ggp Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Hvordan legger jeg 3 eller mer DIVs etterhverandre. På dreamweaver adder jeg denne linjen: <div align="center" class="style1" id="nav"> <td /> News</div> Når jeg adder 3 eller mer, så blir alt liksom litt bugga. 1 DIV legger seg 1 hakk ned og den vil ikke vises i browseren ... Om jeg adder 2 stk, går alt fint ... Kan noen hjelpe meg ?
Arve Systad Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Koden du oppgav er iallefall ikkje gyldig, sida du ikkje kan la elementer "overlapp" kverandre. Dessuten er ikkje <td /> noke som heiter. Den må først og fremst ligge inni en <table>, og den må lukkast på vanlig måte: <td> innhold </td>. align="center" er forresten unødvendig, slikt skal du gjøre i CSS. For å få tre div'er til å legge seg atmed kverandre, gi dei en bredde og float: left;
Steinmann Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 (endret) hva om du skal ha 2 div'r under hverandre, og en stor en på siden noe sånt! 133 233 får det ikke til, blir liggende 1 233 -33 og nei kan ikke legge en wrap rundt 1 og 2, for skal splitte de i en annen style :s Endret 10. desember 2004 av orsus
svamp Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 og nei kan ikke legge en wrap rundt 1 og 2, for skal splitte de i en annen style :s Kan du forklare det litt nærmere?
funkweb Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 CSS: #left { float: left; width: 150px; background-color: #009999; } #middle { float: left; width: 400px; background-color: #22cc22; } #right { float: left; width: 150px; background-color: #009999; }
phanti Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 .. og for at de faktisk skal ligge som left, middle, right, i en rekkefølgen, så må du sette opp html-koden din i den rekkefølgen. Tenk deg at du setter inn bøker i en bokhylle og float: left; vil si du begynner å sette dem til venstere <div id="left">left</div> <div id="middle">middle</div> <div id="right">right</div>
Steinmann Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 nåja, men jeg har nå tenkt å endre den rekkefølgen dramatisk. http://home.no.net/orsus/ skal legge stilene ned under main, men har ikke fått gjort det enda. nå har jeg fixa så main siden kommer opp ved menyen ved å bruke relative -190px; men det er jo ikke en brukbar løsning, spessielt når ie opera og FF viser det forskjellig :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå