Gå til innhold

Nytt skjermkort i middels klasse


dbdm

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har et valg å foreta.

 

 

vurdere å kjøpe meg et nyere skjermkort men ikke noe dyrt.

i 700-800 klassen.

 

Jeg fant noen kort som jeg ikke vet mye om.

 

Har også tenkt å klokke litt.

 

Så her er mine valg:

MSI GeForce FX5700LE 128MB DDR

 

PowerColor Radeon 9550 256MB DDR

 

Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 128MB

 

Kan noen anbefale meg hvilket kort er best med både tanke på ytelse og overklokking?

Hvorfor skal jeg eventuelt velge det kortet?

 

Vet ikke om jeg kan modde noen av disse , men jeg tror neppe det.

 

 

Tusen takk for alle svar.

 

mvh.

 

db

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe å tenke på. 9600 Pro Advantage er det beste av de tre kortene. Glem moddingen. Overklokkingen bør du gjøre med ATITool, som øker frekvensen for core og mem i små sprang, til det dukker opp artifacts. :)

 

OBS! Du kan ikke overklokke med ATI sine standard Catalyst drivere. Last ned drivere fra www.omegadrivers.net.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe å tenke på. 9600 Pro Advantage er det beste av de tre kortene. Glem moddingen. Overklokkingen bør du gjøre med ATITool, som øker frekvensen for core og mem i små sprang, til det dukker opp artifacts. :)

 

OBS! Du kan ikke overklokke med ATI sine standard Catalyst drivere. Last ned drivere fra www.omegadrivers.net.

Ja vel, hva gjør disse drivere for noe?

 

Er overklokkingen på kortet sperret og disse drivere gjør det mulig?

 

Jeg skader vel ikke skjerkortet ved å installere omega?

 

 

mvh.

 

db

Lenke til kommentar

Hei,

har nå tenkt og vurdert og kom bare til et lite spørsmål til.

 

det finnes to utgaver av pro kortet en med 128 og den andre med 256mb minne.

 

Jeg har hørt at det 256 versjonen lar seg ikke overklokke så mye som 128 versjon. Da mister jo man poenget med å klokke.

 

 

Jeg har også tenkt å flashe kortet til XT-versjonen, spiller det da noen rolle hvilken utgave man skal velge?

 

Så før jeg kjøper vil jeg gjerne vite hvilket kort av disse to er best med tanke på overklokke og flashe til XT og hvilket av disse har best ytelse i det hele tatt?

 

Takker for alle svar.

db

Lenke til kommentar

Jeg har radeon 9600 advantage... Det første jeg gjorde med d når jeg fikk d var at jeg kjøpte ein cpu kjøler.... kuttet nermest halvdelen av den og satt på 80mm vifte... Jeg bruke redline så du sikkert får med og har glokket den MER enn xt verisjonen... Så radeon 9600 advantage er et veldigt bra kort og billigt... Og Sapphire er d beste fra Radeon sine utgaver synes jeg da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...