Gå til innhold

COMPAQ 10k Scsi disk?

8086

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har litt problemer med å bestemme meg... Jeg kan få en

Quantum Atlas 10K II til 750,-

(begynner å bli noen år, men ok tester), eller en

COMPAQ WU3 10k til 700,-

(Denne er ny), men uten tester.)

Begge er 36GB.

Ville vanligvis bare gått for compaqen, men det er umulig å finne noen tester! Anandtech og storagereview har ingenting på denne. Er det noen som har peiling på compaq disker? Er de rebranda, overtatt noen andres produksjon, eller hva?

Endret av 8086
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selgeren har compaqen i eske (uåpnet). Lite sannsynlig å ha en ny 10k U2W disk så jeg tipper den er enten 160, eller 320. Spiller ingen rolle ettersom jeg selv har U160 kort, og dessuten er det få 10k disker som kommer over 80MB/s. Quantumen er U160, 5.5ms, 10k. Så vidt jeg husker så er den rata som dårligere enn en WD Raptor...

Det er derfor jeg lurer på om jeg skal gå for compaqen ettersom den er nyere, men det er UMULIG å finne noe ved å google. Virker som om den er pakket med i alle mulige compaq servere, men der er den bare referert som "10k disk, wu3". (Ikke feilskriving av u3w!)

Skrevet (endret)

Kjøp deg en Seagate Cheetah 15K.3. (15300rpm).. Bedre disk finner du ikke. Det kan jeg (nesten) garantere! Foruten Atlas disken da..den er meget stødig.

EDIT: må lære meg å skrive :-)

Endret av gtbikes
Skrevet
Kjøp deg en Seagate Cheetah 15.3k rpm.. Bedre disk finner du ikke. Det kan jeg (nesten) garantere! Foruten Atlas disken da..den er meget stødig.

Jeg vil også anbefale Seagate Cheetah 15K.3. Denne disken er helt sinnsyk, og så støyer den lite i forhold til rotasjonshastighen. Må oppleves hvis man skal ha et SCSI-system.

Skrevet (endret)

Når vi snakker SCSI er det ingen bedre enn Seagate. Med Cheetah gjorde Seagatet et megastunt. De laget kort og greit den raskeste disken noensinne med lavest feilrate. På jobben har vi fem 36Gb Cheetah som står og skyffler data når vi redigerer video. Og vi har prøvd at annet, men de feiler før eller senere. Og prøv og send en mail til Seagate med en feil på Cheetah..de nærmest kommer til Norge for å hjelpe deg.. Helt enestående..

Edit: rettet skrivefeil

Endret av gtbikes
Skrevet (endret)
Når vi snakker SCSI er det ingen bedre enn Seagate. Med Cheetah gjorde et et megastunt. De laget kort og greit den raskeste disken noensinne med lavest feilrate. På jobben har vi fem 36Gb Cheetah som står og skyffler data når vi redigerer video. Og vi har prøvd at annet, men det feiler før eller senere. Og prøv og send en mail til Seagate med en feil på Cheetah..de nærmest kommer til Norge for å hjelpe deg..  Helt enestående..

Jeg var så uheldig at min 15K.3 36.7 GB hadde en periodisk feil. Det var ikke verre enn at jeg sendte disken tilbake til komplett.no og fikk en ny i retur. Disken var også demobrukt, men jeg fikk en splitter ny disk tilbake. Nå fungerer den perfekt. De har også 5 års garanti fra produsent.

Edit: Disse diskene koster en del, men man får hva man betaler for.

Endret av stigfjel
Skrevet
Når vi snakker SCSI er det ingen bedre enn Seagate. Med Cheetah gjorde et et megastunt. De laget kort og greit den raskeste disken noensinne med lavest feilrate. På jobben har vi fem 36Gb Cheetah som står og skyffler data når vi redigerer video. Og vi har prøvd at annet, men det feiler før eller senere. Og prøv og send en mail til Seagate med en feil på Cheetah..de nærmest kommer til Norge for å hjelpe deg..  Helt enestående..

Jeg var så uheldig at min 15K.3 36.7 GB hadde en periodisk feil. Det var ikke verre enn at jeg sendte disken tilbake til komplett.no og fikk en ny i retur. Disken var også demobrukt, men jeg fikk en splitter ny disk tilbake. Nå fungerer den perfekt. De har også 5 års garanti fra produsent.

Har to Cheetah fra 99. De er riktignok "bare 10K", men fikk byttet min etter å ha slitt med varme i lang tid. jeg hadde ingen problemer overhodet med disken, men sendte en mail tl Seagate og forklarte hvordan jeg målte tempen på disken. Da kom det en disk fra Frankrike med UPS. Ferdigfrankert (og ferdig fortollet) emballasje var med sågar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...