Gå til innhold

Harddisk


Anbefalte innlegg

Jeg har nå en 20gb Fujitsu (MPG3204AT E)harddisk , en svært stillegående en, men 20gb er ikke nok.

 

Så hvilke harddisker er svært lydløse (ikke mer bråkete en de mest lydløse til Fujitsu) og stor lagringskapasitet? (helst ikke for dyrt)

 

Takker for alle svar!

 

_________________

 

 

 

signatur.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Christopher på 2001-11-13 16:33 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skulle nok ha holdt deg til Fujitsu. Jeg måtte Koble til HD-LEDen etter å ha byttet fra Seagate til fujitsu, fordi jeg hadde problemer med å høre at den jobbet. Dette var noen år siden så jeg vet ikke om det har endret seg (jeg har holdt meg til Fujitsu siden)

 

5400 rpm disker er generelt stillere enn 7200rpm

 

[ Denne Melding var redigert av: jhbamse på 2001-11-13 20:18 ]

Lenke til kommentar

Barracuda Test av Stonescream..

 

Åpner pakken fra itbutikken.. hmmm ser bra ut det her..

Cd-- lite ark med bruksanvisning og harddisken er

pakka inn i en "matboks" som er grei å ha til.

 

Tar harddisken ut av matboksa og ser til min store forundring at all elektronikken under ligger bak metallplate og noe blått lydisolerende skum.

Bra.. lover bra for videre kjøring.

Setter disken inni og starter maskina mi uten ibm 30gb 75gxp..

HÆÆÆ starter maskina opp eller er noe galt?

(Måtte se på lysindikatoren på forsida av data´n for å se etter aktivitet.)

Denne harddisken er stille!!!!

Eneste lyden du hører er litt lesing og skriving selve motoren og snurringen her "helt" lydløs.

(Du kan høre den om du har åpent kabinett rett etter oppstart mens den spinner opp, men etter det klarer du ikke å legge merke til den).

 

Etter flashing av biosopererer den nå på normal hastighet og fikk vel over 25000 poeng med ntfs system i win2000 . (Sisoft sandra).

Systemet mitt er ikke helt optimalisert så du kan få meir. (Rundt 30 000 har jeg hørt).

 

Kort og godt.

En god harddisk med så godt som lydløs motor.

eneste lyden er litt lesing og skriving..

Greit da en hører om maskina jobber eller ei

Lenke til kommentar

jeg liker ikke fujitsu disker, de er no elendig dritt. fujitsu disker er det som kalles domus varer. billig soppel, var med og satte opp 14 maskiner på en skole for 2 aar siden, av de 14 mskinene så brukte alle fujitsu disker, og i lopet av skole året ble det bytta disker i nesten alle maskinene minst en gang.

Lenke til kommentar

vel..

 

 

de Samsung diskene er ikke av verdens raskeste.

med 5400 rpm og bare 512kb cache så sier det vel litt.

det plager ikke meg da, da jeg hovedsaklig bruker diskene som lagringsplass og ikke jobber på dem.

 

Du får spørre deg litt rundt og veie opp for støy kontra ytelse og handle det du trur er best. Jeg vil hverken påstå eller tvinge deg til Samsung eller andre merker.

Jeg kommer bare med litt info om akkurat det merket/disken :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...