

Jeg har renset skjermkortet febrilsk for støy fordi jeg trodde dette var skylden, jeg har også skjekket om jeg har sølt artic silver på noen kopmonenter, men det funker forsatt ikke.

Da spør jeg dere. Er det skjermkortet det er noe galt med? Kan jeg gjøre noe for å fikse det? Tror dere jeg får igjen nytt på garantien?

 

Edit:

Hvis dette er feil kategori, så flytt posten.

edit2:

jaja, ikke mange som svarer på denne posten, får skifte emnetittel

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nok sikkert skjermkortet ditt som fjusker.

 

Tror neppe garantien redder deg i dag. Skal man rote med noe utenom det vanlige bruken , må man betale alt selv! Slik er det, dessverre!

 

 

db

Ok. Men man kan ikke se fysisk på kortet at det er tukkla med, så jeg skal prøve meg på å snike unna.

Regner med at jeg får testet et annet skjermkort til helgen...

Lenke til kommentar

det er bare å prøve å sende det inn, godtar de det ikke, må du bare punge ut. Bare si at maskinen plutselig slo seg av, og når du startet opp igjen kom det masse rare farger. Du må for all det ikke virke smart! sleng inn et par åpenbart dumme feil i samme også, som for eksempel: "harddisken slo seg av", "kortet som går til skjermboksen" og "pappa'n min putta kortet i harddisken sin, men det kom farger da også". Dette er garantert en suksess. :yes:

Endret av ADT
Lenke til kommentar
det er bare å prøve å sende det inn, godtar de det ikke, må du bare punge ut. Bare si at maskinen plutselig slo seg av, og når du startet opp igjen kom det masse rare farger. Du må for all det ikke virke smart! sleng inn et par åpenbart dumme feil i samme også, som for eksempel: "harddisken slo seg av", "kortet som går til skjermboksen" og "pappa'n min putta kortet i harddisken sin, men det kom farger da også". Dette er garantert en suksess. :yes:

hehe, skal prøve på det :D, men jeg har et problem da. Jeg har klint artic silver på kjernen. Skal jeg ta dette av for å så putte på en goop som minner mer om den orginale? Eller skal jeg la det være? Hvilken rutiner har butikker når de tester?

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Samme hvilken pose du bruker, det er ikke det som er det verste.

 

Det som er ikke fint er om de finner ut at man har rotet med kortet!

Finger avtrykkene er godt synlig på nye kort.

 

Da får man ikke byttet, risikerer også få en gebyr på det.

 

Lykke til med byttingen!

 

 

db

Lenke til kommentar
det er bare å prøve å sende det inn, godtar de det ikke, må du bare punge ut. Bare si at maskinen plutselig slo seg av, og når du startet opp igjen kom det masse rare farger. Du må for all det ikke virke smart! sleng inn et par åpenbart dumme feil i samme også, som for eksempel: "harddisken slo seg av", "kortet som går til skjermboksen" og "pappa'n min putta kortet i harddisken sin, men det kom farger da også". Dette er garantert en suksess. :yes:

hehe, skal prøve på det :D, men jeg har et problem da. Jeg har klint artic silver på kjernen. Skal jeg ta dette av for å så putte på en goop som minner mer om den orginale? Eller skal jeg la det være? Hvilken rutiner har butikker når de tester?

Det er få som sjekker hva du har under kjøleren, men ville for sikkerhets skyld klint på noe som likner. Det viktigste er at selve kjøleren ikke bærer preg av å ha blitt mekka på, eller skrudd av... Altså må du ikke gi dem noen grunn til å ta av kjøleren for å lete etter noe mystefystiskt. Det samme med ram'en på kortet, ikke noen rester etter kjølebrikker håper jeg... Antistatisk pose er viktig, har du ikke, få av en kompis, har du ikke kompiser, eller kompiser uten antistatiske poser, kjøp på posten! Dette burde ordne seg så fint atte ;)

Lenke til kommentar
Samme hvilken pose du bruker, det er ikke det som er det verste.

 

Det som er ikke fint er om de finner ut at man har rotet med kortet!

Finger avtrykkene er godt synlig på nye kort.

 

Da får man ikke byttet, risikerer også få en gebyr på det.

 

Lykke til med byttingen!

 

 

db

Kortet mitt er ganske gammelt. Og det blir desuten fingermerker når jeg monterer det. Tror det heller er værre med artic silver på kjernen.

Men jeg fikk jo faktisk byttet en ekstremt overklokket celeron for en tid til bake.

(2,0Ghz @ 3,0Ghz :D )

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Samme hvilken pose du bruker, det er ikke det som er det verste.

 

Det som er ikke fint er om de finner ut at man har rotet med kortet!

Finger avtrykkene er godt synlig på nye kort.

 

Da får man ikke byttet, risikerer også få en gebyr på det.

 

Lykke til med byttingen!

 

 

db

de kan jo ikke regne med at vi ikke skal ta på det! Åssen i huleste skal det komme seg inn i maskina da?

Lenke til kommentar
Samme hvilken pose du bruker, det er ikke det som er det verste.

 

Det som er ikke fint er om de finner ut at man har rotet med kortet!

Finger avtrykkene er godt synlig på nye kort.

 

Da får man ikke byttet, risikerer også få en gebyr på det.

 

Lykke til med byttingen!

 

 

db

de kan jo ikke regne med at vi ikke skal ta på det! Åssen i huleste skal det komme seg inn i maskina da?

Det lurte jeg også på :roll:

Lenke til kommentar

Ikke vet jeg. Men den guffa som var under min kjøler så prikk lik ut som arctic silver.

 

Får vel bare prøve da.

 

Men hva skal jeg merke pakken med? Er det slik at jeg sender inn det skjema og så sender pakken uten å få svar fra butikken?

 

Mvh Audun Hagen

 

EDIT: Undersiden på kjøleren min var STYGG da jeg fikk det. Så jo pokker brukt ut jo.

Endret av audhage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...