Gå til innhold

Åssen RAM og hvor mye RAM burde jeg kjøpe

Bj.Robert.A

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har 512mb.. husker ikke helt typen :blush: ... radeon 9800PRO..og P4 2.8..200GB hdd... har tenkt til å oppgradere til TG :cool: men er usikker på RAM kjøp... har en suhttle med maks 2GB RAM... kommer ikke til å kjøpe nytt hvedkort til det kabinettet... hva burde jeg gjøre?? :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
men er det ikke lurt å kjøpe litt mere nå siden jeg har planer om å vente en stund før jeg oppgraderer igjen...

Rammen kan du bruke på neste system også, om du ikke bygger ett DDR II system da. ;)

Skrevet

DDR2 har mindre effektforbruk, og kjører gjerne på høyere hastigheter enn DDR1(Men ofte med slappere timings). Ulempen er jo at det er mye dyrere enn DDR og ikke er bakoverkompatibelt med DDR1.

Skrevet (endret)
sant det... hehe

men hva er forskjellen på  DDR og DDR II...

DDR II er den nye rammen som har kommet på markedet. Denne skal visst nok være raskere enn vanlig DDR minne. (på samme spesifiserte hastighet)

Men i tester har de funnet ut at det ikke er store forskjellen, DDR II var hakket raskere.

Endret av Deuce
Skrevet

da må du nok bytte ut hk ditt med et som støtter ddr2.... men siden det ikke er så mye bedre og det er jo en del dyrere også så det vill nok vært lurt å kjøpe ddr viss du ikke har en del penger da...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...