Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link DI-624 kobler seg ut


Anbefalte innlegg

Jeg har altså en D-link DI-624 C3 med FW 2.50. Problemet er at den helt plutselig uten forvarsel kobler fra nett.

 

Oppsett som følger: Telenor ADSL modem -> DI-624 -> 1 pc trådløst og 1 pc by wire med Windows XP.

 

Føgende er gjort av feilsøkning:

Alle kabler er skiftet ut

DI-624 har nyeste FW og er resettet'

Alle kontakter er kontrollert

Nettverksdrivere i Win XP er kontrollert.

Pc er ved en anledning koblet rett på ADSL-modemet, tilkoblingen holdt i 5 døgn uavbrutt før forsøket ble avsluttet som vellykket.

 

Loggen fra DI-624 viser at frakoblingen skjer ved 2 forskjellige anledninger. 1. "Recived PADT TAG. Disconnect from PPPoE" – siden tar det 5-15 minutter å komme på nett igjen. Dette skjer som regel 1-5 ganger/time

2. Internet frakobles og loggen viser at DI-624 har resettet seg til 01/04/2002 kl 12.00, dvs total systemreset? Igjen tar det 5-15 minutter å komme på nett. Dette skjer om regel ikke mer enn annenhver/hver 3.e time.

 

Supporten på D-Link har ikke evne til å hjelpe meg, de anbefaler at jeg sender routern i retur.

 

Jeg ville først prøve om noen her på forumet kunde hjelpe meg da det er et herk å sende ting i retur etc etc.

 

Så hva kan være problemet?

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argh, kom inn hit for å søke hjelp om akkurat det samme.. samme routeren osv.

Routeren er helt ny men i starten disconnecta den ca en gang i timen eller noe.. Nå etter at jeg har satt på kryptering osv skjer det hele tiden, en gang hvert 9 min elns, den connecter med en gang igjen da. Ingen som har peiling?

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet. Brukte den kun som AP en periode, og så la jeg inn 2.50 firmware og da funket den plutselig som en drøm! Er en del forum med tips om settings for å hindre reboot og sånn. Ny firmware funket for meg. PADT kan visstnok forhindres ved å velge connect on demand og 0 min timeout...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...