Gå til innhold

Nytt skjermkort. PCI-Express. Til Spill pc.

UUnreal

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva er det beste på markedet på dags dato?

- Må ha støtte for directx 9.0c

- 128 eller 256 ram har lite å si.

- usikker på om jeg skal gå for ATI, ABIT, NVIDIA, o.s.v.

- skal brukes til å spille mye med.

- er villig til å betale 4-5000

Takker for all hjelp. :w00t:

Endret av UUnreal
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg skulle likt å se det spillet du ikke kunne spilt med høy oppløsning og fin flyt med dette ja.

Ellers kan du jo satse på et hovedkort med støtte for SLI og kjøpe dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304715&cks=PRL

Så kan du fylle på med ett til når det føles økonomisk forsvarlig :p

Endret av Carnifex
Skrevet

Hei UUnreal.

Ser du skal sette opp en spill PC. Anbefaler deg heller å bestille et ASUS A8N-SLI hovedkort. Dette bruker nForce 4 SLI chipsetet, og du trenger en Athlon 64 prosessor for socket 939 på den. Athlon 64 er vanligvis mye bedre enn Pentium 4 til spill, og den blir heller ikke så varm.

På skjermkort siden anbefaler jeg deg et GeForce 6800GT PCIe enten fra XFX eller Gainward. ASUS har kanskje også noe. Da har du fordelen med å kunne sette inn et til senere og kjøre det i SLi modus.

Ser du statt opp støtte for DirectX 9.0c som et krav, ingen ATi kort per dags dato støtter den standarden (mangel på shader model 3.0)

Er litt leveringstid på de kortene, men mener det er verdt det! :thumbup:

Skrevet
Raptor' date='12/12/2004 : 12:53'] Hei UUnreal.

Ser du skal sette opp en spill PC. Anbefaler deg heller å bestille et ASUS A8N-SLI hovedkort. Dette bruker nForce 4 SLI chipsetet, og du trenger en Athlon 64 prosessor for socket 939 på den. Athlon 64 er vanligvis mye bedre enn Pentium 4 til spill, og den blir heller ikke så varm.

På skjermkort siden anbefaler jeg deg et GeForce 6800GT PCIe enten fra XFX eller Gainward. ASUS har kanskje også noe. Da har du fordelen med å kunne sette inn et til senere og kjøre det i SLi modus.

Ser du statt opp støtte for DirectX 9.0c som et krav, ingen ATi kort per dags dato støtter den standarden (mangel på shader model 3.0)

Er litt leveringstid på de kortene, men mener det er verdt det! :thumbup:

Hvor mye har det å si for ytelse med det hovedkortet og skjermkortet som anbefales fra abit og det jeg vurderer å kjøpe mot det du gjør?

Bare lurer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...