Gå til innhold

Fra AMD til Intel P4. Vil dette merkes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal nå foreta en oppgradering av min PC. Vil jeg merke (stor?) forskjell på disse oppsettene?

Oppsett #1 (Nåværende oppsett)

- Hovedkort: ASUS A7N8X

- CPU: AMD Athlon XP 1800+

- RAM/Minne: 512MB DRR PC2100 i Dual

- Skjermkort: ATI Radeon 9800XT

- Lydkort: Audigy 2

Oppsett #2 (Kommende oppsett)

- Hovedkort: Asus P4C800-E Deluxe

- CPU: Intel P4 2.8 GHz 800FSB (Prescott)

- RAM/Minne: 1024MB PC3200 i Dual

- Skjermkort: ATI Radeon 9800XT

- Lydkort: Audigy 2

Vil dette bli merkbart? Gir ikke mange kronene for oppgraderingen, så er ikke veldig nedtur om jeg ikke får den "ytelses-boosten". Ka du tru?

:w00t:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønner det seg å formatere etter oppgraderingen?? Tror dere det er mulig å få klokket dette oppsettet noe? Hvordan bør jeg evt. gå frem når jeg skal klokke?

Skrevet

du "MÅ" formatere etter oppgraderingen.

Windows er installert med det gamle Hovedkortet. Det vil funke dårlig med det nye. Du vil oppleve: treghet, blåskjermer o.l.

(okei, det er en måte å unngå å måtte formatere/reinstallere, men det er himla ava. nesten lettere å bare formatere da:))

Skrevet

Jepp.. da var delene kommet.. Bare bli ferdig med tentamen nå så.. hehe.. Monterer til helga..

Angående kjøler:

Jeg kjøpte en GlacialTech Igloo kjøler. Denne skal være på 26 dB. Jeg jeg har gjort er å fjerne denne vifta og satt 2stk. Papst Vifter (stripset sammen) på kjøleribba.. Hvordan tror dere dette er i forhold til å ha den opprinnelige vifta der?

Skrevet

Skulle akkurat til spørre hvorfor du ikke gikk for amd64 system, men når jeg ser hva du gir for oppgraderingen så er ikke noe vits.. Kos deg med det nye systemet ditt for du kommer til å merke forskjell..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...