Gå til innhold

Canon Ixus 500 vs. Powershot G6


Anbefalte innlegg

Hej

 

Jeg overvejer at købe et kompakt digitalkamera til omkring 3000 kr.

Jeg er kun interesseret i at tage billeder af høj kvalitet og ikke i at optage video.

Normalt er jeg tilhænger af Canon, men er åben for andre forslag. Jeg har kigget på Canon Digital Ixus 500 og Canon Powershot G6, men hvilket er det bedste af de to og kan man få noget til prisen som er bedre? De tests jeg har læst har ikke umiddelbart kommet med en konklusion på hvad det bedste er man kan få lige i øjeblikket.

 

Med venlig hilsen og håb om lidt input

 

René :o)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IXUS 500 og G6 er vel to ganske forskjellige kamera. G6 er vel ca dobbelt så dyrt som IXUS 500. Og dermed også ganske mye bedre. Du har også Powershot S70 som er mellom disse 2.

 

Har selv hatt IXUS 400, bra bildekvalitet, men det er ganske tregt. Vet jeg får S70 i julegave, og håper at dette skal være en del bedre. G6 er ganske likt S70 på spesifikasjoner, men er større og har et større objektiv som også skal gi et bedre bildekvalitet.

Endret av berntmh
Lenke til kommentar

Tak for dit input, jeg havde set forkert på prisen for Canon Powershot G6 - ikke underligt at det så ud til at tage bedre billeder.

 

Jeg vil tage et kig på Canon Powershot S60. Ved du om den har de samme problemer med røde øjne som de fleste andre kompaktkameraer?

 

/René

Lenke til kommentar

Ja, du har ret i de ikke kan sammenlignes. Grunden til jeg alligevel gjorde det, var fordi jeg havde set forkert på priserne og troede de kostede omkring det samme.

 

Hvis man vil holde sig til omkring 3000 kr. for et kamera, så vil jeg gætte på at Sony Cyber-Shot DSC-V1 er lillebroderen til DSC-V3?

 

Tror du DSC-V1 tager bedre billeder end Nikon Coolpix 5200? Nikon var nemlig det bedste i testen til den pris, men DSC-V1 var ikke en del af testen.

 

/René

Lenke til kommentar
Coolpix 5200 er forøvrig et veldig godt kamera.

Det eneste som er å utsette på det er den lille LCD skjermen.

 

Selvfølgelig er det godt med en stor skærm, men lige så vigtigt er vel at den er skarp og fungerer under alle forhold, hvilket skærmen på Nikon Coolpix 5200 gør. Store skærme med lav opløsning kan ikke bruges til at vurdere om billedet er skarpt, og desuden fungerer de færreste særligt godt i sollys eller i mørke omgivelser.

 

faerch: Her findes test af Sony V3:

Sony V3

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...