Gå til innhold

vifte bråk på Komplett 410 !


GUNNISSS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Hvis du har mye viftestøy og laptopen bare skrur seg av er det et eller annet som er galt. Min hverken støyer mye eller slår seg av. Du bør kontakte komplett hvis det er slik. Håper jeg har forstått deg rett om at det er laptopen som bare skrur seg av. Det er imidlertid slik med notebook 410 (iallefall min) at viftestøyen forsvinner aldri helt, selv ved lav belastning. Men f.eks akkurat nå hører jeg ikke viften uten å bøye meg ned mot viftehullene. Det virker egentlig litt unødvendig at den skal gå nå for temperaturen ligger lavt (tror jeg...rundt 45 grader med lite belastning), så det burde jo gå an å senke viften til enda lavere rpm. Noen som vet hvordan? Har forresten lest på forumet at noen har problem med varme ram brikker. Dekselet mitt over rammen er helt kaldt. Har akkurat prøvd speedfan. Den finner kun hd temp på notebook 410 også.

Endret av ruskin
Lenke til kommentar

Det kan høres ut som om maskina di har et problem med overoppheting. Både det at vifta går som amok og det at den skrur seg av på egenhand.

 

Hvilke underlag bruker du den på? Husk at om du har den på teppet/dyna/sofaen kan luftekanalene synke ned i underlaget og den vil ikke få nok kjøling. Selv om det er en lap-top bør du ikke ha den på fanget. Bruke harde, flate underlag.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også problemer med viftestøy på min 410. Den gir fra seg like mye støy som pappas p4 laptop. Noe av grunnen til at jeg kjøpte den pcen var nettopp at den skulle være stille, til bruk ved musikkinnspilling. Har lastet ned pc alert fra msi. Der oppgis viften til å stort sett gå rundt 3000 omdreininger når jeg ikke bruker den. Er dette mye eller normalt? Må si jeg er litt skuffet. Infocare har sett på den og de ville ikke gjøre noe da de var redd den kunne begynne å støye mer hvis de gjorde noe med den??

Endret av trampetromme
Lenke til kommentar
Ante meg at den Komplett 410-bærbare ikke var noe særlig.

Jeg har en komplett 410 og er veldig fornøyd. Det eneste jeg hadde å utsette på den er at Komplett hadde glemt å feste 2 kabler for det trådløste nettverkskortet inne i Laptopen. Derfor måtte jeg åpne PCen og styre litt for å få det til å funke, men nå går det som en drøm.

Lenke til kommentar
Ante meg at den Komplett 410-bærbare ikke var noe særlig.

Jeg har en komplett 410 og er veldig fornøyd. Det eneste jeg hadde å utsette på den er at Komplett hadde glemt å feste 2 kabler for det trådløste nettverkskortet inne i Laptopen. Derfor måtte jeg åpne PCen og styre litt for å få det til å funke, men nå går det som en drøm.

Gikk ikke garantien da?

Lenke til kommentar
Ante meg at den Komplett 410-bærbare ikke var noe særlig.

Jeg har en komplett 410 og er veldig fornøyd. Det eneste jeg hadde å utsette på den er at Komplett hadde glemt å feste 2 kabler for det trådløste nettverkskortet inne i Laptopen. Derfor måtte jeg åpne PCen og styre litt for å få det til å funke, men nå går det som en drøm.

Gikk ikke garantien da?

 

Hvorfor skulle den det? Lokket tiln WiFi'en var da ikke forseglet...

Endret av Sigu
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg har også problemer med viftestøy på min 410. Den gir fra seg like mye støy som pappas p4 laptop. Noe av grunnen til at jeg kjøpte den pcen var nettopp at den skulle være stille, til bruk ved musikkinnspilling. Har lastet ned pc alert fra msi. Der oppgis viften til å stort sett gå rundt 3000 omdreininger når jeg ikke bruker den. Er dette mye eller normalt? Må si jeg er litt skuffet. Infocare har sett på den og de ville ikke gjøre noe da de var redd den kunne begynne å støye mer hvis de gjorde noe med den??

Kjøpte denne av samme grunn, at jeg driver med musikk. Men måtte kvitte meg med den pga de rølpete CardBus og firewire kontrollerne. Firewire 400 funka fint da, men prøvde bare med en LaCie disk.

 

Utenom det synes jeg den var ok. Man merker jo når vifta skrus seg på ved start av tyngre applikasjoner, men jeg lurer på om ikke dette er GPU'en.

 

InfoCare virker som en helt talentløs gjeng spør du meg. Tror ikke de klarer noe annet enn å bytte minne og slik. "Advanced swaping" liksom...

Endret av voidar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...