Gå til innhold

Ny Datamaskin?? Hva velger du??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-02 22:20, RuB|No skrev:

Hallo folkens, jeg har planer om å kjøpe ny datamaskin men hva bør jeg velge? Pentium eller AMD? Hva slags skjermkort?? Hvor mye Ram??


Håper på over ekstremt mange svar :wink:



 

Nei og nei og nei.... :roll:

 

Gå inn på "siste meldinger", trykk "vis siste uke" eller hva det nå står, og les alle x antall poster om dette emnet.

Bare det at du har funnet fram til Hardware.no må jo bety at du er rimelig interessert i data, så er det virkelig nødvendig å spørre om dette?

Hva PC ville du ha kjøpt?

List den i såfall opp og spør om råd :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-02 22:52, Tabbe skrev:

AMD er raskere, men bråker litt mer :/


AMD bråker litt mer? Hehe.. det kommer helt ann på kjølingen man velger.. Men uansett.. P4 har nok et lite overtak på Athlon nuh, siden Palomino kjernen er ganske så melket til siste MHz.. Og produseres med 0,18 micron :

 

[ Denne Melding var redigert av: dnivie på 2002-06-02 23:15 ]

Lenke til kommentar

Hvis du har planer om å gjøre en langvarig investering synes jeg du skal velge en av de nye Northwood prossesorne, de med 533FSB, den på 2,26GHz ligger på ca 2800 på komplett. Det er litt dyrt, men jeg tror jeg det kommer til å bli noe sånt på meg når jeg skal oppgradere om ikke så altfor lenge. Dessuten tror jeg ikke Intel skal sette ned prisene noe særlig mer med det aller første så man taper ikke noe særlig på å kjøpe nå.

Men for all del, gud veit hva man får for 2800 om et halvt års tid :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har AMD selv og vært en AMD fan lenge. Men skulle jeg bygge PC nå så hadde jeg gått for Intel.

 

Epox EP-4G4A+ hovedkort basert på i845G chipset eller Asus P4S533 med SiS 645DX. Og en Northwood 1.8 overklokka til 2.4 Ghz. Så hadde jeg kjøpt en NW 2.6 senere på høsten for så å kjøre den på 3 Ghz...

Lenke til kommentar

Vist du vil ha en billig og bra maskin velger du en AMD XP 1700 til 945,- på http://www.databutikken.com/no/

Så kjøpe du deg ett Asus Geforce 3 ti 200 (koster 1144.00,-)på samme butikken.

Du burde nok gå for 512 mb ddr/sdram ram så er du sikker på att du har nok :smile:

 

 

 

_________________

MSI Turbo II

AMD XP 1500+

256 MB Apacer SdRam

Samsung CD-RW/DVD

Samsung 40 Giga 5400 RPM

Samsung SyncMaster 950P 19"

Aashima Miditower (350W PSU)

Hercules Prophet II GeForce 2 Pro

 

[ Denne Melding var redigert av: www på 2002-06-03 02:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-03 02:35, www skrev:


Du burde nok gå for 512 mb ddr/sdram ram så er du sikker på att du har nok :smile:



 

Samma hva du gjør ligg LANGT unna SD ram! Det mest framtidsretta er vel muligens å gå for DDR 333.

 

Og kjøp så mye ram du har råd til.

 

Når det gjelder CPU, hva skal du bruke den til?

 

Har ingen spes. preferanser, men tror jeg ville gått for Intel nå...

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig hardbarka AMD fan, men for tiden, med tidens priser og med tanke på overklokkingsmuligheter så vil jeg nok anbefale Pentium. Men nå kommer AMD snart med 0,13 micron prosessorer så da blir sikkert min tillit til AMD fornyet.

 

Pentium trenger konkurranse så prisene holder seg lave... så la oss håpe på det.

Lenke til kommentar

Jeg har en kamerat av meg som har følgende pc:

 

AMD AthlonXP 2000+

512 DDR 2100 ram (266 mhz bus)

MSI Hovedkort m/lydkort

Creative GF4 ti4400 (litt overklokket)

Score i 3dMark2001SE: 9800 med standard instillinger

 

Jeg har da akkurat fått ny pc, som er denne:

 

Intel Xeon 2,0 ghz (Kan bli til Dual)

256 RD-RAM (400 mhz bus)

IBM Hovedkort m/lydkort

Gainward GF3 ti200 // core: 175@230 mem: 400@515

Score i 3dMark2001SE: 7400+

 

Litt for stor forskjell

Lenke til kommentar

Jeg vil prøve å bruke omtrent 5-7 tusen kr. ekslusivt skjerm tastatur og mus.

Vil vel for d meste spille. Sof medal of honor osv. må ha en maskin med gode uttbyggings muliheter slik at jeg kan oppdatere den når d trengs uten å kjøpe nytt hovedkort og hele pakka.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-03 09:52, Fredrik^- skrev:

Jeg har en kamerat av meg som har følgende pc:


AMD AthlonXP 2000+

512 DDR 2100 ram (266 mhz bus)

MSI Hovedkort m/lydkort

Creative GF4 ti4400 (litt overklokket)

Score i 3dMark2001SE: 9800 med standard instillinger


Jeg har da akkurat fått ny pc, som er denne:


Intel Xeon 2,0 ghz (Kan bli til Dual)

256 RD-RAM (400 mhz bus)

IBM Hovedkort m/lydkort

Gainward GF3 ti200 // core: 175@230 mem: 400@515

Score i 3dMark2001SE: 7400+


Litt for stor forskjell



ja han har et bedre kjermkort,du kan låne hans å se hva du for da,mye bedre enn de du har nå.

Kjetil

Lenke til kommentar

Fjortis komentarer. Jeg er fjortis selv, men dette blir for dumt til at jeg gidder å svare.

 

AMD bråker mer; jeg er virkelig skuffet over at det finnes folk på hardware.no som har så lite peil. Hadde jeg vært moderator nå så skulle jeg sletta hele posten.

 

Det ligner ISOPROPANOL vs RENSEMIDDLER diskusjonene på Overklokking.no. Det ble for mye, så nå er jeg på hardware.no istedet.

 

Mulig jeg hører ut som "NORMAL" i annen person, men er virkelig ikke det. **** jeg er lei av ALLE som maser om hvilken maskin de skal bruke komfirmasjonspengene på, det er jeg lei av.

 

NB: Finnes det ikke forum for data der det er ett "minstekrav" for de som skal være med, så slipper jeg slikt mer. Skal aldri røre "ANNET OM DATA" forumet mer. Mirc kanalene er useriøse/ finnes det ingenting seriøst her i verden?! Med alt fra programmering, OS, HW, OC, med ikke for mange, men bare seriøse....?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...