Gå til innhold

handle privat fra USA


Anbefalte innlegg

Tenkte å handle privat fra et forum i USA. Men fikk dette svaret:

 

Finally, I looked it up and Norway is not on the list of United States Post Office International Money order reciprical countries, so I'm still not sure how to manage the payment. Do you have any ideas?

 

Noen forslag? Han ville heller ikke bruke paypal(ikke at jeg vet om det men...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det er lett å svindle gjennom paypal. Ikke bruk disse tjenestene! Jeg anbefaler 50% av prisen, og resten når den er her. Dere må altså stole på hverandre. Er varen verdt under 2000kr tviler jeg på at han gidder å svindle deg for det..

 

Får du han til å sende som "gave" så kan den være opptil 1000kr i verdi før du må betale mva, passer bra i disse juletider :)

 

Edit: Oh, forresten, når du overfører penger elektronisk til han får han en "10$ Wire transfer fee" - USA ligger litt etter...

 

Det finnes en måte å sende penger direkte, dvs du setter inn penger i en bank, og i løpet av 2-3 dager så kan han hente det der borte, dette skal være gratis. Det var kanskje det han undersøkte... Har du sjekker?

Endret av Xvani
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er godt mulig UPS har COD tjeneste, jeg tviler sterkt på at UPC har det :)

 

Men dobbeltsjekk at de har det til Norge, siden sist gang jeg sjekket var det ikke mulig til Norge, men til andre land. Men det kan jo godt ha endret seg siden jeg sjekket det.

 

Cobos

UPS tilbyr ikke COD til norge..sorry..

Lenke til kommentar
ikke bruk bidpay..Det er alt for mange muligheter til å svindle gjennom det. Betal med kreditt kort hos paypal.com eller bruk escrow.com da er du så sikker som du kan få bli..

Og det er ikke samme mulighet ved paypal?..

Det er mulig svindle gjennom alt. Men hvis du handler med noen gjennom paypal. Sjekk at de er verifisert. Dette vil si at paypal har sjekket at han id stemmer med den som han har oppgitt. Hvis selgeren i tillegg bori usa har paypal muligheten til å trekke tilbake pengene når som helst hvis du blir svindlet. Den eneste måten du kan være 100% sikker på at du får varen er ved å betale den på etterskudd, eller fly and buy... Men den siste muligheter er vell lite lønnsom hvis du skal bare kjøpe varer for mindre verdier... Men hvis du har tenkt å kjøpe stor så er den siste muligheten egentlig eneste utvei. Å en siste ting... Er alltid muligheter for å bli svindlet å du er aldri helt sikker.

 

Bruk vettet! sjekk bakgrunns info på selgern, karateret på ebay. adresser etc. Hvis noe ikke stemmer helt. Dropp kjøpet. ..

Endret av sKRud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...