Gå til innhold

Photoshop i Linux


Gjest Slettet-df17e

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-df17e

Jeg har nå sitti ett par mnd'er i Windows pgr jeg skulle reboote for og få en skikkelig Photoshop opplevelse igjen! Det blei da til att jeg alderi kom meg tilbake til Linux :thumbdown:

 

Har vel brukt Linux som primær OS i ett år nå.. Noe jeg klarer meg utrolig bra med..

 

Men jeg bruker veldig mye av min tid i Photoshop og fikk Photoshop 7.0 til og funke greit under Linux med Crossover! Men, det hente det lagga litt og var litt buggy..!

 

Så er det noen som veit om jeg kan få Photoshop CS til og funke 100% i linux ?

 

Satt mye i GIMP for og se om jeg fakitsk kunne bytte til det (Noe som hadde vert best)

men det gikk dårlig...

 

Hadde vert greit og kun kjørt ett OS for dualboot mellom Windows og Linux er en drålig ide!

 

Og det er bare da Photoshop som stopper meg!

 

Adobe skulle sattsa litt på Linux versoner av produktene sine :w00t:

 

PS. vill bare legge til att jeg er ikke en som hater Windows.. det er bra produkt :) Men, Linux gjør en go del ting enklere for meg... Bare ikke Photoshop :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter som jeg vet er 7.0 bedre støttet enn CS. Forøvrig er CS endel treigere (bloat), så den vil neppe gå raskere enn 7.0 i wine. Den har også fått en idiotisk aktiveringsgreie ala WinXP, som muligens også kan lage krøll.

 

Adobe ga faktisk ut en rekke programmer (bla Photoshop og Illustrator) til noen proprietære unix'er i tidligere tider, men de lå endel bak Mac-versjonene (det sto dårlig til med windows-versjonene også på denne tiden), og ble etter hvert droppet.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
har hørt rykter om kommende linux-natives av photoshop,

du finner sikkert ut mye med google

Adobe har kommet med noen indikasjoner på at de kommer til å lage noe linux programmvare, de har ikke sagt noe om Photoshop til Linux, men man jo håpe. Ikke at du hadde hatt råd til photoshop uansett :)

 

Bruk GIMP! Hvorfor bruke tid på å lære noe som bare binder deg mer og mer til et propritært produkt? Bygger du kariæren din rundt propritære produkter så selger du sjela di til en gruppe mennesker som i bunn og grunn, uansett hvordan du vrir og vender på det, ikke har noe annet mål enn å tjene mest mulig penger på deg.

 

Litt blæut sagt, men det er sant :)

Lenke til kommentar
Gimp er bra, men mangler skikkelig støtte for forskjellige fargerom, og ikke minst 16 bits fargekanaler.

 

Når det er på plass, så er det byebye til Photoshop.

Du har jo Cinepaint da. Den er basert på GIMP men inneholder endel ekstra snadder spesielt rettet mot filmproduksjon, bla 8/16/32 bit color channels, og støtte for en rekke bildeformat som vanlige innen post-production.

Lenke til kommentar

DJViking: WHAT? Hva i alle dager? Jeg kan være enig i at Adobe har mange programmer som ikke har sine like"menn" i GNU/Linux, men det med PDF-lesere er jo bare tøv. XPDF er ufattelig mye raskere enn Acrobat Reader. Ja, til og med KPDF må sies å være det! Hva mangler du av funksjonalitet på PDF-fronten?

Lenke til kommentar
DJViking: WHAT? Hva i alle dager? Jeg kan være enig i at Adobe har mange programmer som ikke har sine like"menn" i GNU/Linux, men det med PDF-lesere er jo bare tøv. XPDF er ufattelig mye raskere enn Acrobat Reader. Ja, til og med KPDF må sies å være det! Hva mangler du av funksjonalitet på PDF-fronten?

I forhold til Adobe Acrobat som jeg har i Windows og de programmene jeg har prøvd å Linux(Ghostview og KPDF) går windows versjonen av Acrobat raskere(v6).

Men det er vel mest Ghostview jeg har hatt mest problemer med når det gjelder ytelse, men KPDF og XPDF har vist seg å være treg mange ganger også.

Men sant må sies, De når ikke opp til den funksjonaliteten du finner i Adobe Acrobat 6.

 

Redigert: Av funksjonaliet vil jeg i bunn og grunn ha mulighet for redigering av teksten, flere page layout navigeringsmodus(continuous), støtte for digitale signaturer... osv...

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...