Gå til innhold

Spill som cd eller dvd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har sett at en del spill har begynt å komme som cd og dvd, og lurer derfor på om dere tror/vet at det etterhvert bare blir Dvd format på spillene?

 

Hva er egentlig forskjellen på de to formatene, bortsett fra at du får plass til mye mer på dvd'en?

Jeg kan garantere deg at etter hvert vil spill bare komme på DVD. Spørsmålet er hvor lang tid det tar.

Vi skriver ikke på steintavler lenger ikke sant. :D

Lenke til kommentar
Ser jo nå da bare :p HL2 over 4 gig

 

en DVD cd har plas til 4.5 gb.. snart kommer det vell 1-2 (-3) DVD plater også i spill :p

ja dvd brenne plater har som regel 4.7 gig plass(man får også kjøt dual layer nå da)

, men plater som film/spill selkaper legger ut for salg har en kapasitet på 9 gig.

Nesten alle orginale dvd filmer er på 9 gig i lagring.

Lenke til kommentar
Selv om det strengt tatt ligger en liten stund før min tid som gamer, så har jeg hørt at enkelte spill var oppe i så mye som 20 disketter før CD fikk sitt gjennombrudd.

Tror fortsatt jeg har liggende windows 3.11 på floppy disker her ett eller annet sted...

Noen som trenger?? :)

Tenk ett helt OS på rundt 8x1.44MB disker!

Lenke til kommentar
Ser jo nå da bare :p  HL2  over 4 gig

 

en DVD cd har plas til 4.5 gb.. snart kommer det vell 1-2 (-3) DVD plater også i spill  :p

ja dvd brenne plater har som regel 4.7 gig plass(man får også kjøt dual layer nå da)

, men plater som film/spill selkaper legger ut for salg har en kapasitet på 9 gig.

Nesten alle orginale dvd filmer er på 9 gig i lagring.

ahh.. ok :yes:

Lenke til kommentar
Ser jo nå da bare :p HL2 over 4 gig

 

en DVD cd har plas til 4.5 gb.. snart kommer det vell 1-2 (-3) DVD plater også i spill :p

vel spill har faktisk alt kommet på flere dvd plater: Everquest 2 kom på 2 dvd plater. kanskje ikke så rart siden det er et mmo spill men men.

 

men jeg er enig dvd kommer nok til å presse cd rommen ut av spill markeded før eller senere, mest sannsynlig før :)

Lenke til kommentar
Ser jo nå da bare :p  HL2  over 4 gig

 

en DVD cd har plas til 4.5 gb.. snart kommer det vell 1-2 (-3) DVD plater også i spill  :p

vel spill har faktisk alt kommet på flere dvd plater: Everquest 2 kom på 2 dvd plater. kanskje ikke så rart siden det er et mmo spill men men.

 

men jeg er enig dvd kommer nok til å presse cd rommen ut av spill markeded før eller senere, mest sannsynlig før :)

jeez--- allerede 2 DVD----- gruer meg til den dagen vi må alikavell bytte mellom 4-6 DVD cder :p

Lenke til kommentar
Ser jo nå da bare :p  HL2  over 4 gig

 

en DVD cd har plas til 4.5 gb.. snart kommer det vell 1-2 (-3) DVD plater også i spill  :p

vel spill har faktisk alt kommet på flere dvd plater: Everquest 2 kom på 2 dvd plater. kanskje ikke så rart siden det er et mmo spill men men.

 

men jeg er enig dvd kommer nok til å presse cd rommen ut av spill markeded før eller senere, mest sannsynlig før :)

jeez--- allerede 2 DVD----- gruer meg til den dagen vi må alikavell bytte mellom 4-6 DVD cder :p

Tja de greier vel å lage enda dvd-player/lignedne, med enda større lagringsplass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Det er vel ikke noe vits å bytte til DVD plater føre om 1 år ca....

Er ikke så mange CD`r enda pluss at jeg ikke har klart å spille Thief DVD`n min uten DVD i, men på hardisken( bruker ikke no-cd...) Er så irriterende å bytte CD mellom hvert spill jeg skal spille

 

 

*Magnus*

#12: Signaturer skal ikke inneholde noe ut over ren tekst og BbCode. Det er ikke tillatt med HTML-kode eller bilder i signatur. Maksimal lengde på signatur skal ikke overstige 4 linjer, og det er påkrevd å bruke for å begrense størrelsen.

Din HL2 erlit større enn 1 tipper jeg :p

Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 12/12/2004 : 03:35

Tror fortsatt jeg har liggende windows 3.11 på floppy disker her ett eller annet sted...

Noen som trenger??

Tenk ett helt OS på rundt 8x1.44MB disker!

' :thumbup: , men det var vel noen disketter med dos først...

 

Min første flysim var vel på ca 8-10 disketter mener jeg å huske, 720K disketter, nå er jo FS9 på 4 cder, så begynner jo å bli velkomment med et nytt format igjen syns jeg.

Men det blir vel sikkert ikke umulig med cd en god stund til, spillene blir nok utgitt på de formater det er marked for. Tenk på video, har jo hengt med en stund til tross for at jeg vil påstå at forskjellen (forbedringen) er mer revlusjonerende med videofilm-dvdfilm, enn datacd-datadvd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...