Gå til innhold

ha datamaskinen og skjermen i forskjellige rom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo litt upraktisk å ha hovedmaskinen din i et annet rom, med tanke på at du ikke har tilgang til DVD-rom osv, men dette er det samme som jeg har tenkt å gjøre for serveren min.

 

-Stigma

Det holder å sette i DVD'n én gang, så kan man gjøre resten med Daemon tools + ISO-filer.

 

Dette er fullstendig lovlig. (*forsikre seg om ikke _enda_ en utestengelse*)

Lenke til kommentar

Alt avhenger av hvor langt vekk du vil ha kabinettet. Men tastatur og mus er sjeldent noe problem opp til 10 meter i alle fall, selv med Biltema-kabler. Men skjermkabel bør være av meget god kvalitet mellom 5 og 10 meter, ellers får du ofte skygger i skjermbildet. Men opp mot 5 meter går nok fint med en god kabel.

 

IDE-kabler har max teoretisk lengde på 40 eller 50 cm, men jeg har skjøtet slike opp mot 80cm som har fungert helt fint til CD-rom (ikke prøvd på HD).

 

Men trådløs tastatur og mus er vel det enkleste. Elkjip selger Logitech for 249kr for tiden, som burde fungere gjennom en vegg feks (ikke prøvd akurat denne modellen). Da er det bare å legge kr i en skjermkabel.

Lenke til kommentar

Kondens dannes bare om det er luft rundt et objekt som er betydelig kaldere (avhengig av luftfukigheten hvor stor forskjellen må være). Derfor skulel det egentlig ikke by på problemer å kjøre en PC i et rom med minusgrader. Problemet er jo dog at i en utebod kan det bli veldig veldig fuktig og rått i dårlig vær, og jeg vet ikke hvor bra det er for diverse PC-deler over lengre tid. Du vil neppe få kondens, men ekstrem luftfuktighet er vel neppe gunstig for levetiden...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...