Gå til innhold

Linux på bærbar


Fluffy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
distro ?:)

 

Den bare fryser.. når jeg har starta opp red hat.. så står det at den installerer noen drivere for å installere.. så fryser

jeg anbefaler deg å prøve suse. guide ligger øverst i dette forumet. noen distroer ("utgaver" av linux) har problemer med noen maskiner. suse er et av de enkleste (for det virker som om du ikke er så kjent), og den siste versjonen har bra støtte for laptoper.

Lenke til kommentar
Distroer er feks Fedora, Mandrake, SuSe, Slackware, skolelinux osv

 

Jeg kjører glimrende Fedora Core 3 på min Dell Inspiron. Men har dog problemer med wlankortet mitt. (CNet PCMCIA)

Red Hat er veldig utdatert. Last heller ned Fedora, SuSE eller Mandrake (to førstnevnte har god bærbar-support). De blir oppdatert jevnlig.

Lenke til kommentar
distro ?:)

 

Den bare fryser.. når jeg har starta opp red hat.. så står det at den installerer noen drivere for å installere.. så fryser

Det samme skjedde med min laptop, simens-fujitsu e-6585. Det var bare red hat den stoppa/frøs på, noe som jeg sporte ned til at installasjons programmet klarte ikke å finne den samme cdrom'en som den hadde starta ifra :hmm:. Heldigvis var det bare RH som hadde den oppførselsen på min laptop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...