Gå til innhold

Redigeringsporgram, semiproff / amatør


Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av et redigeringsprogram, ikke redigert nevneverdig før, men er ikke redd for å lære noe nytt. Har brukt pc i så mange år nå at å sette seg inn i grensesnitt går greit, Avid Freedv funka bra etter litt testing.

 

Lurer på om det er "verdt" pengene og kjøpe Avid Dv, Pinnacle Liquid generellt sett litt mer avanserte programmer enn det aller enkleste. Orker ikke sånn voldsomme fancy/glorete enkle grensesnitt som er laget for folk som aldri har brukt en pc før, vil ha ett effektivt grensesnitt å bruke.

Noen erfaringer med Avid og Pinnacle Liquid å dele? Evnt noen programmer som ligger mellom de nevnte som vel befinner seg i semi proff kategorien og det enkleste, også med tanke på pris.

 

Skal redigere en del når jeg først setter igang..derfor bør og programmet være stabilt, har nok med minne og diskplass. Må støtte minst 4 lydspor og minst 3 video spor, ellers har jeg ikke mange krav.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke mulighet til å teste det på denne pcn, men noen som vet åssen elements håndterer prosjekter med større mengder taper? Litt kjedelig om den dumper allt du capturerer rett på tidslinja som jeg så i demo(flashfilm) som ligger ute på nettet..

 

Et eks. er et prosjekt jeg skal starte med nå...har 6-7taper på 1 time hver.

Lenke til kommentar

Prismessig blir det slik

 

Mest økonomisk

Liquid 6 Ca 5k

 

Litt mindre økonomisk:

Vegas 5 Bundle(inneholder dvdsoftware+litt diverse) Ca 7K

 

Ruinert: Begge ligger rundt eller over 10k...

Liquid 6 Pro

Avid Express Dv

 

Noen som har prøvd erfaring med flere av programene og hva som evnt finnes av store forskjeller?

Regner med at det produkter i prisklasse 5k+ ikke er dårlige produkter uansett hva jeg velger.

Lenke til kommentar

Etter en liten tur til Videoutstyr i oslo så var ikke valget vansklig. Fikk en liten demo av Liquid 6. Det ble til slutt Liquid 6, ryddig og relativt enkelt å bruke med tanke på mulighetene som ligger i programmet. For å få Avid med tilnærmet samme funksjoner så ligger det ett stykke over i pris og der sa budsjettet stopp.

Om det stemmer eller ei, de mente at Funksjonsmessig så kan Liquid 6 sammenlignes med Avid Express Pro

 

Mac var aldri et altnernativ uansett, men vet at de fleste som redigerer mye holder seg til mac. For min del har dette noe med at jeg ikke har råd til å ha en redigeringsmaskin(mac) og pc har hverken bruk eller råd til det. Neste prosjekt er bygge om pcn, mer video plass og bedre cpu.

Lenke til kommentar

mac er ikke så dyrt som alle skal ha det til lenger asltså.

Har det helt fint å redigere på en 12.1" iBook G4 jeg! Skjønner ikke hvorfor alle sier det er så dårlig å redigere på den. med 768mb ram og en FW hdd så kommer det på 11-12 tusen, om du er student. Så har du i tillegg en bærbar maskin med batteritid på 4 timer som banker de fleste pc'er.

 

så har man da dualmonitor (som er et must innen videoredigering) når man setter seg på pulten ved siden av pc skjermen.

 

Jeg kan ikke annet en å rose iBooken. Og om du har råd så kjøper du selvfølgelig en powerbook da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...