whoi Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Jeg har nå prøvd meg litt fram når det gjelder sleep på min 1557. Prøvde først 2.6.9 helt standard med nødvendige drivere. Resultat er at den går i sleep helt fint, men når jeg skrur den på igjen så skjer det ikke stort annet enn at vifta snurrer rundt et par ganger og det lyser fra "på" led'et. Skjermen er svart, og maskinen har hengt seg. Må holde av-knappen inne i noen sekunder for å skru den av. Så prøvde jeg 2.6.10-rc3. Akkurat samme resultatet. Så patcha jeg kjerna med nyeste ACPI driverne, og røska ut alt som var av "unødvendige" drivere, som usb, scsi emulering osv. Satt igjen med en ganske bar kjerne. Resultatet ble at maskinen klarte å boote opp igjen, og var fullt brukbar, med et lite unntak: skjermen! Den var like svart. Men maskinen virka ihvertall, så jeg kunne reboote på ordentlig måte. Men det hjelper meg uansett ikke så mye uten bilde på skjermen. Noen andre som har erfaringer med suspend to ram på 1557/6/5?
P@rm@nn Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Jeg har thundra 1551, og har ikke fått det til. Er vel mye den samme maskinen. Suspend to disk funker dog kjempe. Om det er noen som har fått det til så er det bare å skrike ut
GNUfan Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 (endret) I dokumentasjonen til suspend-to-mem er det en tricks-side. Der står det link til en side med en patch til radeon-driveren. Problemet er at kernelen ikke vet hvordan den skal fyre opp grafikkortet igjen etter resume. Men med den patchen der, så funker det. Alt funker fint! EDIT: Her! Endret 9. desember 2004 av GNUfan
whoi Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 (endret) Interessangt. Har skumma igjennom guiden, og det virker voldsomt knotete egentlig. Hadde håpa at ACPI støtte for diverse drivere hadde blitt bedre enn dette. Håper ikke jeg må ta ut cdrom stasjonen hver gang jeg skal bruke sleep funksjonen. Da blir det hele ganske tåpelig rett og slett. Akkurat nå har jeg ikke cdrom, men det kommer snart. Virker litt fjernt at ikke kjerna kan få igang skjermen igjen heller. Spesielt siden et vanlig C program kan gjøre det Jeg får gjøre et forsøk senere, og se hva som skjer. Edit: Takk for linken forresten, GNUfan Endret 9. desember 2004 av Blurpy
whoi Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 Prøvde å følge den guiden, og fant ut at det eneste som måtte endres fra min orginale kjerne config var at lyd driveren måtte være modul istedenfor. USB som den guiden mente måtte være moduler, virka selv om det var compilert rett inn i kjerna. Brukte det boot-radeon programmet for å få skjermen til å våkne. Framebuffer var ikke no lurt fant jeg ut. Jeg kunne ha det compilert inn i kjerna, men ikke aktivere det, for da våkna ikke pcen. Ting som må fikses er da: 1. Lyd driveren må ikke fryse maskinen under sleep. 2. Framebuffer må heller ikke fryse maskinen under sleep. 3. Få skjermen til å våkne uten å måtte bruke et eget program. Dette var med 2.6.10-rc3 med nyeste acpi patcher. Har ikke giddi å prøve en uten patchene, men jeg prøvde å gjøre det samme med standard 2.6.9, og det funka dårlig. Vet ikke om det er noe acpi gjengen har fiksa, eller om det er noen kjerne drivere som har blitt fiksa til å tåle sleep bedre. Fint hvis noen andre kan teste også, spesielt noen med cdrom (av et eller annet slag), siden det er nevnt som et problem i guiden.
kyrsjo Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Hørte at ACPI og USB var noe av de som skulle fokusere på mot 2.6.10
whoi Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Skrevet 25. desember 2004 Prøvde med 2.6.10 nå. De har tydeligvis ikke fiksa lyddriveren, for maskinen våkner ikke.
whoi Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Skrevet 2. mars 2005 Jeg har nå prøvd meg litt fram med 2.6.11. Virker som det er en del forbedringer der! Jeg får nå resuma fra sleep med den vanlige kjernekonfigurasjonen min. Eneste jeg må endre på er så jeg ikke booter til en framebuffer. Da henger alt seg. Men framebuffer kan godt være compilert inn i kjerna. Jeg får til og med starta selv om jeg har loada ipw2200 og fglrx. Det jeg har møtt på av problemer nå er: 1. Får fortsatt ikke aktivert LCD skjermen, så jeg må bruke det programmet som finnes på sida GNUfan linka til. 2. Radioen på ipw2200 kortet har jeg ikke fått aktivert igjen etter sleep. Uansett om modulen var loada eller ikke når jeg satt den til sleep. 3. USB dør om jeg har noen enheter plugga i når den går i sleep. Om jeg tar ut musa først, også sender den til sleep, så kan jeg plugge i musa etterpå. 4. Når jeg prøvde å sette maskinen i sleep fra X så fungerte ikke tastaturet etterpå. Maskinen hang seg ikke, men jeg fikk ikke gjort noe som helst. Merkelig nok virka ctrl+alt+del. Noen som har andre erfaringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå